ایده برای اتاق کوچک

 بهترین ایده برای اتاق کوچک و دکور برای فضاهای جمع و جور

ایده برای اتاق کوچک ، یکی از مسائل طراحی است که همه می‌خواهند آن را حل کنند. ما با مهندس صالحی در مورد دکوراسیون داخلی و ایده برای اتاق کوچک صحبت کردیم تا راه‌حل‌های آنها را پیدا کنیم.

ایده برای اتاق کوچک ممکن است از نظر اندازه محدود باشند، اما می‌توانند از نظر سبک بزرگ باشند. ما ایده‌ها و ترفندهای مورد علاقه خود را برای اتاق کوچک انتخاب کرده‌ایم تا به تبدیل آن اتاق به چیزی ظریف و پیچیده در هر شکل و نسبتی که دارد کمک کنیم.

اگرچه اتاق‌های کوچک می‌توانند چالش‌های بسیاری را در طراحی داخلی ایجاد کنند، اما زندگی جمع و جور مزایای متعددی دارد. یک طرح خوب طراحی شده می‌تواند به اندازه یک فضای بزرگ‌تر به شما احساس راحتی بدهد.

یکی از مزایای اصلی یک فضای جمع و جور، دسترسی راحت به هر چیزی است که مورد نیاز است. نگهداری آسان یکی دیگر از امتیازات داشتن یک اتاق است.

ایده برای اتاق کوچک و ترفندهای مورد علاقه خود را به اشتراک ب‌گذارید.

در یک فضای کوچک، منطقه بندی و ایده برای اتاق کوچک کلیدی است. با برنامه ریزی یک چیدمان درست، خرید مبلمان چندمنظوره و انتخاب طرح رنگ مناسب، از یک اتاق کوچک نهایت استفاده را ببرید. بنابراین چه با یک اتاق نشیمن کوچک، آشپزخانه کوچک یا یک اتاق خواب کوچک در یک خانه خانوادگی کار می‌توانید فضا را برای شما بهترین کارایی کنید.

salehi2 3

1. اثاثیه را در یک اتاق نشیمن کوچک عاقلانه انتخاب کنید.

مهندس صالحی می‌گوید: اثاثیه نقش اساسی در نحوه دریافت فضای بیشتری دارند. هنگام کار با چیدمان‌های اتاق نشیمن کوچک، ما ایده برای اتاق داریم که قطعات ضروری را در نظر بگیرید – یک فرش بزرگ پهن کنید و سپس رنگ‌هایی را از فرش انتخاب کنید و آن‌ها را در سراسر اتاق تزئین کنید. یک میز در مرکز می‌تواند یک نقطه کانونی را در یک اتاق کوچک‌تر ایجاد کند که به بهترین وجه توسط صندلی‌های تاشو کم جا است و به ایجاد استفاده از فضای بیشتر کمک می‌کند.

salehi3 2

2. از نورپردازی هوشمندانه در اتاق خواب کوچک استفاده کنید.

برای ایده‌های اتاق خواب کوچک، من واقعاً دوست دارم از چراغ‌های دیواری به جای چراغ‌های رومیزی برای نورپردازی کنار تخت استفاده کنم.

salehi4 2

3. با رنگ در ورودی بازی کنید.

مهندس صالحی توضیح می‌دهد: «ایده‌های ورودی خانه کوچک باید در مورد خانه و صاحبان و همچنین فضایی دلپذیر بیان کنند.

“فضاهای کوچک را می‌توان به شیوه‌ای بزرگ کرد – “جسور باشید” توصیه من برای ایده برای اتاق جسور بودن است. جزئیات بزرگ می‌تواند فضا را باز کند، مانند استفاده از درهای دوتایی اما تا حد ممکن بلند باشند. یک جفت آینه روبه‌رو به ایجاد توهم فضای بیشتر کمک می‌کند و کمی زرق و برق می‌بخشد. رنگ آمیزی فضا به رنگ روشن باعث بزرگ‌تر شدن فضا نمی‌شود. از رنگ قوی برای بیان و شخصیت دادن استفاده کنید.’

salehi5 3

4. ذخیره سازی هوشمند فضا در آشپزخانه

خیلی بهتر به نظر می‌رسد و فضا را بازتر می‌کند اگر فضای زیادی را به قفسه بندی و کابینت اختصاص دهیم.

salehi5 3

5. جذابیت و کاربردی بودن را در حمام ترکیب کنید.

مهندس محمد رضا صالحی می‌گوید: «ما اغلب متوجه می‌شویم که استفاده از موزاییک در طاقچه به بزرگ کردن فضای حمام کوچک و کمک می‌کند و استفاده از نور طبیعی نور را در سراسر اتاق منعکس می‌کند.» من توصیه می‌کنم دو طرح موزاییک متمایز را در داخل فضا ست کنید، بنابراین نقطه‌ای جالب را در جایی که این عمودها به هم می‌رسند ایجاد کنید و سپس آنها را در مقابل رنگ خنثی قرار دهید که این کار به بزرگ کردن فضا کمک زیادی می‌کند.

ایده برای اتاق کوچک : ماجراجو باشید و به فضا شخصیت بدهید. یک طرح جسورانه یک مکالمه با مهمانان و دوستان فراهم می‌کند .الگو را می‌توان از طریق کاغذ دیواری، پارچه یا کاشی معرفی کرد. الگوهای خود را با نور خوب تکمیل کنید اما در حمام شما به نور زیادی نیاز دارید.

salehi6 2

6. با یک اتاق ناهار خوری تاریک، زیبایی  را تضمین کنید.

این یک افسانه است که بگوییم رنگ‌های تیره در ایده‌های اتاق کوچک کار نمی‌کنند. اگر اتاق غذاخوری کوچکی داریداین ایده برای اتاق کوچک شما خوب است: بسیاری از اتاق‌های غذاخوری فقط در شب استفاده می‌شوند، بنابراین رنگ‌ها را بعد از تاریک شدن هوا نمونه‌برداری کنید – و شاید حتی یک شمع روشن کنید تا بررسی کنید که چگونه یک رنگ قوی به دراماتیک‌ترین و صمیمی‌ترین فضا تبدیل می‌شود.

salehi7

7. از مقیاس به نفع خود در فضای کم استفاده کنید.

مردم اغلب تصور می‌کنند که باید مبلمان در مقیاس کوچک را برای اتاق‌های کوچک بخرند، اما این در واقع فضا را کوچک‌تر می‌کند. از پر کردن اتاق نترسید – فرشی تهیه کنید که کاملاً زیر تمام مبلمان شما قرار گیرد و اگر واقعاً می‌توانید یک مبل سه نفره را در اتاق قرار دهید، یک صندلی عاشقانه نخرید. نه تنها خرید مبلمان در مقیاس بزرگ‌تر بهتر به نظر می‌رسد، بلکه تجربه شما از فضا را بسیار راحت‌تر می‌کند.

salehi9

8. از رنگ پررنگ نترسید.

ما معمولاً به سمت ترکیب‌های رنگی آرام‌تر در اتاق که در سمت کوچک‌تر قرار دارند، متمایل می‌شویم، اما سایه‌های تیره‌تر می‌توانند در فضاهای کوچک‌تر به خوبی عمل کنند. “آنها درک عمق ایجاد می‌کنند و احساسی دنج و پیله مانند را به شما می‌دهند.

ایده برای اتاق کوچک و دیوارها، ما یک آبی نسبتا تیره یا سبز تیره را پیشنهاد می کنیم، سپس آن را با لایه بندی و هارمونی‌های رنگی دقیق، شاید رنگ نارنجی سوخته یا رنگ خاکی مشابه ، سفالی یا هلویی ملایم تر، انتخاب کنید.

salehi10

9. به یک فضای باریک علاقه اضافه کنید.

ایده‌های ورودی اغلب با نور طبیعی کم می‌توانند باریک باشند، بنابراین استفاده از رنگ و الگو را برای ایجاد طرحی طراحی کنید که گرما و نور را به فضا می‌آورد.

ورودی یک مکان فوق‌العاده برای ایجاد اولین احساس برای مهمانان است، اما همچنین اولین منطقه‌ای است که هنگام بازگشت به خانه وارد می‌شوید، بنابراین در نظر بگیرید که می‌خواهید خانه‌تان چه احساسی در شما ایجاد کند: آرام یا شاد و سرزنده؟ فراموش نکنید که مناظر ورودی اتاق‌های دیگر را در نظر بگیرید، چقدر می‌بینید و طرحی که برای ورودی انتخاب می‌کنید چگونه به بقیه خانه سرازیر می‌شود؟

salehi11

10. هنگام برنامه ریزی یک اتاق کوچک از چرخه رنگ درس بگیرید.

ایده برای اتاق کوچک و برای ایجاد فضایی نشاط‌آور برای پخت و پز و سرگرمی، فراتر از عملکرد نگاه کنید.

 

آشپزخانه معمولاً عناصر رنگارنگ زیادی در خود دارد. از رنگ‌های کاملاً خنثی برای دیوارها و کمی رنگ روشن در کمدها استفاده کنید. سعی کنید آن را با رنگ‌های متضاد ترکیب کنید. می‌توانید از رنگ‌هایی که در کنار یکدیگر روی چرخ رنگ قرار می‌گیرند، استفاده کنید. یا برای تأثیرگذاری چشمگیر، به سراغ رنگ‌هایی بروید که در طرف مقابل هستند، یعنی سبزها مکمل قرمز، آبی برای تکمیل نارنجی و بنفش برای مکمل زرد.

salehi12

11. به دنبال مبلمان چندمنظوره باشید.

در خانه‌ها و اتاق‌های کوچک‌تر، در حالت ایده‌آل می‌خواهید به دنبال قطعات چندمنظوره باشید تا در فضا صرفه‌جویی کنید. مبل راحتی و مبل تختخواب شو برخی از پرکاربردترین آنها هستند.

به عملکرد یک فضا فکر کنید. یک اتاق نشیمن ممکن است به عنوان یک اتاق مهمان، یک دفتر محل کار در خانه یا یک اتاق بازی دو برابر شود، بنابراین باید به همه این موارد توجه شود.

salehi13

12. ایده برای اتاق کوچک

تنها چیزی که همه مشتریان ما را، در پروژه‌های بزرگ یا کوچک متحد می‌کند، این است که همه خواهان فضای مناسب هستند.

ایده برای اتاق کوچک : پیدا کردن مبلمان مناسب و قرار دادن قطعات عالی در محل مناسب است. اگر می‌خواهید فضا را به حداکثر برسانید، ارزش آن را دارد که چیزی سفارشی بسازید یا برای یافتن یک عتیقه با نسبت‌های مناسب تلاش کنید.

یک قطعه معمولی از قفسه معمولاً بین 65 تا 80 سانتی متر عمق دارد که در یک اتاق کوچک قطعه بسیار بزرگی است. درعوض، اغلب آنها را به عمق 40 یا 50 سانتی‌متر می‌سازیم.

 

چگونه یک اتاق کوچک طراحی می‌کنید؟

راه‌های زیادی برای طراحی و ایده برای اتاق کوچک وجود دارد. در مرحله اول، سرمایه گذاری در ایده‌های روشنایی کارآمد را در نظر بگیرید.

 

با یک اتاق کوچک در خانه چه کنم؟

ایده برای اتاق کوچک

  1. اتاق کوچک را به یک گوشه برای مطالعه تبدیل کنید. …
  2. آن را به یک دفتر کار در خانه تبدیل کنید. …
  3. آن را به اتاق موسیقی یا استودیو ضبط تبدیل کنید. …
  4. از آن به عنوان یک اتاق رختکن قدیمی استفاده کنید. …
  5. یک اتاق بازی اختصاصی برای کودکان ایجاد کنید. …
  6. یک مبل تختخواب شو برای زمان استراحت کردن عالی است.

salehi13

چگونه می توانم خانه کوچک خود را زیبا کنم؟

ایده برای اتاق کوچک

  1. آینه ها توهم بزرگ بودن فضا را ایجاد می کنند. …
  2. یک آینه کوچک می تواند به یک دکوراسیون زیبا تبدیل شود. …
  3. یک شلف شیشه‌ای زیبا و کاربردی روی دیوار قرار دهید. …
  4. چاپ رنگی روی پرده ها می تواند هر اتاقی را تازه کند. …
  5. برای ایجاد القای داشتن پنجره های بزرگ، پرده ها را نزدیک تر به سقف آویزان کنید.
  6. ایده برای اتاق‌های کوچک:
  7. با یک سینمای خانگی از اوقات فراغت خود بیشتر لذت ببرید.
  8. کمد دیواری های بزرگ یا کمد دیواری های متحرک برای داشتن یک انبار کاربردی
  9. تبدیل یک اتاق کوچک مناسب مهمانان
  10. تبدیل یک اتاق کوچک به گلخانه خانگی
  11. تبدیل اتاق کوچک به کتابخانه شخصی
  12. تبدیل اتاق کوچک به باشگاه شخصی
  13. تبدیل اتاق کوچک به یک سونا واستخر خانگی
  14. تبدیل اتاق کوچک به یک اتاق برای حیوانات خانگی
  15. تبدیل اتاق کوچک به اتاق لاندری و لباس

ایده برای اتاق کوچک

  1. ایده تزیینی برای اتاق کوچک
  2. پرده های پررنگ را انتخاب کنید.
  3. از دیوار عکس و گالری چشم پوشی کنید.
  4. از فضای دیوار استفاده کنید.
  5. تقارن ایجاد کنید.
  6. آینه خود را تکیه دهید.

 

 

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

روند مبلمان اتاق نشیمن

6 ترند مبلمان اتاق نشیمن که باید در سال 2024 امتحان کنید

میزهای مرمر

اشتباهات رایجی که هنگام نصب میزهای مرمر مرتکب می شوند

ترکیب دو رنگ نشیمن

بهترین ترکیب دو رنگ برای یک دکوراسیون خیره کننده اتاق نشیمن