طراحی و اجرا ویلا

طراحی و اجرا ویلا و باغ:

چه کسی دوست ندارد خانه رویایی خود را داشته باشد؟ زندگی ویلایی سبک زندگی است که تقریباً همه آرزو دارند. وقتی شروع به زندگی در ویلای خود می کنید که مطابق با خواسته ها و نیازهای خود آن را می سازید، در منطقه ای زیبا با باغ، استخر، شاید شروع به لذت بردن از زندگی کنید.

ساخت ویلای شخصی تجربه ای نیست که هرکسی بتواند در زندگی خود داشته باشد. بسیاری از خانواده هایی که در ویلا زندگی می کنند، ویلایی را که در آن زندگی می کنند، نساخته اند، یا آن را خریده اند یا برای اجاره در آن زندگی می کنند. تعداد افرادی که با توجه به رویاها، نیازها و امکانات خود این شانس را دارند که در مکانی که می خواهند ویلای خود را بسازند بسیار اندک است.

در واقع، می دانیم که در گذشته، زمانی که مردم عمدتاً در مناطق روستایی زندگی می کردند، هر خانواده با دست خود خانه خود را در یک قطعه زمین خاص می ساخت. امروزه با توجه به صعب العبور بودن و گرانی زمین و اینکه در حال حاضر بسیاری از مراحل کارشناسی و قانونی درگیر مسائل مربوط به ساخت و ساز است، اجرای این موضوع توسط کارشناسان ما بسیار بهتر خواهد بود.

طراحی و اجرا ویلا

5 مرحله طراحی ویلا:

پاسخ تمام سؤالات  خود را در مورد طراحی ویلا به صورت واضح و قابل فهم در 5 مورد زیر می‌توانید بیابید.

  1. مصاحبه و اولین مصاحبه

اغلب با چندین معمار مصاحبه می‌شود و سعی می‌شود بفهمند که آیا کارفرما و معمار با یکدیگر هماهنگ هستند یا خیر. گاهی اوقات مشتری می‌داند که می‌خواهد با چه کسی شریک شود و از مرحله مصاحبه می‌گذرند. به طور معمول، معماران مجموعه‌ای از پروژه‌های گذشته دارند و نمونه‌های فرآیند بررسی می‌شوند.

مطالعه بیشتر: مشارکت در ساخت ویلا

  1. جمع آوری اطلاعات + اسناد

اهداف، نیازها و الزامات مشتری مورد بحث قرار می‌گیرد. ابتدا کلیه اطلاعات و مدارک لازم مربوط به زمین از کارفرما یا شهرداری ها اخذ می گردد. داده های اساسی مانند مرزها و ارتفاع ساختمان از این اسناد بیرون می آیند. این اسناد به طور کلی عبارتند از:

-منطقه بندی

-طرح برنامه

-گواهی بخش شهرداری

-گزارش بررسی خاک

– سند مالکیت

معماران با توجه به این اطلاعات به کارفرما اطلاع می دهند که چه کاری و چه زمانی باید انجام دهد.

 

  1. طرح شماتیک

معماران با توجه به اطلاعات مرحله دوم و با بررسی کلیه مقررات، طرح اولیه یا پروژه اولیه را تولید می کنند. در این مرحله مقرراتی که باید مورد بررسی قرار گیرد مواردی مانند پهنه بندی، پارکینگ، زلزله، گرما در ساختمان‌ها، سرپناه، بهره وری انرژی است. در این مرحله، معماران مفاهیم طراحی را به روی میز می آورند.

معماران به بررسی نحوه برخورد مشتری با طراحی در این مرحله می پردازند. اگر پروژه یک سکونت باشد، مکان های کلی توابع به صورت نموداری ترسیم شده و به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شوند. نمودارها، تصاویر و طرح ها در این مرحله فقط نمودار هستند.

روابط بین مناطق، شرایط سایت، گردش، مطالعات نور و طرح های ساده تولید می‌شود. گزینه های مواد به بخشی از فرآیند بحث تبدیل شده اند و یک بودجه هدف برای کل پروژه ایجاد وتصویب شده است. معمولا 2-3 جلسه در این مرحله برگزار می‌شود. مشتری اطلاعاتی را از معماران در مورد گزینه های شماتیک دریافت می‌کند و تصمیم گیری می‌شود. یک استراتژی طراحی کلی انتخاب شد.

طراحی و اجرا ویلا

  1. توسعه طراحی

با ادامه تصمیم گیری ها، معماران نقشه های شماتیک را به مجوز تبدیل می کنند. طرح ها و نمودارها در این مرحله به معماری واقعی تبدیل می‌شوند. نقشه ها با جزئیات توسعه یافته اند. مصالح تصمیم گیری می‌شوند و معماران بر اساس این تصمیمات پروژه را به تفصیل شرح می دهند و به هم پیوستن مصالح را حل می کنند. این پروژه بیشتر با باز کردن پنجره ها، پارتیشن ها و مکان درها تعریف می‌شود.

اطلاعات سایر مشاوران مانند مهندسین عمران، مکانیک، برق با نقشه های معماری توسعه یافته و هماهنگ شده است. مشخصات مواد، مبلمان ثابت، دستگاه ها، جزئیات مونتاژ و اطلاعات مواد مرتبط در پروژه گنجانده شده است. جزئیات تامین کنندگان و تولید کنندگان نیز بررسی شده و الزامات به نقشه ها اضافه می‌شود. طرح های بیرونی، مواد و جزئیات ایجاد می‌شود. در این مرحله مشتری اطلاعات دقیق تری از پروژه دارد.

 

  1. نقشه های برنامه + مجوزهای رسمی

نقشه ها تا آخرین جزئیات توسعه یافته اند (مانند جزئیات اتصال نرده، شیب ها…) و برای استفاده آماده می‌شوند. پس از مذاکره با مراجع لازم (مانند کارفرما، آتش نشانی،شهرداری منطقه،…) و رسیدگی به پروژه، مراحل تصویب آغاز می‌شود. پروژه ها به صورت مجموعه ایجاد و به نهادهای رسمی ارسال می‌شوند.

اگرچه این فرآیند تصویب در نهادهای رسمی غیرضروری یا طولانی‌کننده به نظر می‌رسد، اما از آنجایی که هدف آن برنامه‌ریزی خوب شهری، حفظ سلامت و ایمنی جان انسان‌ها است، ضرورت آن را نباید نادیده گرفت.

طراحی و اجرا ویلا یک فرآیند پرهزینه و بسیار دقیق است. برای اینکه یاد بگیرید چگونه گام به گام ویلای رویایی شما طراحی و اجرا شود و اشتباهات را به حداقل برسانید، آگاهی از فرآیندهایی که طراحی و اجرا ویلا را در 10 عنوان زیر شرح می دهد، مفید است.

طراحی و اجرا ویلا در 10 عنوان:

شناسایی نیازها و انتظارات کارفرما

تشخیص مکان

بودجه بندی برای طراحی و اجرا ویلا و باغ

معماری و طراحی داخلی ویلا

راه‌حل‌های مهندسی

اجرای دادرسی رسمی

طراحی خارجی ویلا

ساخت سازه ظریف

مواردی که در زندگی ویلایی باید در نظر گرفت

ویلا به عنوان وسیله سرمایه گذاری

داشتن فرصت ساخت ویلای شخصی در دنیای امروز به یک امتیاز بزرگ تبدیل شده است. شرایط اقتصادی و زمان بسیار محدود این امر را برای مخاطبان زیادی غیرممکن می‌کند. برای یک خانواده متوسط، این تجارت که با هزینه‌ها و تصمیمات جدی انجام می‌شود، در واقع سرمایه گذاری مهمی است. به همین دلیل این موضوع که شامل تصمیمات احساسی بسیار شدید نیز می‌شود، باید فرآیندهای منطقی را نیز با همین شدت طی کند.

طراحی و اجرای باغ ویلا

طراحی و اجرای باغ ویلا

در حالی که یافتن یک قطعه سبز در هر فضای زندگی همیشه مهم است، باغ ها به جزئیات مهم‌تری در خانه‌های مجزا تبدیل می‌شوند. کارهای باغبانی دکوراتیو ویلا به خصوص در ساختمان‌هایی مانند ویلا ظرافت ویلا را آشکار خواهد کرد. زیرا در این گونه ساختمان‌ها اولین برداشت و ظرافت از باغ شروع می‌شود و نمی‌توان به ویلایی با باغی غیر شیک فکر کرد.

در حین انجام کارهای باغبانی نباید آن را فقط گل و درخت مخصوص باغ دانست. چرا که امروزه متریال‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای دکوراسیون باغ ویلایی باشکوه استفاده کرد.

علاوه بر محصولات آماده، می‌توانید از محصولاتی که خودتان انجام می‌دهید نیز بهره‌مند شوید و باغ خود را باشکوه جلوه دهید.

1 چیدمان باغ یک ویلا دکوراتیو

.1 حوض و استخر و آبشارهای مصنوعی

.2 محصولات  دست ساز

.3 نرده‌های طبیعی

.4 نورپردازی

.5 پیاده رو

.6 مجسمه‌های کوچک حیوانات

.7 باغ زمستانی

.8 محل نشستن

9.مناطق سرگرمی

1.     حوض و استخر مصنوعی:

چیدمان باغ ویلا کمی بیشتر از باغ‌های کلاسیک نیاز به توجه دارد. این امکان کاملاً وجود دارد که بتوانید باغ خود را به خصوص با گنجاندن محصولات تزئینی زیباتر کنید.اگر باغ شما در دسترس باشد، قرار دادن حوض یا استخر یا آبشار مصنوعی، حتی اگر کوچک باشد، ظاهری کاملاً متفاوت به باغ ویلای شما می‌دهد. اگر قصد دارید یک حوض مصنوعی را در باغ خود قرار دهید، تزئینات کوچک و سیستم آب جوش این منظره را منحصربه‌فردتر می‌کند.

نورپردازی صحیح در حوضچه‌ها یا استخرهای مصنوعی نیز بسیار مهم است. با انتخاب بین گزینه‌های روشنایی مناسب با محیط می‌توان دید بهتری به دست آورد.

 

2.     محصولات  دست ساز خودتان:

محصولاتی که خودتان می‌سازید گزینه خوبی برای ایجاد ظاهری طبیعی تر به دکوراسیون خواهند بود. می‌توانید باغ خود را با محصولاتی که از پالت‌ها یا مواد چوبی مختلف می‌سازید به روش‌های مختلف تزئین کنید و به ظرافت تزئینی دست یابید.

می‌توانید باکس گل برای مناطق باز بسازید، مناطق کشاورزی عمودی کوچک ایجاد کنید یا نیازهای مختلف خود مانند میز و سرو را با  این محصولات برآورده کنید. قرارگیری صحیح این محصولات از نظر دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر اینها، کلبه‌های پرندگانی که به طور طبیعی با زحمت خودتان می‌سازید نیز ظاهری فوق‌العاده شیک ارائه می‌دهند.

 

3.     نرده‌های طبیعی:

پرچین‌های طبیعی یکی از بهترین کمک‌ها در محوطه سازی ویلا هستند. در حالی که می‌توانید نیاز خود را به حصار باغ به روشی طبیعی برآورده کنید، می‌توانید منظره زیبایی را نیز مشاهده کنید.

برای این کار، انواع زیادی از درختچه‌ها و گیاهان با خار و بدون خار وجود دارد. در این میان می‌توانید از گیاهانی استفاده کنید که با توجه به سلیقه خود با رنگ‌های مختلف گل می‌دهند. علاوه بر این، نرده‌های طبیعی همیشه سبز و سازگار با ماه‌های تابستان و زمستان همچنان انتخاب خوبی خواهند بود.

طراحی و اجرا ویلا

4.     نورپردازی باغ

بدون شک یکی از مهم‌ترین جزئیات در ویلاها یا خانه‌هایی که از باغچه آنها به صورت فعال استفاده می‌شود نورپردازی است. نورپردازی باغ بهترین استفاده را از دکوراسیون و نور فراهم می‌کند.

به لطف محصولاتی که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، شما از آنها برای ترجیحات وسایل روشنایی خود می‌توانید استفاده کنید، و بدون تأثیر بر صورت حساب خود نورپردازی خوبی داشته باشید. به طور خاص، وسایل روشنایی تزئینی و توپ‌های کف با انرژی خورشیدی راه حل مفیدی برای یک دکور عالی هستند.

5.     راه‌های پیاده روی

در هر باغ مسیرهای پیاده روی وجود دارد. با این حال، طراحی این جاده‌ها مطابق با دکوراسیون مهم است. مسیرهای پیاده روی که با شکل دادن با محصولات تزئینی در میان چمن‌های سرسبز آماده خواهید کرد، یکپارچگی جداگانه به باغ شما می‌بخشد.

6.     مجسمه‌های حیوانات برای باغ

فیگورهای کوچک حیواناتی که در باغ خود قرار می‌دهید راه حلی کاربردی برای تغییر تصویر محیط است. برای این کار می‌توانید محصولات مختلف ارزان قیمت را انتخاب کنید. گنجاندن مجسمه‌های حیواناتی که در منطقه شما یافت نمی‌شوند، دکوراسیون را فوق‌العاده‌تر می‌کند.

7.     باغ زمستانی

برای استفاده فعال از باغ و فضای باز خود در ماه‌های زمستان اگر می‌خواهید به لذت بردن بی وقفه ادامه دهید، می‌توانید از باغ زمستانی استفاده کنید. در حالی که می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید، بسته به ترجیح خود می‌توانید آن را با مواد کمی گران‌تر اما شیک انجام دهید. باغ زمستانی که با پنجره‌های بزرگ به سبک یک اتاق ایجاد می‌کنید، لذت بیشتری را در ماه‌های زمستان به شما می‌دهد.

8.     گروه نشیمن باغ ویلا

هنگام ایجاد یک قسمت نشیمن، ارزیابی تمام جزئیات مفید خواهد بود، درست مانند دکوراسیون داخلی. ضمن اطمینان از هماهنگی رنگ بین مبلمانی که در باغ خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این مبلمان دارای رنگ‌ها و ویژگی های مناسب باغ هستند.

هماهنگی بین صندلی‌ها یا پاف‌ها، میزهای استفاده شده و سایر عناصر مبلمان برای ارائه تصویری جامع در طراحی و اجرای باغ مهم است. همچنین باید در نظر داشت که این محصولات باید در برابر نور خورشید و آب مقاوم باشند.

9.     مناطق سرگرمی

جاهایی برای سرگرمی که در نقطه کور باغ خود ایجاد خواهید کرد، گزینه‌ای عالی برای استفاده در زمانی است که به دنبال تفریحی متفاوت هستید. جدای از آن، اگر باغ بزرگی دارید، می‌توانید فضاهایی برای ورزش یا فعالیت‌های مختلف ایجاد کنید. با استفاده از تنیس روی میز، حلقه بسکتبال یا تجهیزات تناسب اندام می‌توانید یک مرکز ورزشی کوچک در فضای باز ایجاد کنید.

کار مناسب برای چیدمان باغ ویلا همیشه به شما این امکان را می‌دهد که محیطی عالی برای گذراندن وقت ایجاد کنید. برای به دست آوردن محیطی که بتوانید از لحاظ روحی و جسمی استراحت کنید، می‌توانید کارهای مشابهی را مطابق با باغ خود توسعه دهید.

 

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

روند مبلمان اتاق نشیمن

6 ترند مبلمان اتاق نشیمن که باید در سال 2024 امتحان کنید

میزهای مرمر

اشتباهات رایجی که هنگام نصب میزهای مرمر مرتکب می شوند

ترکیب دو رنگ نشیمن

بهترین ترکیب دو رنگ برای یک دکوراسیون خیره کننده اتاق نشیمن