ایده ها و نمونه های دکوراسیون اتاق خواب کوچک

آنچه در این مقاله میخوانید

راهنمای دکوراسیون اتاق خواب کوچک با تمام جزئیات!

در این مقاله پاسخ به سوالاتی مانند نحوه تزئین دکوراسیون اتاق خواب کوچک، نحوه طراحی یک اتاق خواب کوچک را بررسی خواهیم کرد.

هر اتاق خواب دارای اندازه ها و نسبت های متفاوتی است، بنابراین هر اتاق نیاز به چیدمان متفاوتی دارد. به خصوص طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک که نیاز به تلاش و ظرافت بیشتری دارد. بزرگترین اشتباهی که در هنگام تزئین اتاق خواب کوچک مرتکب می شویم این است که ما به دنبال خرید یک سرویس خواب خسته کننده و بزرگ می رویم که همه شبیه هم هستند. اغلب این تخت خواب ها باعث می شود که مبلمان به اجبار در اتاق خواب استفاده نشود و فضای حرکتی را به صفر می رساند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچکما طرفدار خرید مبلمان اتاق خواب کوچک به صورت جداگانه هستیم. در ادامه مقاله ایده ها و طرح های دکوراسیون اتاق خواب کوچک با نمونه های الهام بخش شرح داده شده است:

طرح های مبلمان اتاق خواب کوچک:

 

با استفاده از مبلمان مینیمالیستی فضای خود را ساده کنید

دکوراسیون اتاق خواب کوچکدر حالی که سبک زندگی مینیمالیستی بسیار مد شده است، چگونه می خواهید اتاق خواب خود را با این ترند دکوراسیون روز دنیا تطبیق دهید؟ اگر اتاق خواب کوچکی دارید، مبلمان مینیمالیستی بهترین راه حل شما خواهد بود.مبلمان اتاق خواب ساده و کاربردی، به دور از جزئیات غیر ضروری و خودنمایی، هم چشم و هم ذهن شما را آرام می کند. اگر قصد خرید یک تشک جدید را دارید، هرگز تشک کینگ سایز ( بزرگ ) نخرید! یک تخت دو نفره با سایز کوئین (160*200) یا 140*190 را انتخاب کنید.

توهم مبلمان با خطوط گرد و منحنی

توهم مبلمان با خطوط گرد و منحنیمبلمان گرد باعث می شود اتاق شما بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. جابجایی در اتاق خواب کوچک را آسان تر می کند و از برخورد شما به اشیا جلوگیری می کند.

با استفاده از سیستم کمد باز به فضای خود طراوت را هدیه دهید

با استفاده از سیستم کمد باز به فضای خود طراوت را هدیه دهیدبا قفسه های آویز و رخت آویز می توانید فضای کف را ذخیره کنید و فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید. سیستم‌های کابینت باز به شما انعطاف‌پذیری در ایجاد مناسب‌ترین چیدمان برای شکل اتاقتان می‌دهند، زیرا معمولاً دارای تنظیمات مدولار هستند. در صورت تمایل می توانید ترکیبی از چیدمان های مختلف کمد لباس بسته و باز را نیز بسازید.

 با استفاده از سیستم کمد باز به فضای خود طراوت را هدیه دهید

میز آرایش را خودتان بسازید

میز آرایش را خودتان بسازیدیک میز آرایش برای اتاق خواب کوچک خود طراحی کنید. برای این کار، می‌توانید از نمونه‌های «میز آرایش دست‌ساز» که در اینترنت پیدا می‌کنید الهام بگیرید یا می‌توانید یک طرح ساده متشکل از چند قسمت ساده بسازید که مانند تصویر بالا روی دیوار نصب کنید. طراحی یک میز آرایش ارزان و مفید با ترکیب قسمت های مختلف بسیار آسان است!

با یک میز کاری تاشو فضای اتاق خواب کوچک خود را دو برابر کنید

میز کاری تاشوکی گفته یک اتاق خواب کوچک نمی تواند میز تحریر داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید یک قفسه معمولی را که روی دیوار نصب می کنید مانند تصویر مقابل به فضای کاری کوچک خود تبدیل کنید.

حتی اگر پاتختی نباشد در زیبایی اتاق خواب شما تاثیر زیادی نمی گذارد

پاتختیدرست است که هر تختی به یک میز کنار تخت نیاز دارد، اما چرا خودتان را به یک پاتختی با اندازه استاندارد محدود کنید؟ علاوه بر این، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید به جای پاتختی از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از یک میز یا میز کشو دار با اندازه مناسب در سر تخت خود استفاده کنید. یا می توانید با یک میز کناری مدرن به اتاق طراوت ببخشید و در صورت لزوم با قرار دادن سبدها و جعبه هایی در زیر آن فضای اضافی برای خود فراهم کنید.

پاتختی

تخت خواب دیواری فقط برای بچه ها نیست

salehi31استفاده از تخت خواب دیواری به جای تخت دو نفره استاندارد در یک اتاق خواب کوچک بسیاری سودمند است. تخت های دیواری، علاوه بر اینکه در مواقعی که نمی خوابید به عنوان یک صندلی عمل می کنند، به لطف فضای خواب فشرده، ظاهری منظم و جادار به اتاق می بخشند. به علاوه، می‌توانید با مدل‌های تخت خواب دیواری به همراه کشوی، فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اتاق خود به دست آورید.

فضاهای ذخیره سازی اتاق خواب کوچک:

قفسه

قفسهبا افزودن قفسه هایی به دیوارهای خود برای دکوراسیون اتاق خواب، می توانید سطوحی را به دست آورید که بتوانید کتاب ها و وسایل تزئینی خود را در آن قرار دهید. قرار دادن قفسه ها نزدیک به سقف یک تنظیم ارتفاع در یک اتاق کوچک است. یک احساس ایجاد می کند همچنین به شما این امکان را می دهد که از قسمت پایین قفسه ها برای اهداف مختلف استفاده کنید و در فضای کف صرفه جویی کنید.

به یاد داشته باشید، استفاده بهینه از سطوح دیوار در دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار حائز اهمیت است.

قفسه

استفاده بهینه جلو تخت را فراموش نکنید

از آنجایی که جلوی تخت قسمتی است که زیاد استفاده نمی شود، برای استفاده به عنوان قفسه کتاب و نشیمن ایده آل است. به عنوان مثال، می توانید کتاب ها، پتو یا کفش های خود را با قرار دادن سبد و جعبه زیر یک نیمکت ساده نگهداری کنید. یا می توانید با چرخاندن یک قفسه کتاب در کنار آن و اضافه کردن یک کوسن به آن، دکوراسیون این قسمت را کامل کنید. می توانید مناسب ترین وسایل برای اتاق خواب خود را با هزینه کم و به راحتی خودتان بسازید.

قفسه کنار تخت به جای میز خواب

قفسه کنار تخت به جای میز خوابآیا دوست ندارید المان هایی را که دوست دارید روی تختتان نگه دارید؟ در اتاق خواب ها، نقطه کانونی اغلب بالای تخت خواب است. با یک قفسه نازک کنار تخت می توانید از این قسمت برای نمایش وسایل تزئینی خود استفاده کنید. مخصوصاً اگر جایی برای پاتختی ندارید. شما می توانید وسایل خود مانند گوشی، عینک و کتاب را اینجا بگذارید. برای ایمنی، توصیه می کنیم از یک قفسه با فریم نرم استفاده کنید.

نردبان کاربردی و جذاب

نردبان کاربردی و جذابیکی دیگر از راه های ارزان، آسان و جالب برای تزئین اتاق خواب کوچک استفاده از پله است. برای آویزان کردن کیف، شال، جواهرات یا لباس‌هایتان می‌توانید از نردبان چوبی که به راحتی در اینترنت پیدا می‌کنید، به‌عنوان پاتختی کنار تخت یا کنار میز آرایش خود استفاده کنید.

 

دکوراسیون و طراحی اتاق خواب کوچک:

دکوراسیون و طراحی اتاق خواب کوچک:

قرار دادن تخت اتاق خواب کوچک چگونه باید انجام شود؟

بهترین روش برای قرار دادن تخت در یک اتاق خواب کوچک این است که تخت را به دیوار یا گوشه اتاق تکیه دهید. حتی اگر فضای کافی دارید، آن را در مرکز اتاق قرار ندهید، از آن برای عملکردهای مختلف استفاده کنید.

تخت خود را جلوی پنجره قرار دهید

تخت خود را جلوی پنجره قرار دهیدفضای دیوار به اندازه کف یک اتاق خواب کوچک ارزشمند است و نباید هدر رود. با قرار دادن تخت به سمت پنجره، این فضاهای گرانبها را به راحتی می توانید استفاده کنید. همچنین پنجره و پرده ها نقطه کانونی اتاق خواب را تشکیل می دهند. با قرار دادن تخت خود در نقطه کانونی، طراحی فضا را متعادل می کنید.

اتاق خواب کوچک را به بخش ها تقسیم کنید

اتاق خواب کوچک را به بخش ها تقسیم کنیدممکن است در یک آپارتمان استودیویی زندگی کنید یا بخواهید فضای کاری را در اتاق خواب خود سازماندهی کنید. با استفاده از یک قفسه کتاب دو طرفه، می توانید کاربد های مختلفی از یک اتاق خواب کوچک ایجاد کنید. به کمک این روش فضای ذخیره سازی اضافی را بدون مسدود کردن مسیر نور به دست می آورید.

ایده های نورپردازی اتاق خواب کوچک:

استفاده کامل از نور طبیعی

ایده های نورپردازی اتاق خواب کوچک:

می دانید که نور در یک اتاق کوچک چقدر مهم است. برای اینکه اتاقتان جادارتر از آنچه هست به نظر برسد، باید تا حد امکان پرده هایی با رنگ روشن انتخاب کنید.

دیوارکوب به جای آباژور

دیوارکوب به جای آباژورآباژورها انتخاب بدی برای نورپردازی اتاق خواب با محدودیت فضا هستند. می توانید لوازم جانبی را در دو طرف تخت خود آویزان کنید که عملکردی مشابه آباژور داشته باشند. دیوارکوب ها یکی از جالب ترین جایگزین های نور برای صرفه جویی در فضا هستند.

لوستر اتاق خواب

لوستر اتاق خوابیکی دیگر از گزینه های نورپردازی جالب برای اتاق خواب، لامپ های آویز است. می توانید با آویزان کردن لوسترهای شیک و ساده در اتاق خواب خود مانند تصویر مقابل، روی تخت خواب خود فضایی جذابو زیبا ایجاد کنید. این نوع نور احتمالا برای کل اتاق شما کافی خواهد بود.

لوستر اتاق خواب

سایر ایده های تزئین اتاق خواب کوچک:

اتاق خواب سفید رنگ

اتاق خواب سفید رنگفکر نمی کنم لازم باشد به شما بگوییم که استفاده از رنگ های روشن جلوه ای جادار در اتاق خواب های کوچک ایجاد می کند. شایان ذکر است؛ دیوارها و سقف اتاق خواب را سفید رنگ کنید، از ملحفه و روتختی رنگ روشن استفاده کنید، یک سرویس خواب سفید بخرید یا مبلمان خود را سفید رنگ کنید. علاوه بر این، می توانید با رنگ کردن درب اتاق خواب از روی دیوارها، اثرات این رنگ روشن را تقویت کنید.

آینه های جادویی

آینه های جادویییکی دیگر از راه های محبوب برای بزرگتر نشان دادن اتاق های کوچک استفاده از آینه است. استراتژیک ترین فضا برای استفاده از آینه های اتاق خواب، روی دیوارهای دو طرف تخت است. اگر به طرح های قاطعانه علاقه دارید، می توانید یک آینه بزرگ نیز در قسمتی از سقف که رو به تخت است قرار دهید. استفاده از آینه را بدون مشاوره با طراح داخلی بیش از حد در فضای خود استفاده نکنید.

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

یک نقطه کانونی ایجاد کنیدنقاط کانونی اتاق خواب معمولاً پنجره یا تخته سر است. وظیفه شما طراحی دکوراسیون در قسمتی است که هنگام ورود به اتاق توجه را به خود جلب می کند. برای این کار می توانید جلوی پنجره را با وسایل تزیینی دکوراسیون کنید یا دیوار پشت تخت را با طرح های جالب متحرک کنید. بالش های رنگارنگ و روتختی روی تخت شما از مهمترین لوازم دکوراسیون اتاق خواب هستند.

دکوراسیون دیواری در اتاق خواب کوچک

دکوراسیون دیواری در اتاق خواب کوچکهنگام انتخاب مبلمان اتاق خواب دقت کنید که تا حد امکان بتوان آن را به دیوار آویزان کرد. در صورت امکان، تلویزیون را به دیوار نصب کنید. از کمدها و قفسه های دیواری برای لباس ها و کتاب های خود استفاده کنید. دامنه حرکتی خود را تا حد امکان افزایش دهید.

هوای اتاق خود را تمیز کنید

هوای اتاق خود را تمیز کنیدچه کسی گفته است که نمی توان از گیاهان در فضای خود استفاده کرد! شما می توانید با افزودن گیاهان تصفیه کننده هوا، پهن برگ و بدون گل به اتاق خواب خود تغییرات بسیار زیادی ایجاد کنید.  چند گیاه کوچک با تغییر حال و هوای اتاق خواب شما از هر زاویه ای برای اجرای این سبک کافی است.

با کمی خلاقیت و تلاش می توانید کوچکی اتاق خواب خود را به مزیت تبدیل کنید. شما می توانید یک اتاق خواب بدیع، خلاقانه و شیک داشته باشید. امیدواریم ایده های تزیین اتاق خواب کوچک در بالا الهام بخش شما برای سازماندهی اتاق خواب باشد. اگر راه حل ها و برنامه هایی را پیدا کردید، لطفاً آنها را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته بندی ها

ابربرچسپ ها

آخرین نوشته ها

مطالب مفید

طراحی ویلا در کردان

طراحی ویلا در کردان (شرکت نوین سازه نیکسو)

ایده انتقالی برای اتاق نشیمن

ایده اتاق نشیمن انتقالی

طراحی و ساخت ویلا در کردان

طراحی و ساخت ویلا در کردان (گروه مهندسی نوین سازه نیکسو)