نکات ساده برای تمیز کردن کاغذ دیواری برای بازسازی خانه

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟

دیوارها رنگ، روشنایی و حتی اندازه یک خانه را نشان می دهند. با این ویژگی تعیین کننده دیوار، توجه به انتخاب و تمیز کردن کاغذ دیواری بسیار مهم است.

 برای ماندگاری کاغذ دیواری های تک رنگ، هندسی یا طرح دار طبیعی در منزل، توجه به تمیزی آنها ضروری است. در این مقاله به طور مفصل بررسی کرده ایم که در هنگام تمیز کردن کاغذ دیواری به چه نکاتی باید توجه کنید.

کاغذ دیواری ها از جمله گزینه های محبوب برای بافت و رنگ دادن به دیوارها هستند. هر چقدر هم که کاغذ دیواری زیبا باشد، گرد و غبار و اثر انگشت را جذب می کند. به مرور زمان کثیف می شود و رنگ آن کدر می شود. به همین دلیل باید هر از چند گاهی این قسمت خانه را که جریی از دکوراسیون خانه است را تمیز کنید که به شما امکان می دهد آزادانه الگوهای مورد نظر خود را به اتاق و خانه خود اضافه کنید.

salehi2 2

چگونه می توان کاغذ دیواری را تمیز کرد؟

با چه چیزی می‌توان کاغ‍ذ دیواری را تمیز کرد و بهتر است چگونه و هر چند وقت یکباراقدام به تمیز کردن کاغذ دیواری بکنید، شما به راحتی می‌توانید کاغذ دیواری را به سلامت و پاکیزگی قبلی خود بازگردانید. در این مقاله آموزش خواهیم دید که چگونه با مواد مناسب و نکات تخصصی به این امر دست پیدا کنیم.

کاغذ دیواری مانند یک اثر هنری است که دیوارهای اتاق شما را تزیین می‌کند. تا زمانی که از آن به خوبی مراقبت کنید، هرگز ارزش و جذابیت خود را از دست نمی دهد. قبل از شروع نظافت باید بدانید که چه نوع کاغذ دیواری در آشپزخانه یا اتاق نشیمن وجود دارد تا کاغذ دیواری آسیب نبیند. وینیل، فایبرگلاس، بامبو، پارچه و هیبرید از شناخته شده ترین مدل های کاغذ دیواری هستند. در مقاله ما، همه آنها را یک به یک بررسی خواهیم کرد.

تمیز کردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مدرن جزیی از خانه شماست که باید به دقت پاک شود. به خصوص در تمیز کردن کاغذ دیواری های قدیمی باید مراقب باشید. در غیر این صورت ممکن است رنگ و بافت آنها آسیب ببیند. در این صورت ممکن است مجبور شوید کاغذ دیواری خود را به طور کامل تغییر دهید.

اول از همه، مطمئن شوید که کاغذ دیواری شما قابل پاک شدن است.

کاغذ دیواری های مقاوم در برابر سابیدن و یا مالش ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند. اگر تا به حال کاغذ دیواری نخریده اید، منطقی است که از نقطه نظر استفاده طولانی مدت و ماندگاری بالا، یک کاغذ دیواری قابل تمیز کردن تهیه کنید. در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که آیا علامت یا اطلاعاتی بر روی برچسب محصول وجود دارد که نشان دهنده پاک شدن آن باشد. همچنین می توانید این اطلاعات را با پرسش از فروشنده به دست آورید.

تمیز کردن کاغذ دیواریهنگام تمیز کردن کاغذ دیواری چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

اول از همه، باید به یاد داشته باشید که سطحی که می خواهید تمیز کنید، بتن رنگ شده نیست، بلکه یک ماده مبتنی بر کاغذ است. به همین دلیل، تمیز کردن با مواد تمیز کننده حاوی مواد شیمیایی سنگین ممکن است به دکوراسیون خانه و دیوار شما آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر، باید از پاک کننده های رقیق شده با آب استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک سطل آب گرم را با افزودن مقدار کمی مایع ظرفشویی یا صابون کف دار کنید. به همین ترتیب، می توانید با افزودن مقدار کمی سرکه و بوراکس به یک سطل آب گرم، پاک کننده طبیعی خود را ایجاد کنید.

در حین تمیز کردن، می توانید ابتدا گوشه ای از کاغذ دیواری را با یک پارچه نرم یا اسفنج تمیز کنید. پس از انتظار برای خشک شدن، می توانید بررسی کنید که آیا کاغذ تغییر شکل داده است یا خیر. پس از تمیز کردن کامل، قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که دیوار کاملاً خشک شده است.

در هر فصل باید کاغذ دیواری را تمیز کنید. به خصوص اتاق هایی که زمان زیادی را در آن می گذرانید و آشپزخانه ای که در آن آشپزی می کنید مناطقی هستند که باید به تمیزی آنها بیشتر توجه کنید. شما می توانید این مناطق و اطراف پنجره را بیشتر تمیز کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری

 تمیز کردن کاغذ دیواری با چه چیزی انجام می‌شود؟

به طور کلی برای تمیز کردن کاغذ دیواری مناسب برای پاک کردن از مواد زیر استفاده می شود:

آب گرم

صابون عربی و مایع ظرفشویی

اسفنج بی رنگ یا پارچه نرم

سرکه سفید

بوراکس

آمونیاک خالص

این محصولات که لیست کرده ایم با توجه به نوع کاغذ دیواری در محلول های مختلفی استفاده می شوند.

 برای تمیز کردن لکه های سخت مانند رنگ مداد و روغن می توانید از مواد مختلفی استفاده کنید. آرد ذرت، پودر تالک، یا پاک کننده های کاغذ دیواری فروشگاه های سخت افزاری می توانند جایگزین باشند. برای گردگیری کاغذ دیواری هایی که با آب قابل شستشو نیستند از جاروبرقی استفاده می کنیم. گردگیری سبک بهترین گزینه برای تمیز کردن کاغذ دیواری هایی است که در اثر تماس با آب آسیب می بیند.

توجه: اکیداً توصیه می کنیم که از مواد شیمیایی قوی مانند سفید کننده که می تواند سطح کاغذ یا محصولات تمیز کننده ساینده را خراش دهد و به رنگ کاغذ آسیب برساند خودداری کنید

هر کاغذ دیواری بر اساس مواد یکسان تولید نمی شود. به همین دلیل، می توانید هنگام تمیز کردن، فرآیندی را طبق این معیارها اعمال کنید.

کاغذ دیواری های فایبرگلاس بافت دار در برابر حرارت و اصطکاک مقاوم هستند. بنابراین، لازم نیست در هنگام تمیز کردن از مواد نرم استفاده کنید. به عبارت دیگر می‌توانید از پاک‌کننده‌های قوی برای لکه‌های قوی استفاده کنید و با مالش آن‌ها را پاک کنید. از سوی دیگر کاغذ دیواری های الیافی نمدی با ظاهری کامل جزو پرطرفدارترین انواع کاغذ دیواری هستند. متأسفانه تمیز کردن این کاغذ دیواری دشوار است. بنابراین نباید از مواد شیمیایی سنگین یا پاک کننده های خشن استفاده کرد.

اگرچه رایج ترین کاغذ دیواری های پلاستیکی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند، اما باید توجه کنید که دوام ندارند. از آنجایی که به راحتی پاره می شوند، مرطوب یا خیس ماندن آن آسیب زیادی به آنها وارد می کند. به همین دلیل باید آنها را سریع خشک کنید یا بدون آب زیاد تمیز کنید.

کاغذ دیواری های طبیعی و الیاف بامبو بافت با کیفیتی دارند. این کاغذ دیواری به دلیل دست ساز بودن یکی از گران ترین کاغذ دیواری ها است. اما با وجود کیفیت بالا، نمی تواند در برابر آب و هر گونه مواد شیمیایی مقاومت کند. بنابراین، تمیز کردن آن بسیار دشوار است.

عکس تمیز کردن کاغذ دیواری

برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو از چه محصولاتی استفاده کنیم؟

اگر کاغذ دیواری شما از جنس سلولز ساده است، بنابراین قابل خیس شدن نیست، شما فقط مجاز به استفاده از پارچه هستید تا گرد و غباری که روی آن می نشیند را پاک کنید.

از طرف دیگر، اگر کاغذ دیواری شما یک کاغذ دیواری نبافته است، به سادگی به وسیله یک پارچه خیس شده با آب و مواد شوینده کثیفی را مستقیماً از روی سطح پاک کنید.

بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن اثاث یا لوازم داخلی و یا تمیز کردن کاغذ دیواری آنهایی هستند که فاقد مواد سفید کننده (که می تواند طراحی را خراب کند) مانند صابون کلاسیک کاستیل هستند. همچنین از محصولات پاک کننده خانگی چربی زدا اما ضعیف شده برای تمیز کردن تمام سطوح استفاده می شود

از طرف دیگر اگر دوستدار محیط زیست هستید، می توانید با کمی آب، تکه های صابون گیاهی، جوش شیرین و اسانس یک شوینده خانگی برای تمیز کردن کاغذ دیواری درست کنید.

مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری

مراحل تمیز کردن کاغذ دیواری

ابتدا باید لایه گرد و غبار روی کاغذ دیواری هایی که می خواهید تمیز کنید را بدون اینکه آسیبی به آن ها وارد شود و بافت آن ها به هم بخورد پاک کنید. برای این کار می توانید از انتهای نرم جارو استفاده کنید یا گرد و غبار را با یک پارچه خشک جمع کنید.

بعد، مخلوط پاک کننده را آماده کنید. می توانید با حرکات آهسته و نرم دیوار را با یک پارچه دستمال مخصوص پاک کردن گرد و غبار که آب زیادی ندارد پاک کنید. با این حال، اگر کاغذ دیواری شما مستعد آسیب است، باید از آب و مواد شیمیایی دوری کنید. می توانید گوشه ای از آن را تمیز کنید، صبر کنید تا خشک شود و ببینید آیا آسیبی به آن وارد می شود یا خیر.پس از تمیز کردن کامل دیوار، باید منتظر بمانید تا خشک شود تا لکه هایی که از بین نمی روند. در عین حال، اگر می خواهید لایه دوم را تمیز کنید، باید منتظر بمانید تا رطوبت از بین برود تا کاغذ دیواری آسیب نبیند.

تمیز کردن کاغذ دیواری

چگونه لکه های سخت را از بین ببریم؟

برای کثیفی هایی که از کاغذ دیواری پاک نمی شوند در مرحله اول می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. شما می توانید از پاک کن های خمیری یا اسلایم برای خاک و اثر انگشت استفاده کنید. بدون اینکه کاغذ دیواری پاره شود، کثیفی را جمع می کند. به همین ترتیب می توانید دوباره با اسفنج نرم و مواد شوینده محل را تمیز کنید.

لکه های روغنی یک لکه ماندگار و ابدی بر روی هر سطحی هستند. شما نمی توانید از مواد شیمیایی مانند حلال روغن روی هر کاغذ دیواری استفاده کنید، مخصوصاً برای این لکه هایی که ممکن است در آشپزخانه با آن مواجه شوید. به عنوان یک روش طبیعی، می توانید نشاسته ذرت را روی کاغذ دیواری بمالید و روی آن را با یک عکس چسبناک بپوشانید تا در آنجا بماند.

ممکن است اثر جای مداد یا ردهای شیرینی روی کاغذ دیواری شما باشد که از کوچولوهای خانه به جا مانده است. با این حال، می توانید سعی کنید لکه را با یک پارچه مرطوب بپوشانید و با اتو فشار دهید تا مداد رنگی از این آثار که به سختی پاک می شوند پاک شود. البته در این مرحله باید مطمئن شوید که تنظیم بخار اتو خاموش است.

برای لکه های کپک روی کاغذ دیواری ها می توانید از سرکه رقیق شده با آب استفاده کنید.

برای استفاده از آن می توانید از یک اسفنج نرم یا پنبه استفاده کنید. پس از مدتی انتظار می توانید لکه نرم شده را با دستمال مرطوب تمیز

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته بندی ها

ابربرچسپ ها

آخرین نوشته ها

مطالب مفید

کابینت نامناسب برای بازسازی خانه

کابینت نامناسب برای بازسازی خانه

قبل از شروع پروژه بازسازی بعدی خود انجام دهید

14 کاری که باید قبل از شروع پروژه بازسازی بعدی خود انجام دهید

مراحل بازسازی خانه

ترتیب مراحل بازسازی خانه | مراحل بازسازی ساختمان 0 تا 100