بهترین رنگ های ترند 1401

استفاده از رنگ های ترند یکی از داغ ترین موضوعات در طراحی داخلی در حال حاضر است. طرح‌های رنگی جسورانه، شجاعانه و زیبای اتاق در حال بازتعریفی است .برای انتخاب بهترین رنگ برای فضای خود از کجا باید شروع کرد؟

وقتی صحبت از طراوت بخشیدن به خانه هایمان با رنگ به میان می آید، انتخاب پالت رنگی جاودانه و ماندگار نیاز به بررسی دقیق و تخصص دارد. استفاده از رنگ جدید روی دیوارها راهی عالی برای ایجاد ظاهری تازه در فضای داخلی است.

ترندهای رنگ 1401

ما با انبوهی از متخصصان رنگ همکاری کرده ایم تا زیباترین  ترند‌های رنگ را در سال پیش رو به شما معرفی کنیم.

ایجاد آرامش با آبی

1- ایجاد آرامش با آبی

رنگ آبی مطمئناً شایسته جایگاه خود در کانون توجه  خانه است. سایه های بی پایانی از ایده های اتاق آبی برای تمام روند رنگ و نیازهای رنگ اتاق شما وجود دارد. بسیاری از رنگ‌های مختلف آبی ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، اما هیچ چیز شبیه آبی آسمانی نیست – رنگی که برای فضاهای آرام، اتاق‌های مطالعه و حتی فضای باز ایده‌آل است. ما عاشق این رنگ هستیم که نه گرم است و نه زیادی سرد وطراوت آنی به فضاهای بیرون می‌افزاید

با یاسی کمرنگ فضا را زیبا کنید

2- با یاسی کمرنگ فضا را زیبا کنید

دیوار یاسی رنگ شده با پرده یاسی ملایم میز کناری مشکی با گل منحصر به فرد یاس بنفش، به خصوص در انتهای روشن تر ترازو، می تواند به عنوان نسخه ملایم تر و رمانتیک خاکستری استفاده شود، بنابراین اگر می خواهید ظاهری تمیز و بی عیب و نقص و کمی ملایم داشته باشید یاسی را به دکوراسیون خانه خود بیاورید.

یاس بنفش یک رنگ آرام بخش است، که باعث می شود به آرامش برسید و مدت بیشتری در فضای داخلی بمانید.این رنگی است که شما را به لحظات آرام دعوت می کند.

دکوراسیون با رنگ بژ خاکستری

3- دکوراسیون با رنگ بژ خاکستری

دیوارهای خنثی در یک راهرو با کف چوبی و لوازم خانگی برنجی لوکس تصور کنید. منصفانه است که بگوییم ما مدتی است که از طرح‌های رنگارنگ داخلی و ایده‌های تزیین جسورانه دفاع کرده‌ایم، اما یک طرح رنگی خنثی در کل خانه می‌تواند معماری زیبا و مبلمان تزئینی را قادر سازد تا یک سبک واقعی را در خانه شما ایجاد کند.

وقتی نوبت به ایده‌های خانه و برنامه‌ریزی طرح‌تان می‌رسد، اغلب بهتر است که پالت رنگ کلی اتاق را از ابتدا در نظر بگیرید، این به تعریف سایر جنبه‌های داخل فضا با پیشروی پروژه کمک می‌کند. به عنوان مثال، یک سایه خنثی، مانند بژ خاکستری، ممکن است نیاز به ترکیب با مواد دیگر داشته باشد: چوب، چرم و سنگ مرمر به خوبی کار می کنند.

با صورتی های خاکی محیط خانه را گرم کنید

4- با صورتی های خاکی محیط خانه را گرم کنید

این رنگ‌های طبیعی، رنگی بین قرمز، صورتی و قهوه‌ای، گرما را در هر اتاقی تداعی می‌کنند و یادآور غروب‌های اواخر تابستان است.

salehi18 1

5- اتاق خواب با دیوار رنگ کاراملی، تخت خواب قرمز و تخت لوکس

در حالی که این رنگ کاراملی غنی قطعاً به خانواده رنگ های خنثی تعلق دارد، ما فکر می کنیم یک پانچ قوی دارد که به خوبی با مواد طبیعی و همچنین پارچه های طرح دار ترکیب می شود تا فضایی آرام و آرامش بخش ایجاد کند. این رنگ اتاق را گرم می کند، بنابراین برای اتاق های رو به شمال و آنهایی که نور طبیعی زیادی دریافت نمی کنند خوب است. هم با رنگ های سفید ترد و هم با رنگ های نزدیک تر مانند شرابی و سبز زیتونی بسیار خوببه چشم می آید.

از رنگ نارنجی الهام بگیرید

6-از رنگ نارنجی الهام بگیرید

برای من، خانه باید پر از رنگ‌های روشن و الگوهای جسورانه باشد زیرا به فضا شخصیت می‌افزایند. رنگ نارنجی در طول روز احساس نشاط‌بخشی را به ارمغان می‌آورد و می‌تواند به ایجاد فضایی دنج و آرام در شب کمک کند و نشان دهند که این رنگ در نورهای مختلف چقدر متنوع است. راهروی ورودی نارنجی یک راه فوق العاده برای پذیرایی از مردم در یک خانه است. در اینجا، فضای داخلی کابینت لاکی چینی آنتیک مشتری، از دیوارهای براق این آپارتمان الهام گرفته است.

با رنگ قهوه ای مایل به قرمز فضا را گرم کنید

7- با رنگ قهوه ای مایل به قرمز فضا را گرم کنید

رنگ مایل به قهوه ای کم رنگ که یادآور کاکائویی مخملی است، رنگی چشمگیر برای هر اتاقی است. بسته به مبلمان و ایده‌های رنگ برجسته که در کنار آن معرفی شده‌اند، این انعطاف‌پذیری را دارد که ظاهری مرتب و متناسب داشته باشد. هنگامی که سایه خنثی را برای دیوارها و سقف انتخاب می‌کنید، از پارچه‌هایی که برای بالشتک‌های پراکنده استفاده می‌کنید، نخ‌هایی از رنگ و طرح را تصور کنید.

یک پالت الهام گرفته از اقیانوس

8- یک پالت الهام گرفته از اقیانوس

رنگ اقیانوسی که فوراً انرژی می‌دهد، یک راه فرار ذهنی از برنامه‌های شلوغ و ضرب‌الاجل‌های در پیش رو ارائه می‌دهد. این رنگ که یادآور آسمان‌ها و اقیانوس‌های بی‌پایان استوایی است، حتی در روزهای خاکستری نیز سرشار از سرزندگی است.

برخی ایده‌های اتاق آبی را سرد می‌دانند (و گاهی اوقات ممکن است سرد باشد) اما این سایه قدرتمند و منقبض چیزی جز این نیست. بلکه در قوت خود زنده است. برای سادگی واضح از آن با رنگ سفید استفاده کنید، با رنگ های تیره تر آن را دراماتیک کنید.

با گرایش به رنگ زرد انرژی بگیرید

9- با گرایش به رنگ زرد انرژی بگیرید

این رنگ طلایی، یک سایه توتون خاکی، اتاق‌هایی را ایجاد می‌کند که در طول سال غنی، گرم و جذاب هستند و همچنین به آثار هنری اجازه می‌دهد از دیوارها بیرون بیایند. زرد رنگی است که شادی را تداعی می کند و حس مثبت را ایجاد می کند. برای مناطقی از خانه که در آن فعالیت و معاشرت زیاد وجود دارد، مانند آشپزخانه و اتاق غذاخوری، که در آن انرژی و نشاط می‌افزاید، بسیار مناسب است. ترکیب  رنگ  زرد در طرح ساده‌تر است – و به ویژه در فضاهای تیره‌تر و شادتر موثر است زیرا احساس گرما ایجاد می‌کند.

فضای خود را با قهوه ای خاکی تزیین کنید

10- فضای خود را با قهوه ای خاکی تزیین کنید

ایده‌های اتاق نشیمن قهوه‌ای خاکی و خنثی تیره در نظر گرفته می‌شوند، اما همچنین دارای ظرافتی است که واقعاً پیچیده است. همه کاره است، می تواند به تنهایی چشمگیر باشد یا به رنگ های دیگر اجازه می دهد که سربلند باشند.

از استفاده از رنگ‌های تیره در یک اتاق کوچک و تاریک نترسید. هرگز کم ارزش و بد به نظر نمی رسد، بنابراین یک رنگ غنی انتخاب کنید .جلوه آن می تواند واقعاً متحول کننده باشد. اتاق‌های شمالی باید با رنگ‌های تیره یا قوی مانند قهوه‌ای رنگ آمیزی شوند و اتاق‌های سمت جنوبی با رنگ‌های روشن‌تر.

با رنگ خاکستری خانه را به سادگی را تزئین کنید

11-با رنگ خاکستری خانه را به سادگی را تزئین کنید

خاکستری که مرزهای بین آبی، سبز و خاکستری را در بر می گیرد، می تواند چیزهای زیادی باشد: جلو و مرکز یا پس زمینه برای نشان دادن هنر و اشیا. در اتاق های رو به غرب یا جنوب زیبا به نظر می رسد .

با رنگ  زرد، اعتماد به نفس به خانه های خود اضافه کنید

12-با رنگ زرد، اعتماد به نفس به خانه های خود اضافه کنید

ایده‌های اتاق گرم و زرد رنگ، انرژی، اعتماد به نفس و خوش‌بینی را به فضا می‌آورند. می توان از آن در هر جایی از خانه استفاده کرد، اما به ویژه در فضاهای شلوغ، مانند راهروها و آشپزخانه ها، یا اتاق های رو به شمال که فاقد نور هستند، موثر است.

آشپزخانه که اغلب به‌عنوان قلب خانه در نظر گرفته می‌شود، فضای مناسبی برای استفاده از رنگ‌های جسورانه‌تر است، یادآور خورشید طلایی، که شادی را به ارمغان می‌آورد و طرحی پرانرژی ایجاد می‌کند.

می‌توانید از این برای برجسته کردن جزئیات معماری استفاده کنید یا آن را با رنگ‌های سبز و سفید ملایم، مانند سایه‌های جدید، در بقیه فضا استفاده کنید تا طرحی زیباتر و یکپارچه‌تر داشته باشید.

از طبیعت الهام بگیرید

13- از طبیعت الهام بگیرید

 ایده‌های اتاق سبز، با الهام از دنیای طبیعی، زیتون آرامش‌بخش با لمس میراث است. قوی و در عین حال آرامش بخش، حسی را به ارمغان می آورد اما می تواند آرام بنشیند و اجازه دهد مبلمان جسورانه بدرخشد.

این یک رنگ فوق العاده است که در طول سال به خوبی کار می کند و اگر می خواهید عنصری از طبیعت یا حس نوستالژی را به یک خانه شهری مدرن تر بیاورید، ایده آل است.

به سمت ظرافت صورتی کشیده شوید

14. به سمت ظرافت صورتی کشیده شوید

اتاق صورتی ایده‌های خنثی دکوراسیون جدید است . اما وقتی با همه چیز از صورتی ملایم تا رنگ هلویی روبرو هستید، انتخاب سایه مناسب می‌تواند کار سختی باشد. نکته کلیدی انتخاب یک رنگ آرام است. سایه ای ملایم و خشت مانند که پیچیدگی را به فضای نشیمن می آورد اما برای اتاق خوابی آرام به اندازه کافی ظریف است.

بارنگ بنفش خلاقیت ایجاد کنید

15. با رنگ بنفش خلاقیت ایجاد کنید

با آمیختن وفاداری و ثبات رنگ آبی با انرژی و هیجان قرمز، این شادترین و گرم ترین رنگ آبی ترکیبی نیرومند از تازگی را معرفی می کند. مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون می‌گوید: در حالی که ما به دنیای تغییرات بی‌سابقه‌ای می‌رویم، انتخاب بنفش دیدگاه و ایده ی جدیدی از خانواده رنگ‌های آبی مورد اعتماد و دوست‌داشتنی را به ارمغان می‌آورد.

چه رنگ هایی در سال 1401 ترند خواهند شد؟

ترند رنگ هایی که در سال 1401 استفاده خواهند شد برای ایجاد آرامش و یا برانگیختن خلاقیت و خوش بینی مورد توجه قرار می گیرند. پنتون، مرجع جهانی رنگ برای جامعه طراحی، اعلام کرده است که رنگ بنفش و آبی نقش مهمی در انتخاب رنگ دکوراسیون ما خواهند داشت. اما در حالی که این رنگ زنده قرار است محوری باشد، ما همچنین متوجه شدیم که بسیاری از شرکت های رنگ آمیزی پالت های رنگی خنثی تری را انتخاب می کنند.

 

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

اشتباه رایج در خرید خانه

11 اشتباه رایج در خرید خانه که حتما باید به آن توجه کنید.

مشارکت در ساخت منطقه یک تهران

مشارکت در ساخت منطقه یک – Participation in the construction of region one

d8aad8add988db8cd984 d8add8b1d981d987d8a7db8c d8a2d9bed8a7d8b1d8aad985d8a7d986 d987d8a7 d8afd8b1 d982d8b1d8a7d8b1d8afd8a7d8af

تحویل حرفه‌ای آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت + نکات نظارت