معماری داخلی در مقابل طراحی داخلی

بیشتر بخوانید: مشارکت در ساخت تهران

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی بر روی داخل و عملکرد آن برای اشغال انسان تمرکز دارد. معماری داخلی هنر و علم را با هم ترکیب می‌کند تا داخل انواع ساختمان‌ها مانند خانه‌ها، دفاتر و یا فضاهای داخلی دیگر را ایجاد، بازسازی یا بازآفرینی کند. این نوع معماری همچنین شامل تبدیل یک نوع فضا به فضای دیگر (همچنین با نام استفاده دوباره تطبیقی) مانند تبدیل فضای داخلی یک ساختمان دفتر قدیمی به مسکونی است.

چه کارهایی توسط یک معمار داخلی انجام می‌شود؟

کارشناسان طراحی داخلی معمولا در ساخت و بازسازی محیط‌های داخلی، که اغلب ساختار واقعی مسکن را تغییر می‌دهند، شرکت می‌کنند.

آنها باید به ساختار ساختمان و مقررات ساختمانی توجه کنند تا یک فضای زندگی ایمن و قابل سکونت (مانند نصب سیستم‌های لوله‌کشی و برق) ایجاد کنند و تحلیل طراحی معماری را در تمام پروژه‌های خود شامل کنند.

ارشناسان طراحی داخلی ممکن است گزینه‌های طراحی پایدار را نیز در خلق خلقیات خود در نظر بگیرند، مانند توسعه‌های سبز که شامل سیستم‌های گرمایش و روشنایی جایگزین هستند.

چگونه به معمار داخلی تبدیل شویم؟

حضور در یک دانشکده معماری می‌تواند منجر به گستردۀ موقعیت‌های شغلی شود، مانند توسعه املاک، معماری منظر، طراحی صحنه، برنامه‌ریزی شهری یا طراحی صنعتی. برای تبدیل شدن به یک معمار داخلی مجوزدار، شما باید:

شرایط هیئت معماری محلی خود را پیدا کنید.

اولین گام در مسیر شروع کار به عنوان یک معمار داخلی، پیدا کردن و تکمیل مشخصاتی است که توسط هیئت معماری محلی شما تعیین شده است.

مدرک تحصیلی بگیرید.

بیشتر هیئت‌های معماری در ایالات متحده، از متقاضیان معماری می‌خواهند تا برای دریافت مدرک Bachelor of Fine Arts (BFA) در معماری داخلی (یا برنامه معادل مدرک حرفه‌ای تأیید شده توسط شورای اعتبارسنجی معماری ملی) برنامه تحصیلی کارشناسی را تکمیل کنند.

انتخاب دانشکده‌ای که توسط شورای اعتبارسنجی طراحی داخلی (CIDA) تأیید شده است، بسیار حائز اهمیت است. این اعتبارسنجی تضمین می‌کند که آموزشی که در برنامه آموزشی معماری داخلی دریافت می‌کنید، با استانداردهایی که توسط صنعت تأیید شده‌اند، مطابقت دارد.

امتحان مجوزگیری را قبول کنید. برای تبدیل شدن به یک معمار فعال، شما باید با موفقیت امتحان ثبت نام معماری که توسط شورای ثبت نام معماری ملی (NCARB) توسعه داده شده است، را قبول کنید.

تفاوت بین معماری داخلی و طراحی داخلی چیست؟

اگرچه بین نقش معمار داخلی و طراح داخلی تعداد زیادی تلاقی وجود دارد، اما بین این دو حرفه تفاوت‌هایی نیز وجود دارد:

معماران داخلی با بازسازی ساختاری سر و کار دارند.

معمار داخلی به طور معمول ساختار کلی داخلی را طراحی می کند و در فرآیند طراحی خود بر روی یک سطح فنی بیشتر شرکت می کند. آنها با سازندگان، پیمانکاران و تکنسین ها همکاری می کنند تا بازسازی یا تجدید نظر در یک ساختار موجود را تسهیل کنند.

برای معمار بودن باید مجوزی داشته باشید.

اصلی ترین تفاوت بین معماری داخلی و طراحی داخلی این است که تمام معماران باید مجوزی داشته باشند تا خود را معمار خوانده و به معماری عمل کنند.

طراحی داخلی بیشتر درباره زیبایی شناسی است.

طراحی داخلی یک حرفه است که بر روی معماری و برنامه ریزی فضا تمرکز می کند و طراحی های متناسب و زیبا برای داخل خانه و کسب و کارها در محیط ساختمانی یا ساختارهای موجود ایجاد می کند.

با این حال، در طول سالهای گذشته، حرفه طراحی داخلی به دلیل بیشتر شدن طراحانی که به جزئیات فنی مرتبط با ساختارهای معماری در طراحی خود پرداخته اند، تکامل یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مبانی طراحی داخلی می توانید به راهنمای ما اینجا مراجعه کنید.

مدارک مختلفی وجود دارد. برای تبدیل شدن به طراح داخلی رسمی (نه دکوراتور داخلی)، برخی ایالات ممکن است نیاز به گواهی‌نامه یا مدرک CIDA (Council for Interior Design Accreditation) داشته باشند.

شورای ملی کیفیت طراحی داخلی (NCIDQ) آزمونی سه بخشی است که بالاترین سطح گواهی برای طراحان داخلی ارائه می دهد و می تواند به افزایش شانس موفقیت در عملیات طراحی داخلی و یا شرکت های طراحی کمک کند.

منبع: https://www.masterclass.com

درباره نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته بندی ها

ابربرچسپ ها

آخرین نوشته ها

مطالب مفید

ایده انتقالی برای اتاق نشیمن

ایده اتاق نشیمن انتقالی

روند مبلمان اتاق نشیمن

6 ترند مبلمان اتاق نشیمن که باید در سال 2024 امتحان کنید

میزهای مرمر

اشتباهات رایجی که هنگام نصب میزهای مرمر مرتکب می شوند