طراحی و اجرا

ارائه خدمات مطالعات میدانی، طراحی معماری و اجرای دکوراسیون فضای داخلی، خدمات فنی و مهندسی ، تایید نقشه شهرداری، دریافت برگه و امور نظام مهندسی، نقشه‌کشی ، نقشه برداری از محیط  و انیمیشن، خدمات نظارت بر اجرای پروژه و مدیریت ساخت و ساز و ارائه آموزش‌های کاربردی به علاقه مندان در زمینه طراحی و اجرا پروژه های معماری و ساختمان

خدمات مشاوره و مدیریت ساخت، بازسازی و اجرای انواع پروژه های  ساختمانی

مهندس صالحی با اتکا بر سال‌ها تجربه و با مشاوره همراه همکارانی متخصص، دقیق و با سابقه کاری بالا توانسته است خدمات خود را در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی معماری و ساختمان ارائه دهند. رزومه کاری مهندس صالحی گواهی بر این ادعاست.

مهندسی عمران، طراحی معماری، طراحی شهری و سازه، ، زلزله ، مهندسی برق و خدمات تکمیلی مانند گرافیک، اجرای طراح های سه بعدی و شبیه سازی و کلیه خدمات مورد نیاز در پروژه های عمرانی  قابل ارائه می شود. کافیست با ما تماس بگیرید تا در مورد جزئیات پروژه از ما مشاوره بگیرید.

eefffdd

طراحی معماری

طراحی انواع سازه ها، شامل طراحی معماری کامل بنا، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی شهری، طراحی داخلی، طراحی دکوراسیون با توجه به درخواست کارفرما و معماری داخلی بنا و محوطه

طراحی دکوراسیون و فضای داخلی

طراحی معماری انواع بناهای معماری. با تکیه بر تجربه و دانش طراحان معمار، آمده‌ایم تا پروژه‌های متفاوت و با ایجاد خلاقیت  و بر مبنای تکنولوژی و نیاز روز و با دید معماری ایرانی و مدرنیزه طراحی کنیم.

فنی و مهندسی

تیم مهندسی با تجربه شامل مهندسی در زمینه های  سازه ، مکانیک و برق ، آب و … همراه با  مهندسین  معماری و شهرسازی باعث شده است تا کیفیت و گستردگی خدمات، برگ برنده ما در دستان شما.

نظارت بر اجرا پروژه

نظارت بر اجرا پروژه های ساختمانی توسط مهندسین با تجربه و با دانش اجرائی بالا باعث خواهد شد تا شما در مدت زمان کمتری، بهترین نتیجه را از نظر هزینه و عملکرد دریافت کنید.

بازسازی

در خدمات بازسازی، با توجه به درخواست شما، وضع فعلی بنا، بودجه و مصالح موجود در بازار بهترین روش های باز سازی را ارائه کرده و آنها را با بهترین کیفیت اجرا خواهیم نمود.

آموزش

برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی با هدف ارتقا دانش فنی و مهندسی دانشجویان و متخصصین و افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت و آمادگی برای ورود قویتر به بازار کار

معماری داخلی و دکوراسیون داخلی

طراحی و معماری فضای داخلی و دکوراسیون داخلی انواع ساختمان ها مانند مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و مذهبی.

طراحی و اجرای فضای داخلی ساختمان‌های نوساز

چنانچه تصمیم به طراحی و باز سازی فضای داخلی ساختمان خود را دارید، بهتر است از ابتدای مراحل ساخت وساز، مراحل طراحی داخلی را انجام دهید و با توجه به علم و هنرکارشناسان و سلیقه شخصی شما و نیازمندی‌ها و کاربری فضای داخلی، بهترین طراحی را برای فضای داخلی خود داشته باشید

بازسازی داخلی انواع بناهای مسکونی، تجاری و اداری

بسیاری از افراد صرف‌نظر از عمر بنا، به دلیل ایجاد تغییرات و تجربه فضای جدید یا فرسوده شدن فضای داخلی و گاهی نیز بخاطر تغییر کاربری سازه و دلایلی از این قبیل، ترجیح می‌دهند تا تغییرات اساسی را در فضای داخلی ایجاد کنند. اجرای صحیح بازسازی داخلی نیاز به تجربه و دانش و تیم‌های فنی و مهندسی و کارگاهی دارد.

خدمات فنی و مهندسی

ارائه کلیه خدمات مشاوره و اجرایی در کلیه حوزه‌های مطالعاتی، طراحی، محاسبات و اجرای پروژه های عمرانی

معماری و شهرسازی

ارائه کلیه خدمات طراحی معماری، بهره برداری شهری از مطالعات میدانی تا نقشه های شهرداری و اجرایی، شبیه سازی های سه بعدی و انیمیشن و گرافیکی کامپیوتر و نقشه های طراحی و اجرای پروژه.

مهندسی عمران و سازه

محاسبات عادی و طراحی در انواع بنا، نیازمند دانش وسیع در تئوری و تجربه در پروژه های بزرگ می باشد. این دانش با کمک مهندس صالحی در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین ارائه خدمات اجرایی در زمینه ساخت انواع سازه های فلزی و بتنی نیز همراه این خدمات ارائه می شود.

مهندسی برق

طراحی و ارائه نقشه‌های الکتریکی و برق ساختمان و در صورت نیاز تامین تجهیزات و خدمات برقی مورد نیاز در پروژه های ساختمانی توسط پیمانکاران متخصص انجام می شود .

 

بازسازی داخلی و خارجی ساختمان

ارائه خدمات بازسازی انواع بناهای اداری، تجاری ، مسکونی و دولتی.

بازسازی نما

نمای ساختمان ممکن است به دلیل فرسوده بودن ، آسیب دیدن و یا قدیمی و باب میل نبودن نیاز به طراحی مجدد و بازسازی داشته باشد. ما در زمینه بازسازی نما همه موارد را در بررسی می کنیم و با بهترین قیمت و کیفیت پروژه بازسازی شما انجام خواهد شد.

بازسازی فضای داخلی

بازسازی ودکوراسیون و معماری فضای داخلی منازل، فروشگاه، ادارات و انواع مختلف بناهای مدرن و سنتی توسط تیم های فنی و اجرایی با تجربه و قدرتمند از مرحله طراحی تا تخریب و بازسازی مجدد انجام می‌گیرد.

مهندس صالحی به عنوان سرپرست یک گروه مهندسی مستقل، بیش از 10 سال تجربه در ارائه زیرساخت‌های صنعتی با خدمات مهندسی و مدیریت پروژه‌های طراحی و اجرا دارد که از نظر اندازه، محتوای تکنولوژیکی و الزامات ایمنی بسیار پیچیده هستند.

مهندس صالحی از مشتریان خود در طراحی، نظارت بر ساخت، راه اندازی و بهره برداری از زیرساخت‌های صنعتی آنها پشتیبانی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که امکانات آنها مطابق با بودجه و برنامه زمانی آنها ایمن و مؤثر است. مهندس صالحی بر توسعه مستمر تخصص خود در بخش زیرساخت متمرکز است.

مهندس صالحی به عنوان یک بازیگر اصلی در تحول دیجیتال، از مشتریان خود در پروژه‌های دیجیتالی آنها با راه‌حل‌های مهندسی دیجیتال و علم داده‌های صنعتی پشتیبانی می‌کند تا با چالش‌های عملکرد عملیاتی آنها روبرو شود.

طراحی و اجرا دیجیتالی

دومین انقلاب بزرگی که مهندس صالحی در آن نقش ایفا می‌کند، طراحی و اجرا دیجیتالی و استفاده از آن برای بهبود عملکرد زیرساخت‌های ما است. استخراج داده‌های تولید شده در هر زیرساخت صنعتی و مهندسی، اطلاعات زیادی را فراهم می‌کند و به افزایش عملکرد کمک می‌کند؛ بنابراین، این حوزه گسترده است. به‌عنوان‌مثال، سطوح ایمنی و امنیت از طریق بهبود مدیریت نیازمندی‌ها افزایش می‌یابد. طراحی پروژه و فرمان نیز با ابزارهای پشتیبانی مهندسی دیجیتال بهبود خواهد یافت. راه‌حل‌های خدمات میدانی نیز برای بهینه سازی عملکرد عملیاتی تأسیسات و اپراتورهای آنها توسعه خواهند یافت.

مدیریت طراحی برای پروژه‌های ساختمانی طراحی فرآیند ایجاد یک راه حل برای خلاصه پروژه و سپس تهیه دستورالعمل‌هایی است که اجازه می‌دهد آن راه حل ساخته شود .

برای اینکه بتوان بودجه‌های پروژه را برآورده کرد، برنامه‌ها را به دست آورد، و طرح‌ها را به درستی هماهنگ و ابلاغ کرد، فرآیند طراحی نیاز به برنامه‌ریزی و کنترل دارد. مشکلات ممکن است در مواردی رخ دهد که اطلاعات گم شده وجود داشته باشد، اطلاعات ضعیف در ارتباط باشد، ناهماهنگی بین اسناد، تخصیص ضعیف منابع، و یا تصمیم گیری ضعیف به دلیل اطلاعات ناکافی و غیره وجود داشته باشد.

این دشواری‌ها با فنی‌تر شدن ساختمان‌ها، افزایش محصولات و مصالح، سخت‌گیری استانداردها و مقررات و وجود تعداد بیشتری از طراحان متخصص، به‌ویژه در مراحل اولیه فرآیند طراحی، بیشتر شده‌اند .

مدیریت طراحی (DM) فرآیند مدیریت طراحی در طول چرخه عمر پروژه است.

 

تعامل و کنترل مشتری

 

مدیریت طراحی برای پروژه‌های ساختمانی

طراحی فرآیند ایجاد یک راه حل برای خلاصه پروژه و سپس تهیه دستورالعمل‌هایی است که اجازه می‌دهد آن راه حل ساخته شود .

در ابتدایی‌ترین سطح خود، طراحی را می‌توان به عنوان یک فرآیند تکرار شونده در نظر گرفت، جایی که در هر تکرار، ورودی‌ها، فرآیند طراحی و سپس خروجی‌ها وجود دارد. در پایان هر تکرار، خروجی‌ها بررسی می‌شوند و سپس فرآیند دوباره آغاز می‌شود. به طور معمول، این ساختار با ایجاد یک سری از ” دروازه‌ها ” است که در آن مشتری وضعیت توسعه پروژه را ارزیابی می‌کند و در نظر می‌گیرد. آیا اهداف استراتژیک آنها را برآورده می‌کند، مقرون به صرفه بودن آن، ارزش ارائه شده و ریسک قابل قبول است. سپس آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا به مرحله بعدی صعود کنند یا خیر.

در صورت عدم ارائه چنین فرآیندی، گرایش به انحراف تدریجی پروژه‌ها با برنامه، بودجه و واگرایی مختصر وجود دارد.

این فرآیند کنترل را می‌توان با فرآیندهایی مانند مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) بیشتر اصلاح کرد. BIM به صراحت تصمیمات و اطلاعات قابل تحویل مورد نیاز در هر مرحله از پروژه را شناسایی می‌کند. این تضمین می‌کند که اطلاعات مناسب در زمان مناسب در قالب مناسب ایجاد و به اشتراک گذاشته می‌شود تا تصمیمات بهتری گرفته شود.

طراحی و اجرا

سازمان دهی طراحی و اجرا

مهم است که دامنه کار برای هر یک از اعضای تیم طراحی به وضوح تعریف، مستند شده و قبل از شروع هر کار طراحی به بقیه اعضای تیم اطلاع داده شود.

به طور معمول، یکی از اعضای تیم طراحی به عنوان «طراح اصلی» برای هدایت و هماهنگی سایر طراحان در تیم مشاور و همچنین طراحان متخصصی که برگزیده می‌شوند، منصوب می‌شود. طراح اصلی اغلب معمار خواهد بود، با این حال لزوماً این‌طور نیست و اسناد قرار ملاقات برای مشاوران دیگر معمولاً برای آنها طراح اصلی پیشنهاد می‌شود .

هماهنگی رویه‌ها برای بازرسی، راه اندازی، آزمایش و آموزش مشتری .

رهبری تیم برای اطمینان از عملکرد مؤثر تیم طراحی ضروری است. هر یک از اعضای تیم نقاط قوت و ضعف، دانش و تجربه تخصصی خود را خواهند داشت. روشی که تیم به طور مشترک و مستقل کار می‌کند بر کارایی فرآیند طراحی تأثیر می‌گذارد .

قرارهای ملاقات دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  1. هماهنگ کننده طراحی برای هماهنگی و ادغام طراحی که توسط پیمانکاران متخصص تهیه شده است .
  2. یک مدیر اطلاعات برای طراحی به کمک کامپیوتر ( CAD ) یا مدل سازی اطلاعات ساختمان ( BIM ).
  3. یک مشاور اصلی که کار تیم مشاور را هدایت می‌کند و نقطه تماس اصلی برای ارتباط بین مشتری و تیم مشاور است، به‌غیراز موضوعات مهم طراحی که ممکن است طراح اصلی به نقطه تماس اصلی تبدیل شود.
  4. مدیر پروژه که مسئول مدیریت روزانه کل پروژه است .

کار مشارکتی

ایجاد شیوه‌های مشترک در پروژه‌های طراحی ساختمان و ساخت و ساز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا احتمالاً شامل گرد هم آوردن تعداد زیادی از رشته‌های مختلف است که بسیاری از آنها قبلاً با هم کار نکرده‌اند. آنها همچنین احتمالاً شامل هماهنگی و ادغام تعداد زیادی از اطلاعات، رویه‌ها و سیستم‌های پیچیده هستند.

ساختارهای پروژه از روابط مستقیم مشتری – مشاور – پیمانکار به ساختارهای یکپارچه‌تر با ترتیبات تأمین مالی پیچیده، مشارکت اولیه زنجیره تأمین و معرفی طرح‌های پیمانکار فرعی و تأمین‌کننده تبدیل شده است .

تیم‌های پروژه چند رشته‌ای مهندس صالحی و راه‌حل‌های فنی منحصربه‌فرد تضمین می‌کنند که همه پروژه‌ها الزامات فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی و ایمنی را برآورده می‌کنند. متخصصان داخلی مهندس صالحی در هماهنگی نزدیک با شرکای محلی کار می‌کنند تا از مدیریت نهایی پروژه، از مراحل بررسی و امکان سنجی تا تحویل نهایی، از طرف مالک پروژه، تأمین کنندگان فناوری و پیمانکاران عمومی اطمینان حاصل کنند.

مهندس صالحی همچنین از تجربه خود در بخش‌های توسعه محصولات برای معرفی فرآیندها و ابزارهای مهندسی سیستم برای تسلط بر پیچیدگی پروژه‌ها و بهینه‌سازی هزینه‌ها و زمان‌بندی سود می‌برد.

این دشواری‌ها با فنی‌تر شدن ساختمان‌ها، افزایش گستره محصولات و مصالح، سخت‌گیری استانداردها و مقررات و وجود تعداد بیشتری از طراحان متخصص، به‌ویژه در مراحل اولیه فرآیند طراحی، بیشتر شده‌اند .

salehi5

نقش طراح اصلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. هماهنگی نظرسنجی‌ها
  2. هماهنگی در تهیه اطلاعات برای خلاصه پروژه.
  3. هماهنگی در تهیه طرح‌ها و مشخصات .
  4. ادغام جنبه‌های مختلف طراحی و رابط‌های آنها در طراحی کلی .
  5. هماهنگی مشاوره‌های داخلی و خارجی و بررسی طراحی .
  6. تعریف فرم و محتوای اطلاعات طراحی که باید تهیه شود.
  7. گزارش به مشتری در مورد مسائل طراحی و اخذ تأییدی.
  8. هماهنگی در تهیه برنامه‌های بازرسی، آزمایش، ماکت و نمونه.
  9. هماهنگی مشاوره‌ها، مذاکرات و ارسال به مقامات برنامه ریزی و سایر مراجع قانونی و غیر قانونی .
  10. هماهنگی در تهیه اسناد مناقصه و بررسی اسناد.
  11. هماهنگی سیستم‌های کنترل کیفیت
  12. هماهنگی موضوع اطلاعات تولید به پیمانکاران و بررسی طرح‌های تهیه شده توسط پیمانکاران .
  13. هماهنگی رویه‌ها برای بازرسی، راه اندازی، آزمایش و آموزش مشتری .

رهبری تیم برای اطمینان از عملکرد مؤثر تیم طراحی ضروری است. هر یک از اعضای تیم نقاط قوت و ضعف، دانش و تجربه تخصصی خود را خواهند داشت. روشی که تیم به طور مشترک و مستقل کار می‌کند بر کارایی فرآیند طراحی تأثیر می‌گذارد .

مدیر طراحی

مدیران طراحی ابتدا در سازمان‌های پیمانکاری ظاهر شدند، زیرا آنها شروع به انجام بخشی از طراحی کردند که شامل پیمانکاران فرعی متخصص آنها بود .

مدیر طراحی نقش توانمندساز و هماهنگ کننده دارد، اما خود به عنوان یک طراح عمل نمی‌کند. نقش را نباید با طراح اصلی که تصمیم گیری و هماهنگی طراحی واقعی را رهبری می‌کند، یا با مشاور اصلی که کار کل تیم مشاور را هدایت می‌کند، اشتباه گرفته شود .

 

وظایف اصلی مدیر طراحی عبارت‌اند از:

  1. ایجاد بستری برای ارتباط و همکاری خوب بین طرف‌های مربوطه و در نتیجه جریان مؤثر اطلاعات طراحی و تولید .
  2. رفع مشکلات
  3. در برنامه ریزی و هماهنگی به گونه‌ای مشارکت کند که به فرآیندها ارزش بیفزاید.
  4. تهیه، مدیریت و ایمن سازی مالکیت همه‌جانبه یک برنامه طراحی یکپارچه.

این امر مستلزم تجربه زیادی است و مهم است که مدیران طراحی برنامه ریزان آینده خوبی باشند، قادر به مدیریت زمان‌بندی پروژه و با دانش لازم برای اطمینان از اینکه فرآیند طراحی مطابق با قوانین، استانداردها است .

 

چگونه یک پروژه ساختمانی را اجرا می کنید؟

 

مرحله 1: یک طرح ایجاد کنید. …

مرحله 2: نقش ها را تعیین کنید. …

مرحله 3: میزبانی یک جلسه آغازین. …

مرحله 4: ایجاد انعطاف پذیری …

مرحله 5: بررسی نهایی را انجام دهید. …

مرحله 6: ساخت و ساز را شروع کنید. …

مرحله 7: کار را تمام کنید.

salehi2

پروژه طراحی ساختمانی چیست؟

طراحی فرآیند ایجاد یک راه حل برای خلاصه پروژه و سپس تهیه دستورالعمل هایی است که به آن راه حل اجازه می دهد تا ساخته شود. برای اینکه بتوان بودجه‌های پروژه را برآورده کرد، برنامه‌ها را به دست آورد، و طرح‌ها را به درستی هماهنگ و ابلاغ کرد، فرآیند طراحی نیاز به برنامه‌ریزی و کنترل دارد.

خدمات طراحی برای پروژه های ساختمانی چیست؟

خدمات طراحی به معنای طراحی و مهندسی کامل معماری برای کار پیمانکاری تجاری است و شامل کلیه نیروی کار، مواد، تجهیزات و خدماتی است که باید توسط پیمانکار تجاری برای انجام تعهدات خود تحت قرارداد قرارداد تجاری ارائه شود.

فاز طراحی یک پروژه ساختمانی چیست؟

در مرحله توسعه طراحی، نقشه ها و ارتفاعات مورد بازبینی، بازنگری و توسعه قرار می گیرند تا تمام جزئیات و مشخصات مورد نیاز برای ساخت و ساز را در بر گیرند. اجزای پروژه با کوچکترین جزئیات بررسی می شوند.

 

5 فاز یک پروژه ساختمانی چیست؟

  1. شروع و مفهوم پروژه. …
  2. برنامه ریزی و تعریف پروژه. …
  3. اجرا و راه اندازی پروژه. …
  4. عملکرد پروژه …
  5. پروژه بسته شد.

6 مرحله ساخت چیست؟

6 مرحله یک پروژه ساختمانی

مرحله 1: مفهوم

مرحله 2: انتخاب تیم و روش تحویل.

مرحله 3: طراحی

مرحله 4: پیش ساخت و تدارکات

مرحله 5: ساخت و ساز

مرحله 6: بسته شدن

چرا طراحی در ساخت و ساز مهم است؟

یک ساختمان با طراحی ضعیف در درازمدت بسیار پرهزینه تر خواهد بود، هم از نظر هزینه ایجاد تغییرات پس از ساخت و هم از نظر هزینه برای رفاه و سلامت روانی. طراحی معماری خوب برای خودش هزینه دارد و باعث صرفه جویی در زمان، پول و سلامت روان می شود.

تفاوت بین طراحی و ساخت چیست؟

به طور کلی، طراحی فرآیندی است برای ایجاد توصیف یک تأسیسات جدید، که معمولاً با نقشه ها و مشخصات دقیق نشان داده می شود. برنامه ریزی ساخت و ساز فرآیندی برای شناسایی فعالیت ها و منابع مورد نیاز برای تبدیل طرح به واقعیت فیزیکی است.

طراحی و اجرا

اصول طراحی ساختمان چیست؟

اصول طراحی، ایده ها و عناصر اساسی هستند که می توانند برای دستیابی به طراحی موفق مورد استفاده قرار گیرند. عناصری که با هم یک طرح را تشکیل می دهند عبارتند از: خط: نشانگر بین دو نقطه. شکل: هندسی (یعنی مربع و دایره)، یا ارگانیک (یعنی اشکال آزاد یا طبیعی).

اهداف طراحی سازه چیست؟

هدف اصلی در تحلیل و طراحی سازه، تولید سازه ای است که قادر به مقاومت در برابر تمام بارهای وارده بدون شکست در طول عمر مورد نظر خود باشد. هدف اصلی سازه انتقال یا تحمل بارها است.

ویژگی رویکرد طراحی و اجرا برای پروژه های ساختمانی چیست؟

طراحی- ساخت نوعی روش تحویل برای پروژه های ساختمانی است. متمایز از نحوه سازماندهی تیم و نحوه جریان اطلاعات در سرتاسر ذینفعان پروژه، طراحی-ساخت به دلیل توانایی آن در تقویت همکاری و کاهش ریسک و باری که مالک پروژه بر عهده دارد، شناخته شده است.

روش طراحی و اجرا چیست؟

طراحی و ساخت اصطلاحی است که مسیر تدارکاتی را توصیف می کند که در آن پیمانکار اصلی برای طراحی و ساخت کارها منصوب می شود، برخلاف قرارداد سنتی که در آن مشتری مشاورانی را برای طراحی توسعه منصوب می کند و سپس یک پیمانکار برای ساخت کارها منصوب می شود.

نیاز به راهنمایی دارید؟ با ما در ارتباط باشید