عایق بندی در ساختمان ها چگونه انجام می شود؟

عایق چیست؟

عایق نامی است که به سدسازی انرژی با استفاده از مواد عایق مختلف می پردازد. نمونه هایی از این موارد عایق حرارتی و عایق صوتی است. به لطف مواد عایق ، صدا های ناخواسته نمی تواند وارد منطقه عایق بندی شده شوند.

انواع عایق بندی چیست؟

عایق کاری حرارتی بیرونی

به ویژه در فصل زمستان ، عایق کاری برای جلوگیری از ورود هوای سرد به خانه در قسمت بیرونی ساختمان انجام می شود. این یک واقعیت است که تقریباً 40 درصد تلفات حرارتی در آپارتمان ها اتفاق می افتد. به همین دلیل ، عایق حرارتی باعث کاهش مصرف گاز شما می شود و هزینه های شما را کاهش می دهد. عایق کاری حرارتی بیرونی ساخته شده با مواد با کیفیت نتایج بسیار رضایت بخشی را به همراه دارد.

5 1

عایق سقف

25 درصد از اتلاف انرژی در ساختمان ها به دلیل سقف ساختمان است. به همین دلیل عایق بندی سقف نیز یک موضوع مهم است. عایق حرارتی و صوتی هر دو روی سقف ها قابل انجام است. عایق بندی روی سقف ممکن است با توجه به نوع سقف متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: ساخت ویلا در لواسان

عایق بندی پنجره ها

پنجره ها از نظر ناهنجاری های صوتی و مصرف بهینه انرژی ، از جمله مواردی می باشند که باید عایق بندی شوند. اگرچه استفاده از شیشه های دو جداره نسبت به شیشه های معمولی بیشتر توصیه می شوند ، اما بهترین گزینه استفاده از شیشه های عایق است. در حالی که شیشه دوجداره اتلاف حرارت را تا 50٪ کاهش می دهد ، شیشه های عایق اتلاف انرژی را تا 25٪ کاهش می دهند.

4 2

عایق صوتی

همانطور که می دانید ، یکی از بزرگترین مشکلات زندگی شهری بدون شک آلودگی صوتی است. به خصوص اگر در شهرهای بزرگ زندگی می کنید ، این مشکل بیشتر می شود. بنابراین عایق بندی صوتی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. عایق صدا شما را از سر و صدای شهر نجات می دهد و به شما امکان می دهد لحظات با آرامشی را در خانه یا محل کار خود بگذرانید.

عایق بندی صدا با استفاده از روش های مختلف انجام می شود. صدای ورودی را می توان با تغییر آکوستیک از بین برد و آلودگی صوتی را به حداقل رساند و یا می توان با صدایی متفاوت و روش های جداسازی به آرامش مورد نظر رسید.

مواد مورد استفاده در عایق بندی صوتی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توجه به مواد مورد استفاده از نظر اقتصادی نیز اهمیت دارد.

عایق بندی سیستم لوله کشی

عایق سیستم لوله کشی را می توان به عنوان بخشی از عایق حرارتی در نظر گرفت. هدف اصلی عایق بندی کنترل دمای ساختمان است. مقدار قابل توجهی از صرفه جویی در انرژی زمانی حاصل می شود که قسمت داخلی تاسیسات گرمایش و سرمایش ساختمان ها (جایی که سیستم گرمایش یا سرمایش دیواری نیست) عایق بندی شده باشد. بنابراین ، عایق قطعات فلزی تشکیل دهنده سیستم های گرمایش و سرمایش بسیار اهمیت دارد.

2 1

عایق در مقابل آتش سوزی

آتش سوزی یک فاجعه بسیار مخرب است که باعث خسارت جانی و مالی می شود. سالانه هزاران خانه و مشاغل در اثر آتش سوزی آسیب می بینند. به همین دلیل ، استفاده از عایق آتش سوزی در خانه و محل کار بسیار اهمیت دارد. عایق آتش سوزی را می توان به طور خلاصه به عنوان مجموعه اقداماتی که برای جلوگیری از آسیب دیدن ساختمان هنگام آتش سوزی انجام می شود ، خلاصه کرد.

در حین انجام این پروژه ها ، اقدامات بر اساس نوع و نقشه ساختمان انجام می شود و عایق بندی در چارچوب این طرح انجام می شود.

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

اشتباه رایج در خرید خانه

11 اشتباه رایج در خرید خانه که حتما باید به آن توجه کنید.

مشارکت در ساخت منطقه یک تهران

مشارکت در ساخت منطقه یک – Participation in the construction of region one

d8aad8add988db8cd984 d8add8b1d981d987d8a7db8c d8a2d9bed8a7d8b1d8aad985d8a7d986 d987d8a7 d8afd8b1 d982d8b1d8a7d8b1d8afd8a7d8af

تحویل حرفه‌ای آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت + نکات نظارت