هزینه بازسازی خانه

بازسازی خانه یک کار بزرگ و مهم است که بودجه مناسبی باید برای آن در نظر بگیرید. البته، عوامل زیادی وجود دارد که بر میزان هزینه بازسازی شما تأثیر می‌گذارد:

  • محل
  •  مواد
  • چیدمان
  • درآمد

بسته به این عوامل، می‌توانید پیمانکاران بازسازی خانه خود را انتخاب کنید.

 

هزینه بازسازی آشپزخانه چقدر است؟

آشپزخانه‌ها آن‌قدر مورد استفاده قرار می‌گیرند که در نهایت کمی کهنه به نظر می‌رسند. چه در حال انجام تغییرات کوچک در خانه خود باشید و چه برای یک پروژه بازسازی کامل، بازسازی آشپزخانه یک راه عالی برای شروع تغییر حس خانه شما است. گاهی اوقات هنگام نگاه کردن و در نظر گرفتن ایده‌های هیجان انگیز برای تغییر آشپزخانه، اغلب فراموش می‌کنیم که هزینه کل پروژه چقدر خواهد بود. برخی از مردم برای پخت و پز آشپزخانه‌هایی شبیه مطبخ می‌خواهند، در حالی که برخی دیگر چیزهای دلپذیرتر را ترجیح می‌دهند. هر کدام را که ترجیح می‌دهید، ما چند ایده داریم که این پروژه چقدر می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد.

هزینه بازسازی خانه بر اساس ترجیحات فردی مانند کیفیت مواد، وسایل و مبلمان مورد استفاده متفاوت است. صرف هزینه بیش از حد برای بازسازی آشپزخانه بدون یک برنامه بودجه ساده آسان است، که می‌تواند منجر به هزینه‌های بالاتر از حد انتظار شما شود. اگر همه چیز را از آشپزخانه خود تغییر می‌دهید، مانند شکستن دیوارها، تغییر ساختار کابینت، هزینه آن بالا خواهد بود. اما اگر فقط دیوارها را رنگ آمیزی می‌کنید یا وسایل را عوض می‌کنید، هزینه آن به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.

 

به دلیل مواد و تجهیزات به کار رفته در آشپزخانه، تفاوت بین یک آشپزخانه اقتصادی و لوکس بیشتر است. درهای ملامینه، نیمکت‌های لمینت، کاشی‌های معمولی، و لوازم ارزان قیمت در آشپزخانه‌های ارزان قیمت محبوب هستند. میزهای چوبی مرغوب، سنگ کامپوزیت یا گرانیت را می‌توان در آشپزخانه‌های مجلل استفاده کرد. آنها کاشی‌های گران‌قیمت یا پاشش‌های گران‌قیمت، و همچنین قاب و پانل یا درب‌های اسپری پلی‌اورتان دارند.

هزینه بازسازی آشپزخانه

چه عواملی بر هزینه بازسازی آشپزخانه تأثیر می‌گذارد؟

با توجه به چندین عامل اساسی، هیچ دو پروژه بازسازی آشپزخانه دقیقاً هزینه یکسانی ندارند. هنگامی که به دنبال بازسازی آشپزخانه خود هستید، به این عوامل توجه داشته باشید که ممکن است هزینه پروژه بازسازی شما را افزایش یا کاهش دهد:

  • هزینه‌های نیروی کار
  • پیچیدگی کار
  • هزینه مواد
  • اندازه آشپزخانه
  • جدول زمانی پروژه

 

برای بازسازی آشپزخانه خود به چه کارهایی نیاز دارم؟

 

1.      کابینت ساز آشپزخانه:

این هزینه همچنین به اندازه آشپزخانه شما و سازنده‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اگر بودجه کمی دارید، ممکن است رنگ کابینت‌های قدیمی آشپزخانه خود را انتخاب کنید. قیمت کل در اینجا به هزینه نیروی کار و تعداد کابینت‌هایی که می‌خواهید رنگ آمیزی مجدد کنید نیز بستگی دارد.

 

2.      کاشی کار:

هر آشپزخانه‌ای نیاز به کاشی کاری دارد. اکثر کاشی‌کاری‌ها تجربه زیادی در کاشی‌کاری آشپزخانه دارند و می‌توانند به شما در انتخاب کاشی‌های مناسب برای آشپزخانه کمک کنند. جدا از رنگ کاشی‌ها، آنها می‌توانند در مورد اندازه کاشی‌ها و حتی نوع کاشی‌هایی که برای آشپزخانه عالی هستند به شما کمک کنند. هزینه‌های نیروی کار کاشی‌کارها متغیر است، اما آنها به احتمال زیاد بر اساس هر متر مربع از شما نقل قول می‌کنند.

 

 

3.      نقاش:

تجارت دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید نقاش است. یک نقاش می‌تواند به شما در انتخاب رنگ مناسب برای دیوار و سقف کمک کند. حتی ممکن است بخواهید از نقاش پیشنهاد رنگ بخواهید تا به شما کمک کند رنگ‌هایی را پیدا کنید که برای آشپزخانه مناسب هستند و با رنگ‌های اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن شما تضاد ندارند. به طور متوسط، رنگ آمیزی دیوارهای آشپزخانه شما به دلیل کابینت، تقریباً 50٪ کمتر از سایر اتاق‌ها خواهد بود.

 

4.      کف‌پوش:

بسیاری از انواع مواد کف‌پوش سخت می‌توانند برای آشپزخانه ایده آل باشند. شما ممکن است کف کاشی، بتن صیقلی یا نوع دیگری از مواد کف‌پوش را ترجیح دهید. هزینه‌های کف‌پوش آشپزخانه به مساحت آشپزخانه و اینکه کدام کف‌پوش را ترجیح می‌دهید بستگی دارد.

 

5.      متخصص برق:

یک برق‌کار ماهر و دارای مجوز برای کار بازسازی آشپزخانه شما کاملاً ضروری است. برق‌کارها خدمات خود را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند و هزینه می‌تواند متغیر باشد. این موارد به پیچیدگی کار، اندازه کار مورد نیاز، ماهیت کار تعمیر یا نصب بستگی دارد.

 

6.      لوله کش:

بدیهی است که بازسازی آشپزخانه به یک لوله کش برای نصب سینک و سایر لوله‌کشی‌ها نیاز دارد. اگر آشپزخانه بزرگی دارید، داشتن یک سینک اضافی می‌تواند مفید باشد. هزینه بیشتری خواهد داشت و لوله کش باید قبل از نصب آشپزخانه وارد شود تا لوله‌ها را نصب کند و منطقه را برای سینک جدید آماده کند

 

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی چقدر است؟

از این راهنما برای یافتن دقیق بودجه مورد نیاز برای بازسازی حمام خود استفاده کنید. هزینه بازسازی سرویس بهداشتی شما به متراژ سرویس بهداشتی و کیفیت و هزینه مواد مصرفی و نوع لوازم بهداشتی و یراق آلات بستگی دارد. این مقاله به شما تفکیک هزینه‌ای از انواع مختلف بازسازی‌هایی که در سرویس بهداشتی امکان پذیر است ارائه می‌دهد. لطفاً توجه داشته باشید که هزینه‌ها تقریبی است و بسته به منطقه و زمان قابل تغییر است.

 

1.      لوله کشی:

محدوده کار برای لوله کشی سرویس بهداشتی شامل برش دیوار برای خطوط لوله مخفی و همچنین خرید و نصب خطوط لوله مخفی است. لوله کش همچنین تمام وسایل حمام و لوازم بهداشتی را نصب می‌کند.

 

2.      کاشی کاری:

برای محاسبه هزینه کاشی کاری، مساحت کف سرویس بهداشتی را محاسبه کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر حمام 9 فوت طول و 6 فوت عرض داشته باشد، مساحت کاشی‌های کف 54 فوت مربع خواهد بود. 5 تا 10 درصد کاشی‌های اضافی را برای هدر رفتن به دلیل برش یا شکستگی کاشی اضافه کنید.

برای کاشی‌های دیوار، محیط را اندازه بگیرید (طول تمام دیوارهایی که باید کاشی شوند منهای دهانه در). این طول دیوار را در ارتفاع دیواری که باید کاشی شود ضرب کنید تا مساحت کاشی‌های دیواری حمام را به دست آورید. در صورتی که بخواهید سنگ مرمر را به جای کاشی نصب کنید، کار، مواد، پرداخت و هزینه نصب سنگ مرمر روی کف و دیوارها می‌تواند بیشتر باشد.

 

3.      لوازم بهداشتی:

 

انتخاب متنوعی از لوازم بهداشتی در بازار در بخش میان رده، به ویژه در رنگ‌های عاج و سفید موجود است. در برخی از حمام‌ها، مانند تصویر بالا، ممکن است مجبور باشید یک دیوار دوتایی با هزینه اضافی بسازید تا فلاش مخفی را در خود جای دهد.

وسایل دیگر شامل یک دوش بالاسری، یک دوش دستی، یک میکسر دیواری (ترکیبی از شیرهای آب گرم و سرد در قسمت دوش)، شیرهای آب برای دستشویی، دو زهکشی کف و غیره است. این هزینه بسته به انتخاب شما ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

4.      برق:

هزینه کار و مواد برای اتصال سیم کشی الکتریکی پنهان از تابلوی سوئیچ به سایر نقاط الکتریکی دیوار یا سقف هزینه دیگر در نوسازی سرویس بهداشتی است. هزینه به ضخامت سیم‌هایی که استفاده می‌شود بستگی دارد.

سایر هزینه‌های برق شامل هزینه وسایل روشنایی، فن اگزوز، روشنایی نوار LED برای آینه (اختیاری)، تابلوهای سوئیچ و آب‌فشان آب گرم است. انتخاب خود را انجام دهید و قیمت دقیق را از فروشگاه برق خود دریافت کنید.

5.      نقاشی:

سقف باید با رنگ امولسیونی به صورت نیمه براق رنگ شود. این روکش‌ها دارای سطحی براق و مقاومت بالایی در برابر رشد قارچ هستند و برای حمام که رطوبت و رطوبت بالایی دارد مناسب هستند. هزینه نقاشی (مصالح و کار) سقف در رنگ امولسیونی متفاوت است، یا اگر حمام بسیار کوچک باشد، ممکن است به طور کلی توسط نقاش قیمت گذاری شود.

هزینه بازسازی خانه

کل هزینه بازسازی حمام:

هزینه‌های تمام موارد کاری که در بالا ذکر شد را اضافه کنید تا هزینه نهایی بازسازی سرویس بهداشتی خود را دریافت کنید.

هزینه بازسازی نشیمن چقدر است؟

 

بازسازی نشیمن می‌تواند فضای زندگی شما را بهبود بخشد و بر ارزش خانه شما بیفزاید. شما می‌توانید در مقیاس کوچک‌تر تغییراتی را انجام دهید یا بازسازی اتاق نشیمن خود را به صورت مرحله‌ای انجام دهید. همچنین راه‌هایی برای تأمین مالی مدل نشیمن شما وجود دارد تا کل پروژه را به یکباره انجام دهید.

 

بازسازی نشیمن:

ابتدا، باید محدوده پروژه را تعیین کنید، که بر هزینه بازسازی نشیمن شما تأثیر می‌گذارد. آیا پنجره اضافه می‌کنید یا ساخت و ساز دیگری انجام می‌دهید؟ علاوه بر این، اثاثیه، کف‌پوش و روشنایی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. حتی ممکن است بخواهید به بازسازی فضای غذاخوری به طور هم‌زمان فکر کنید تا هر دو فضا را به طور هم‌زمان تغییر دهید.

میانگین هزینه بازسازی اتاق نشیمن

میانگین هزینه بازسازی اتاق نشیمن:

هزینه بازسازی اتاق نشیمن، درست مانند هزینه بازسازی خانه، بسته به کاری که انجام می‌دهید متفاوت است. در اینجا نگاهی به آنچه ممکن است برای بازسازی اتاق نشیمن مختلف بپردازید آورده شده است:

 

1.     پنجره‌ها:

اگر می‌خواهید پنجره‌های جدید یا بزرگ‌تری را به اتاق نشیمن خود اضافه کنید، ممکن است انتظار داشته باشید که بسته به تعداد پنجره‌های جدیدی که نصب می‌کنید، هزینه بیشتری با احتساب نیروی کار بپردازید.

2.     برق کاری:

می‌تواند زمان خوبی برای انجام هر گونه سیم کشی برقی که در مورد نشیمن خود فکر می‌کردید باشد. برای نصب نوشته‌های جدید هزینه‌های اضافی به ازای هر فوت مربع خواهید داشت. این قیمت شامل نیروی کار و کلیه مواد است.

 

3.     کف‌پوش:

بسته به نوع کف‌پوشی که انتخاب می‌کنید، قیمت می‌تواند به طور چشمگیری متغیر باشد. کف‌پوش‌های چوبی از جمله گران‌ترین انواع کف‌پوش‌ها هستند. کف‌پوش وینیل مقرون به‌صرفه‌تر است، اما بستگی به ظاهری دارد که می‌خواهید.

 

4.     نورپردازی:

اضافه کردن نورپردازی جدید می‌تواند به نشیمن شما ظاهری جدید بدهد. اضافه کردن چراغ‌های دیواری و چراغ‌های زمینی و رومیزی را در نظر بگیرید. با این کار نور محیط و همچنین نوری که برای مطالعه نیاز دارید به شما می‌دهد. به طور متوسط، ارتقاء نور برای نشیمن شامل نیروی کار نیز می‌شود.

 

5.     ذخیره سازی:

می‌تواند فرصتی عالی برای استفاده از مبلمانی باشد که در آن انباری تعبیه شده است، مانند کاناپه‌های چندقطبی با سطل‌های ذخیره‌سازی زیر کوسن‌ها، و میزهای قهوه و کناری با قفسه یا کشو. همچنین می‌توانید قفسه‌های کتاب سفارشی را اضافه کنید، یا قفسه‌های کتاب از پیش ساخته شده برای هر پای خطی.

 

6.     الکترونیک:

ارتقاء معمول نشیمن در حین بازسازی، خرید تلویزیون جدید است. ممکن است بخواهید یک تلویزیون صفحه تخت را انتخاب کنید که مستقیماً روی دیوار نصب شود تا ظاهری تمیز ایجاد کند. یا می‌توانید تلویزیونی را برای قرار دادن روی یک پایه تلویزیونی شیک یا در یک مرکز سرگرمی انتخاب کنید.  همچنین ممکن است بخواهید یک سیستم صدای فراگیر اضافه کنید.

 

7.     دیوارها:

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید نشیمن خود را رنگ کنید یا آن را کاغذ دیواری کنید. همچنین این امکان را دارید که یک دیوار را برای جذابیت بصری کاغذدیواری کنید و بقیه را نقاشی کنید. برای پروژه‌های نقاشی یا کاغذ دیواری، هزینه‌ای از جمله مواد و نیروی کار، پرداخت خواهید کرد.

 

8.     مبلمان:

اگر در حال خرید تمام مبلمان جدید هستید، ممکن است بخواهید ابتدا نقشه کف خود را روی کاغذ ترسیم کنید تا دقیقاً تصمیم بگیرید به چه قطعاتی نیاز دارید. مبلمان جدید برای نشیمن می‌تواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد، با هزینه‌ای که به طور کلی متغیر است، بسته به کیفیت و تعداد قطعاتی که انتخاب می‌کنید. مبل شما معمولاً گران‌ترین وسیله در نشیمن شما خواهد بود.

 

9.     دکوراسیون:

کارهای تکمیلی برای نشیمن شما ممکن است شامل کوسن، پتو یا پرتاب، گیاهان و آثار هنری باشد. هزینه دکوراسیون نشیمن بسته به مواردی که اضافه می‌کنید می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

هزینه بازسازی نشیمن

مراحل بازسازی نشیمن:

همان‌طور که برای بازسازی نشیمن خود برنامه ریزی می‌کنید، ممکن است به شما کمک کند تا مراحل زیر را از تصمیم گیری در مورد سبک اتاق جدید خود انجام دهید.

 

مرحله 1: تعیین سبک خود:

قبل از شروع بازسازی نشیمن، به این فکر کنید که می‌خواهید فضا چه شکلی باشد. آیا سبکی سنتی و رسمی‌تر را ترجیح می‌دهید؟ یا دوست دارید ظاهری شیک و امروزی داشته باشید؟ انتخاب سبک شما به تعیین اینکه بازسازی شما از چه چیزی تشکیل شده است کمک می‌کند و عامل مهمی در بودجه اتاق نشیمن شما خواهد بود.

 

مرحله 2: تماس با یک متخصص:

هنگامی که تصمیم گرفتید چه کاری می‌خواهید انجام دهید، با متخصصانی تماس بگیرید که می‌توانند به شما در انجام کار کمک کنند. به‌عنوان‌مثال، ممکن است به یک طراح داخلی یا معمار داخلی،  پیمانکار کف‌پوش، یک نصاب پنجره و یک نقاش نیاز داشته باشید. اگر بودجه‌ای برای یک پیمانکار عمومی دارید، آن شخص می‌تواند در هماهنگی پروژه برای شما کمک کند.

مرحله 3: تأمین وجوه:

پس از اینکه ایده‌ای در مورد هزینه بازسازی نشیمن خود داشتید، می‌توانید شروع به کشف نحوه پرداخت هزینه آن کنید. گزینه‌ای که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید، گرفتن وام برای بهبود خانه است.

 

مرحله 4: شروع پروژه:

زمانی است که کار شروع می‌شود و می‌توانید زنده شدن فضای جدید خود را تماشا کنید. شما باید بر پروژه نظارت کنید تا مطمئن شوید همه چیز مطابق با مشخصات شما انجام می‌شود.

 

 

درباره نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

قبل از شروع پروژه بازسازی بعدی خود انجام دهید

14 کاری که باید قبل از شروع پروژه بازسازی بعدی خود انجام دهید

اشتباه رایج در خرید خانه

11 اشتباه رایج در خرید خانه که حتما باید به آن توجه کنید.

مشارکت در ساخت منطقه یک تهران

مشارکت در ساخت منطقه یک – Participation in the construction of region one