ساخت ویلا در لواسان

لواسان

لواسان یکی از شهرستان های اصلی شمیرانات در استان تهران است که مرکز لواسانات به شمار می رود و به دلیل فاصله کم از تهران، پروژه های ساخت ویلا در لواسان برای سرمایه گذاران تهرانی جذابیت زیادی پیدا کرده است. لواسان به عنوان قطعه ای از بهشت برای گردشگری و طبیعت دوستان ​​شناخته می شود.

لواسان منطقه ای خوش آب و هوا و ییلاقی است که در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز قرار دارد و به دلیل چشم انداز طبیعی و زیبای آن، رودخانه جاجرود و دریاچه زیبای منطقه لواسان نیز به چشم می خورد. برای ساخت ویلا در لواسان زمین و مشخصات آن اعم از مساحت و چشم انداز اهمیت زیادی دارد. در لواسان هر چه سطح زمین بالاتر باشد دید بهتری به منطقه خواهید داشت. بهترین منظره لواسان منظره سد است و بیشتر ویلاها منظره سد دارند. در منطقه لواسان هر چه بالاتر بروید قیمت زمین برای ساخت ویلا در لواسان بالاتر می رود. به عنوان مثال می توان به منطقه ای مانند عسلک اشاره کرد که مرتفع ترین نقطه لواسان است و همچنین در یک منطقه شهری قرار دارد.

لواسان در 11 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد و  نزدیک ترین منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی به تهران است به همین دلیل ساخت ویلا در لواسان خواهان زیادی دارد. فاصله لواسان تا اتوبان بابایی حدود 7 کیلومتر است که در کمتر از 30 دقیقه می توان به آن رسید. جمعیت لواسان حدود 23 هزار نفر برآورد می شود.

ویلاسازی در لواسان یکی از خدمات تخصصی شرکت مهندسی نوین سازه نیکسو است. ساخت و طراحی ویلا در لواسان مراحل مختلفی دارد اما در طول پروژه تمامی برنامه ریزی ها طبق نظرات کارفرما انجام می‌شود. شرکت نوین سازه نیکسو با تجربه و ارتباطات خود بهترین خدمات خود را از ابتدا تا پایان پروژه ساخت و طراحی ویلا به کارفرما ارائه می‌دهد، ما تضمین یک پروژه ساخت ویلا در لواسان با موفقیت 100 درصدی را ارائه می‌دهیم. ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت هدف اصلی نوین سازه نیکسو (مهندس صالحی) است.

مزایای ساخت ویلا در لواسان:

جاذبه های گردشگری لواسان

لواسان جاذبه های گردشگری زیادی دارد که ساخت و ساز ویلا در این منطقه را رونق می دهد، در ادامه این مناطق گردشگری را معرفی می کنیم:

  • سد لتیان
  • پارک جنگلی تلو
  • کوه زینکوه
  • گردنه قوچک
  • رودخانه جاجرود
  • آبشار ناران
  • کوه بندک
  • رودخانه کند
  • رودخانه لواسان
  • رودخانه کند
  • پارک جنگلی لتیان

ساخت ویلا در لواسان

به طور کلی رفتن به ویلا ما را به یاد طبیعت و محیط زیبا و جذاب جنگلی می اندازد و به نوعی ویلا ما را به هم نزدیک تر می‌کند و با طبیعت یکی می‌شویم. مانند ساختن هر ساختمانی به خاطر داشته باشید که ساخت ویلا نیز مراحل خاص خود را دارد که گاهی پیچیدگی این پروژه از ساختمان های معمولی بیشتر می‌شود. ویلاسازی در لواسان به دلیل داشتن آب و هوای عالی در فصل تابستان و همچنین نزدیک بودن به تهران از محبوبیت بالایی برخوردار است. ساخت ویلا در لواسان با توجه به منطقه جغرافیایی و اقلیم این منطقه طراحی و اجرا می‌شود.  یک نکته بسیار مهم در ساخت ویلا در لواسان این است که نوع کاربری ویلا در ابتدای پروژه مشخص شود.

بعضی از افراد برای سرمایه گذاری ویلا می سازند عده ای برای عکاسی ویلا می سازند و عده ای نیز برای لذت بردن از زیبایی طبیعت و استراحت در کنار خانواده به دنبال این پروژه ها هستند. تعیین نوع کاربری در روند اجرایی مراحل ساخت ویلا در لواسان حائز اهمیت است.

پروژه ساخت ویلا در لواسان

انتخاب زمین مناسب برای ویلا در لواسان

اولین قدم در ساخت ویلا در لواسان، انتخاب قطعه زمینی مناسب در این منطقه است. عواملی مانند نزدیکی به امکانات رفاهی ضروری، چشم انداز طبیعی و برنامه های توسعه آتی منطقه نقش مهمی در این انتخاب دارند. زمینی که انتخاب می کنید نه تنها بر ارزش ملک شما بلکه بر سبک زندگی شما در لواسان نیز تاثیر می گذارد. شرکت نوین سازه نیکسو در اولین قدم با توجه به تجربه بالای خود شما را در این زمینه شما را راهنمایی می کند تا آینده ویلای شما چه از نظر رفاهی چه از نظر سرمایه گذاری تضمین شده باشد.

فاکتورهای کلیدی در انتخاب زمین مناسب برای ساخت ویلا در لواسان

در مورد انتخاب خود زمین ویلا فاکتورهای مختلفی وارد عمل می‌شود، مثلاً مهم این است که زمین از نظر ابعاد مستطیل یا مربع باشد و ذوزنقه ای نباشد. طبیعتاً این موضوع بر زیبایی کار نیز تأثیر می گذارد، اگرچه در عمل دید خلاقانه مهندس طراح می تواند ساختمان بسیار خاص و زیبایی را به ما بدهد. یکی دیگر از عوامل مرتبط با زمین، ترافیک منطقه است. به عنوان مثال ممکن است زمین صعب العبور باشد و در داخل طرح بافت شهری باشد که هزینه را برای کارفرما افزایش می‌دهد. حفاری در مناطق مرتفع نیز به پول بیشتری نیاز دارد زیرا حفر زمین صاف معمولاً ارزان تر از گود برداری در ارتفاع بالا است. برای انتخاب زمین مناسب برای ساخت ویلا در لواسان، باید ویو (دید طبیعی) مناسب، ارتفاع مناسب، عوارض طبیعی کمتر را به عنوان مجموعه ای از عوامل در نظر بگیرید.

مراحل ساخت ویلا در لواسان

مراحل ساخت ویلا در لواسان

پس از تایید نقشه های معماری و سازه توسط مهندس ناظر و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح جهت پذیرش ساخت ویلا در لواسان، باید طبق نقشه جهت تعیین حدود اقدامات ضروری انجام شود. بعد از علامت گذاری با گچ، نقاط علامت گذاری شده را گچ کاری می کنیم.

آماده سازی فونداسون و بتن ریزی ساخت ویلا در لواسان

خاکبرداری

در این مرحله شناخت نوع خاک ضروری است و با نظر ناظر خاکبرداری با بیل مکانیکی انجام می شود. نوع خاک با طراحی پروژه در ارتباط مستقیم است.

تسطیح خاک

25-10 سانتی متر خاک حفاری شده توسط لودر یا بیل به صورت دستی انجام می شود که دلیل آن شل شدن دانه های خاک و جدا شدن آنها از یکدیگر توسط شانه های بیل یا لودر می باشد.

بتن مگر

5 الی 10 سانتی متر از طبقه همکف بتن ریزی می شود، با بتن عیار 150 با قالب فلزی یا چوبی در محل فونداسیون و در صورت اجرای فونداسیون ساختمان کل محوطه آرماتور را بتن ریزی می کنیم.

قالب گذاری

قالب بندی به روش های مختلفی از جمله فلزی و فایبرگلاسی اجرا می شود. اگر قالب گیری با چوب و فلز و یا با لایه های فایبرگلاس ساخته شده باشد، ابتدا باید آرماتوربندی انجام شود.

رامکا

پس از بتن ریزی فونداسیون سازه در صورت بتنی بودن 4 میلگرد به اندازه ستون به نام رامکا گره زده می‌شود.

قالب گذاری ستون ها

قالب ستون از فلز و چوب ساخته شده و بتن ریزی در محل مشخص شده انجام می شود و برای جلوگیری از جدا شدن دانه ها در زمان بتن ریزی ارتفاع بتن ریزی نباید از 1 متر بیشتر باشد. بعد از گذشت 48 ساعت از بتن ریزی آخرین ستون شروع به باز کردن قالب ستون ها می کنیم و توجه داشته باشید که قبل و بعد از بتن ریزی باید ستون های ویلا با روغن سوخته چرب شود تا قالب ها بعد از بتن ریزی سطح صافی پیدا کنند.

شمع گذاری و میلگرد گذاری

در زیر پودرهای بتن از شمع های فلزی و چوبی استفاده می شود. قالب گیری سقف ها نیز انجام می شود.

تیرچه گذاری و یونولیت

پس از نصب آویزها، تیرچه ها طبق نقشه راه اندازی می شوند و فاصله محور تا محور تیر به طور کلی باید 48 سانتی متر باشد.

قالب گذاری دور سقف

پس از نصب تیرچه و اینولیت قالب های دور سقف با سیم بسته می شود و سیم های حرارتی روی سقف به دستور مهندس با میلگرد 6 یا 8 بسته می شود و با آرماتور نواری به فاصله دور انجام می شود. از 30 سانتی متر بسته است.

دیوار چینی

پس از نصب سقف، شروع به گذاشتن یک لایه استر سیمانی در اطراف آن و یک لایه عایق رطوبتی روی آن می کنیم و دور تا دور ساختمان و داخل آن را با بلوک، آجر یا خاک رس دیوار می کشیم.

نازک کاری

پس از اتمام دیوار چینی، گچ کاری را شروع می کنیم و پس از اتمام گچ کاری لوله کشی آب و گاز و یراق آلات داخل دیوارها، سپس سرامیک و کاشی حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه به پایان می رسد. پس از اتمام گچ بری و نصب کاشی در سرویس بهداشتی و حمام، کلید و پریزها قرار داده می شود و در نهایت واحد رنگ آمیزی می شود و نمای ساختمان مطابق طرح و تایید نهایی ساخت ویلا در لواسان ساخته می شود.

طراحی ویلا در لواسان چگونه صورت می‌گیرد؟

طراحی ویلا در لواسان چگونه انجام می شود؟

برای اینکه بتوانید یک ویلای ارزان قیمت را به صورت مجلل طراحی کنید، باید از یک تیم حرفه ای برای این کار کمک بگیرید. شرکت معماری و طراحی ویلا نوین سازه نیکسو با داشتن تیمی مجرب و مهندسین حرفه ای برای طراحی و ساخت ویلا در لواسان و سایر مناطق کشور، ابتدا زمین و امکانات مختلف اطراف زمین و راه های دسترسی را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس به شناسایی نیاز های کارفرما می پردازد. این کار باعث می شود که نتیجه نهایی ویلا از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و رضایت بیشتر مشتریان را جلب کند. همچنین در صورتی که تمامی مراحل به درستی و با زمان بندی دقیق و حساب شده انجام شود، هزینه‌ها نیز کاهش می یابد زیرا هر هزینه ای که پرداخت می شود در مکان و زمان مناسب استفاده می شود.

طراحی ویلا در لواسان

انتخاب سبک های مختلف طراحی ویلا در لواسان به سلیقه کارفرما و انتخاب معمار پروژه 4بستگی دارد. برای طراحی و ساخت ویلا یک معمار مانند یک کارگردان قسمت های مختلف ویلا را طراحی می کند. طبیعتاً معمار هر چه آزادی بیشتری داشته باشد خلاقیت بیشتری از خود نشان خواهد داد اما در نهایت باید طبق اصول کار و نیاز کارفرما طراحی خود را پیش می برد.

طراحی خارجی ویلا

علاوه بر موقعیت مکانی ویلا و مساحت آن، نمای بیرونی ویلا نیز بسیار مهم است. استفاده از انواع سنگ های زینتی، رنگ های مناسب و درب مناسب، همگی از عوامل مهم در طراحی و ساخت ویلا در لواسان هستند. اولین چیزی که توجه بیننده را به خود جلب می کند طراحی بیرونی یک ساختمان است و به خصوص برای کسانی که قصد فروش ویلا خود را دارند، به این نکته باید توجه کنند که نمای بیرونی ویلا باید ذهن بیننده و مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. شکل نمای ساختمان در زیبایی آن تاثیر بسزایی دارد; امروزه در ویلاها از اشکال هندسی زیادی مانند مستطیل و دایره و سقف شیبدار استفاده می شود که می توانید هر کدام از طرح ها را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید. استفاده از نورپردازی در نمای ساختمان می تواند به زیبایی ویلای شما کمک کند. معمولا سعی می شود برای نمای ویلا از بهترین و با کیفیت ترین مواد استفاده شود که علاوه بر زیبایی از طول عمر خوبی نیز برخوردار باشد.

طراحی داخلی ویلا

در پروژه های طراحی ویلا در لواسان قسمت طراحی داخلی بسیار مهم است. ویلا از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر قسمت توجه ویژه ای به خود را می طلبد و زیبایی یک قسمت را نباید فدای قسمتی دیگر کرد. راه پله، پنجره ها، دکوراسیون داخلی و غیره از عناصر مهم دکوراسیون داخلی ویلا هستند. در ادامه مهمترین عوامل در سبک های طراحی داخلی برای پروژه های ساخت ویلا در لواسان مورد بررسی قرار می گیرد.

طراحی ویلا در لواسان در دو سبک مدرن و کلاسیک

در منطقه لواسان، بیشتر مواقع ساخت ویلا به سبک های مدرن و کلاسیک طراحی و ساخته می‌شوند. در طراحی ویلاهای مدرن در لواسان، نمای رومی در کنار سایر عناصر طراحی مدرن قرار می گیرد. مثلاً محوطه سازی و استفاده از مصالحی مانند چوب، بتن اکسپوز، ترکیب سیمان با چوب و شیشه در این سبک ویلا بیشتر دیده می شود. در این سبک طراحی معمولا از زوایای 90 درجه و اشکال مربعی استفاده می شود.

در سبک کلاسیک سعی می شود حس طبیعی تری را القا کنیم به همین دلیل از مصالحی مانند چوب و سنگ در ساخت ویلاهای سبک کلاسیک بیشتر استفاده می‌شود. از انواع سنگ ها برای ساخت آثار هنری مختلف مانند مجسمه، ورودی، سنگ فرش و فضای سبز استفاده می شود.

تفاوت سبک های طراحی و  ساخت ویلا در لواسان

اصول سازه بین سبک های طراحی از فونداسیون گرفته تا اسکلت سقف و تیغه ها یکسان است. تفاوت بین سبک ها در نازک کاری ساختمان ظاهر می شود. گرچه طراح و معمار از قبل اطلاعات لازم را دارند، اما ساختمان تا مرحله نازک کاری کار خاصی ندارد. در واقع ساخت سازه برای همه سبک ها ثابت است اما متریال انتخاب شده و طرح هایی که طراح به مشتری پیشنهاد می کند در کنار سلیقه مشتری قرار می گیرد تا در نهایت منجر به تطابق بین عناصر داخلی و بهینه سازی طراحی شود. بنابراین در ساخت و طراحی ویلا در لواسان هارمونی و هماهنگی بین عناصر مختلف چه در محوطه سازی و چه در دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است.

انواع سبک های ویلاسازی در لواسان :

طراحی و ساخت ویلا سبک های متفاوتی دارند و هر کدام از این سبک ها ویژگی های متفاوتی دارند. در واقع می توان توضیح داد که هر سبکی با این ویژگی های اصلی خود شناسایی می‌شود. تفاوت در سبک ها به افراد با سلایق مختلف اجازه می‌دهد تا ویلایی به دلخواه خود داشته باشند. برخی از این سبک ها عبارتند از:

 طراحی ویلا به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین سبک ها در معماری و طراحی داخلی است و با وجود اینکه سال هاست که استفاده می شود، هنوز هم یکی از سبک های محبوب است. ویلاهایی که به سبک کلاسیک ساخته می شوند اغلب برای پروژه با زمین های بسیار بزرگ و لوکس در نظر گرفته می شود. زیرا این سبک از شکوه خاصی برخوردار است و برای اینکه بتواند خود را به خوبی بیان کند نیاز به فضا و ابعاد بزرگ دارد. از ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های گرم مانند کرم، قهوه ای، بژ، استفاده از ستون در دکوراسیون داخلی و طراحی نما، استفاده از متریال هایی مانند چوب و سنگ، توجه به ایجاد نظم و تعادل با رعایت موارد فوق اشاره کرد.

 طراحی ویلا به سبک مدرن

سبک مدرن نیز یکی از محبوب ترین سبک های معماری و دکوراسیون است. این سبک توانسته نظر بسیاری از مردم را در یک مدت کوتاه به خود جلب کند. از ویژگی های این سبک می توان به استفاده از اشکال  مکعبی و مربعی، ایجاد زیبایی با سادگی، استفاده از رنگ های روشن و خنثی و … اشاره کرد. این ویژگی ها باعث شده است که ویلاهایی که به این سبک ساخته شده اند، مد روزتر باشند و برای مدت طولانی در بازار باقی بمانند.

طراحی ویلا به سبک مینیمال

سبک مینیمال شباهت های زیادی در طراحی و اجرا به سبک مدرن دارد، اما ویژگی هایی دارد که این دو سبک را از هم جدا میکند. طراحی ویلا به سبک مینیمال دارای ویژگی های متنوعی از جمله سادگی در طراحی، استفاده از یک یا دو متریال در طراحی نما و دکوراسیون داخلی، استفاده از رنگ های خنثی و روشن با تنوع کم، استفاده از اندازه های مختلف به ویژه سایزهای انعطاف پذیر و … است .

طراحی ویلا شیک و مدرن در لواسان

ماهیت یک ویلای مدرن در لواسان در طراحی لوکس آن نهفته است. ویژگی های کلیدی ویلا شیک و مدرن در لواسان شامل خطوط تمیز، فضاهای باز و پنجره های بزرگ است که نور طبیعی را جذب می‌کند و مناظر خیره کننده ای را از ویلا به شما ارائه می دهد. ادغام عناصر طراحی محلی و مدرن می تواند منجر به طراحی ویلا شیک و مدرن در لواسان شود.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت ویلا در لواسان

عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت ویلا در لواسان

قیمت ساخت ویلا در لواسان عوامل مختلفی را در بر می گیرد. قیمت زمین می تواند به طور قابل توجهی بر اساس مکان و اندازه دچار تغییر شود. هزینه های ساخت و ساز به مواد مورد استفاده، پیچیدگی طراحی و سطح خواسته های کارفرما بستگی دارد. هزینه های طراحی داخلی و خارجی نیز بر روی بودجه کلی تاثیر می گذارد.

بودجه و برنامه ریزی مالی

یکی از جنبه های مهم ساخت ویلا در لواسان مدیریت صحیح بودجه است. برآورد هزینه های کلی و برنامه ریزی مالی بر این اساس می تواند از هزینه های غیر منتظره جلوگیری کند. توصیه می شود برای هزینه های پیش بینی نشده یک بودجه اضطراری اختصاص دهید.

انتخاب تیم ساخت و ساز مناسب

برای ساخت ویلا در لواسان، انتخاب یک تیم ساخت و ساز با تخصص بالا و تجربه زیاد ضروری است. گروه مهندسی نوین سازه نیکسو این تضمین را می دهد که در هیچ یک از مراحل ساخت ویلا هزینه غیر قابل پیش بینی و بی مورد به شما تحمیل نمی کند و نهایت تلاش خود را می کنیم تا طبق بودجه بندی پروژه ساخت ویلا در لواسان را به اتمام برسانیم.

نمونه پروژه های ساخت ویلا در لواسان  گواهی بر این ادعاست.

انتخاب مواد

انتخاب مواد مناسب کلید دستیابی به سبکی مدرن و لوکس در ویلاسازی است. در این بخش تاکید بر شیوه های دوستدار محیط زیست، مانند استفاده از مواد پایدار و ترکیب ویژگی های کارآمدی مانند انرژی تجدید پذیر نیز مهم است.

طراحی داخلی و دکوراسیون

استفاده از طراحی داخلی مدرن با ترکیب مینیمالیسم در این ویلا ها توصیه می شود. انتخاب دکوری که سبک و کاربردی بودن را به شکلی  متعادل ارائه می کند، می تواند فضای زندگی راحت و زیبایی را ایجاد کند. ترکیب هنر و صنایع دستی محلی می‌تواند جلوه‌ای بی‌نظیر به ویلای لواسان شما بدهد.

محوطه سازی و فضاهای بیرونی

طراحی فضاهای زندگی در فضای باز به اندازه خود ویلا مهم است. محوطه سازی مدرن شامل ایجاد فضاهایی است که به طور یکپارچه با محیط طبیعی ترکیب می شود و در عین حال حس مدرن را حفظ می کند.

رعایت قوانین و مقررات ساخت ویلا در لواسان

اطمینان از انطباق با مجوزها و مقررات محلی ساخت ویلا در لواسان بسیار مهم است. مواجهه با این جنبه های حقوقی می تواند پیچیده باشد و ما توصیه می کنیم به دنبال مشاوره حرفه ای برای ساخت ویلا در لواسان باشید.

ایده طراحی یکی از پروژه های ساخت ویلا در لواسان

مشتری یک قطعه زمین منحصر به فرد با منظره ای بی نظیر از دریاچه خریداری کرده بود. با این حال، شیب بیش از حد زمین، طراح را با چالشی دشوار مواجه کرد. ویلا باید در زمینی با اختلاف ارتفاع 20 متر واقع شود. اولین چالش طراحی ویلا با توجه به منظره اطراف بود به گونه ای که با وجود نمای چشم انداز اطراف، تمامی فضاهای خصوصی این ویلا در لواسان از دید پنهان باشد. غیر از آن، مالک قبلی بخشی از زمین را حفاری کرده بود. ایده اصلی طراحی ویلا در این پروژه استفاده از شیب طبیعی زمین بود. طراحی ویلا بر اساس حداقل گودبرداری بوده است. در نتیجه ویلا در شیب طراحی شد.

ویلا لواسان از چندین باکس جدا شده از یکدیگر تشکیل شده و بالکن های سرپوشیده ای ایجاد می کند که نمای بیرونی محوطه خصوصی ویلا را مسدود می کند. مکانی مانند این شایسته معماری است که به هر جزئیات احترام بگذارد. به همین دلیل طراحی ویلایی این پروژه فوق العاده مهم است.

طراحی پله‌ها

تمامی ویلاها در سطح بالاتری قرار دارند. پله ها پل ارتباطی بین ویلا و محوطه هستند و با ورود به ویلا این پله ها نمایان خواهند شد. بنابراین برای زیباتر شدن کار باید از سنگ های تزئینی و نورپردازی مدرن در راه پله استفاده کرد. باید توجه داشته باشید که پله ها مسیرهای پر رفت و آمدی هستند و در ساخت و طراحی آنها باید از مصالح مرغوب استفاده شود. قرار دادن گل و گیاه در کنار پله ها نیز به زیبایی بیشتر کمک می کند.

 قرار دادن درب مناسب

درب نقطه ورود به ویلا است و می تواند دید کلی از فضای داخلی را در ذهن فرد ایجاد کند. در صورت مشاهده درب نامناسب و بی کیفیت در ابتدای ورودی ویلا بدون توجه به کیفیت فضای داخلی، این نکته منفی از بین نمی رود. برعکس، اگر از درب ورودی زیبا و باکیفیت استفاده کنید، می توانید ذهن دیگران را درگیر خود کنید و آنها مدام فضای داخلی شما را بر اساس مدل درب ورودی تصور کنند. می توانید از درهای چوبی یا حتی شیشه ای بسیار بلند استفاده کنید. اما باید توجه داشت که طراحی داخلی باید با طراحی درب شما مطابقت داشته باشد.

محیط بیرونی ویلا

قبل از ورود به ویلا ابتدا محیط خارجی ویلا را بررسی می کنیم. معمولا اولین و بهترین گزینه ای که هنگام طراحی ویلا در لواسان به ذهن طراحان می رسد استفاده از آب در این فضا است. انواع آب نماها، استخرها و امکاناتی از این دست، نمای بیرونی ویلای شما را بسیار شیک می کند و تمامی نیازهای شما در رابطه با داشتن نمای بیرونی زیبا در ویلا را برآورده می کند. رنگ آمیزی مناسب این محیط نیز نقش مهمی دارد. همچنین می توانید اتاق هایی را در خارج از ویلا در نظر بگیرید که بتوانید ساعت ها در آن استراحت کنید. برای زیباتر شدن این منطقه از گل ها و درختان بلند استفاده کنید. هر چه ترکیب آب و این گیاهان عمیق تر باشد، ویلای شما زیباتر می شود.

رنگ‌آمیزی داخلی

یک ویلای معمولی به دلیل مساحت زیاد نباید افراد را با استفاده از رنگ های یکنواخت خسته کند. تضاد مناسبی بین رنگ دیوار و لوازم و مبلمان خود ایجاد کنید. استفاده از رنگ های خنثی و سرد در دیوارها و برعکس رنگ های گرم روی زمین و اکسسوری ها می تواند چشم ها را خیره کند. البته مراقب باشید که از رنگ های مختلف زیاد استفاده نکنید.

لوازم جانبی چشم‌نواز

این یکی از نکات دیگر در طراحی ویلا در لواسان است. ویلاها دقیقاً مکان مناسبی برای هدیه دادن لوازم جانبی پر زرق و برق و گران قیمت هستند. از استفاده از آنها به عنوان بخشی از دکوراسیون خود نترسید. استفاده از چوب، روکش های طلایی و لوسترهای تزیینی بزرگ ایده های بسیار مناسبی برای استفاده در طراحی ویلا می باشد.

اتاق‌های مخصوص

ویلا فضای بزرگی است و برای تعطیلات و تفریح ​​می باشد. پس تا می توانید از امکانات آن استفاده کنید. اتاقی را برای بازی و سرگرمی خود اختصاص دهید و رنگ و طرح خاصی را برای آن در نظر بگیرید. همچنین قسمت هایی مانند تماشای فیلم، مطالعه و ورزش هر کدام طراحی خاص خود را دارند که باید به آن ها توجه کنید.

نورپردازی

یکی از نکات مهم در طراحی یک فضا، نورپردازی آن است. اگر نقاط تاریک در محیط ویلای شما زیاد باشد، زیبایی کلی ویلا از بین می رود. در عوض با نورپردازی مناسب نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنید. می توانید از لوستر، لامپ، چراغ سقف کاذب و … استفاده کنید. برای بهترین نورپردازی در ویلای شما سعی کنید بخیه های خاصی را با رنگ های تیره و کم نور برای شرایط خاص مناسب کنید. مثل سینما یا اتاق بازی.

دکوراسیون کلی

در طراحی و ساخت ویلا در لواسان باید گفت که چیدمان لوازم خانگی و همچنین محل قرارگیری اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه بسیار مهم است. نباید کل فضای ویلا را با مبلمان یا وسایل دیگر اشغال کنید. همچنین در انتخاب محل توالت، حمام و آشپزخانه بسیار دقت کنید. اگر ویلا دو طبقه است اتاق خواب ها را به طبقه بالا منتقل کنید.

 انواع ویلاها در لواسان

 انواع ویلاها در لواسان :

  • ویلاهایی با سقف های شیروانی

با توجه به اینکه لواسان یکی از مناطق باران خیز تهران است، بسیاری از ویلاها سقف شیروانی دارند تا از آسیب دیدن ویلا بر اثر بارندگی شدید در طول سالیان جلوگیری کنند. این سقف ها امکان انتقال آب باران را به خوبی از پشت بام به زمین فراهم می کند و در این صورت وزن بارندگی روی سقف احساس نمی شود.

  •  کلبه های چوبی

کلبه های چوبی از همان ابتدا طرفداران زیادی داشته است. ساخت این کلبه ها در مناطق جنگلی و مرطوب بسیار محبوب بوده و هست. می توان گفت امروزه با توجه به طراحی های خلاقانه معماران می توان کلبه هایی با طرح های جدید و مدرن را در مناطق مختلف اجرا کرد. لواسان به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت بکر یکی از مناطقی است که می توانید این سبک کلبه ها را در دل خود جای دهید.

  • ویلاهای لوکس

همانطور که گفتیم لواسان یکی از مناطقی است که ثروتمندان و هنرمندان علاقه زیادی به داشتن ویلا دارند و به همین دلیل می توان گفت که ویلاهای ساخته شده در این منطقه بیشتر دارای طراحی های منحصر به فرد و مجلل هستند. می توان گفت در این منطقه ویلاهای مجلل زیادی وجود دارد که همگی روی یکدیگر تاثیر گذاشته و ارزش زمین و املاک را به شدت افزایش داده اند.

  • ویلاهای دوبلکس

ویلای دوبلکس در لواسان در واقع ویلاهایی هستند که علاوه بر طبقه همکف دارای یک طبقه دیگر نیز هستند. این نوع ویلاها بسیار محبوب هستند و می توان گفت ویلاهای زیادی به این سبک ساخته می شوند. در واقع دوبلکس بودن ویلا این امکان را به ویلا می دهد که دید بهتری نسبت به مناظر اطراف داشته باشد.

خدمات شرکت ساخت ویلا در لواسان

  • طراحی دکوراسیون داخلی در لواسان
  • طراحی و اجرای روف گاردن
  • طراحی و اجرای استخر
  • بازسازی ویلا در لواسان
  • محوطه سازی ویلا در لواسان

 

طراحی ویلا در لواسان به صورت لاکچری با هزینه ی کم

برای اینکه بتوانید یک ویلای ارزان قیمت را به صورت مجلل طراحی کنید، باید از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید. شرکت معماری و طراحی ویلا نوین سازه نیکسو با داشتن تیمی مجرب و مهندسین حرفه ای برای طراحی ویلا در لواسان و سایر مناطق، ابتدا زمین و امکانات مختلف اطراف زمین و راه های دسترسی را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس به شناسایی نیاز های لوکس کارفرما و خانواده می پردازد. این کار باعث می شود که نتیجه و ویلایی که اجرا و ساخته می شود از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و رضایت بیشتر مشتریان را جلب کند.

شرکت طراحی ویلا در لواسان

شرکت مهندسی صالحی به عنوان بهترین شرکت طراحی و ساخت ویلا در لواسان نیازسنجی اولیه را بر اساس زمین متعلق به کارفرما انجام می دهد و سپس طراحی را شروع می کند. در این بین، اگر کارفرما روند های قانونی را آغاز نکرده باشد، برای تکمیل پروژه نیاز به اخذ مجوز های خاصی داریم. باید نسبت به اخذ مجوزهایی مانند انشعاب آب، برق، گاز و تلفن اقدام شود. در کنار پروسه صدور مجوز، اقداماتی در خصوص مسائل طراحی و مهندسی نیز انجام می‌شود تا با صدور مجوز، نقشه ها و جزئیات کامل آماده راه اندازی شود.

چرا  صالحی در ساخت ویلا در لواسان متخصص است؟

چرا  صالحی در ساخت ویلا در لواسان متخصص است؟

مزیت صالحی نسبت به سایر رقبا در منطقه لواسان، تخصص آن در برنامه ریزی و هماهنگی تیمی است. ما در نوین سازه نیکسو  (مهندس صالحی) بر اساس شرایط اقتصادی و تورم موجود از این تخصص به نفع کارفرما استفاده می کنیم. مزیت دیگر تجربه نیکسو (مهندس صالحی) و تعداد پروژه های اجرا شده در زمینه ویلاسازی در شمال شرق تهران و لواسان است. پشتیبانی کاری طولانی مدت کار را برای سازندگان خانه و کارفرمایان آسان تر می کند.

کلام پایانی

برای ساخت ویلا در لواسان باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. از نمای بیرونی ساختمان گرفته تا فضای داخلی، این امر نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیق و جامع است. در این مطلب سعی کرده ایم نکات مهم این طراحی را به شما بگوییم. اگر قصد دارید از ویلا برای خود استفاده کنید، بهتر است با کمک افراد متخصص شروع به طراحی ویلا به دلخواه خود کنید. اگر قصد فروش دارید، باید بهترین عوامل را برای جذب مشتری در طراحی خود در نظر بگیرید. از استخر گرفته تا طراحی داخلی و بالکن و استفاده از بهترین متریال.

سوالات متداول ساخت ویلا در لواسان

محیط آرام، مناظر زیبا و آب و هوای معتدل لواسان را به مکانی مناسب برای ساخت ویلای لوکس تبدیل کرده است.

ترکیب پنل های خورشیدی و وسایل کم مصرف انرژی، شیوه های پایدار عالی هستند که در ساخت ویلا در لواسان در حال اجرا هست.

با توجه به محبوبیت روزافزون منطقه و روند روبه رشد املاک و مستغلات، سرمایه گذاری برای ساخت ویلا در لواسان یک تصمیم بلند مدت خوب است.

عواملی مانند موقعیت مکانی، دسترسی، محیط طبیعی و برنامه های توسعه آینده در منطقه را در نظر بگیرید.

چارچوب زمانی ممکن است بر اساس پیچیدگی پروژه متفاوت باشد، اما معمولاً از برنامه ریزی تا تکمیل چند ماه تا یک سال طول می کشد.

بله، تخصص ما درشکرت مهندسی نوین سازه نیکسو شامل طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای ضروری برای ساخت ویلا در لواسان است.

رویکرد جامع، تخصص و تعهد به کیفیت، ما را به اولین انتخاب برای ساخت ویلا در لواسان تبدیل کرده است.