مدل اپن آشپزخانه با نمونه عکس

 

اپن آشپزخانه که همراه با اتاق نشیمن طراحی می شوند، مفهومی مدرن را شکل می دهند که به ویژه در شرایط امروزی برای طراحی داخلی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

می توان گفت که روند پلان باز که امروزه ترند شده است، به منظور سیال کردن هرچه بیشتر فضای خانه های مدرن و ساده سازی ساختار دکوراسیون با ایجاد کاربری ساده پدید آمده است. آشپزخانه‌هایی با ساختار معماری سنتی ، مدلی ایده‌آل برای دوره‌هایی بودند که افراد زمان بیشتری را در آشپزخانه صرف می کردند و زمان به این سرعت جریان نداشت.

با این حال، در شرایط زندگی مدرن، همه افراد چه در محل کار و چه در خانه بسیار سریعتر زندگی می کنند، زمان برای ما بسیار ارزشمندتر است. بنابراین، کاربردی بودن بر هر ویژگی دیگری در طراحی خانه ارجحیت دارد. البته با افزایش تعداد آپارتمان در شهرها و کاهش مساحت لزوم تعبیه استفاده از فضای چند منظوره و کاربردی تر در فضاهای کوچکتر را به همراه دارد. به این ترتیب، خانه‌های دارای اپن آشپزخانه، به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است و امروزه، اکثر خانه‌ ها ، مفاهیم دکوراسیون اتاق نشیمن و آشپزخانه را با یکدیگر ترکیب می کنند.

zen z4

چگونه خانه ها را با اپن آشپزخانه دکوراسیون کنیم؟

به طور خلاصه، مدل‌های اپن آشپزخانه تنوعی را به ما ارائه می‌دهند که زندگی ما را آسان‌تر می‌کند. دکوراسیون اتاق نشیمن و اپن آشپزخانه با سبک زندگی امروزی متناسب است. اپن آشپزخانه فرآیندهای پخت و پز و آماده سازی را به یک ابزار اجتماعی در خانه تبدیل می کند و فضای زندگی بسیار گرم و صمیمی تری ایجاد می کند.

مدتی است که آشپزخانه اپن با دکوراسیونی که کیفیت زندگی را به ویژه در آپارتمان ها و خانه های کوچک بهبود می بخشد، به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. پس آشپزخانه اپن و اتاق نشیمن چگونه دکوراسیون می شود؟ به چه نکاتی باید توجه کنید تا فضاهای زندگی با پلان باز شما عملکرد و زیبایی دلخواه شما را داشته باشند؟

به برنامه روزانه خود فکر کنید

یکی از مهم ترین مواردی که در اجرای دکوراسیون اپن آشپزخانه باید به آن توجه کنید این است که نظمی ایجاد کنید که در روال روزمره شما اختلال ایجاد نکند و کار شما را مختل نکند. به عنوان مثال در انتخاب میز و صندلی ناهار خوری باید در نظر داشت که فضای غذاخوری به سمت تلویزیون باشد یا نزدیک به سمت آشپزخانه. علاوه بر این، انتخاب مبلمان با در نظر گرفتن تمامی وعده های غذایی انجام شود. اندازه میز ناهارخوری باید به گونه ای انتخاب شود که حرکت در پیشخوان آشپزخانه را محدود نکند.

villasalon render.RGB color 2 isikli 3

دکوراسیون کاربردی و خانواده پسند

آشپزخانه ها و سالن های اپن دارای مزایای بسیاری هستند. بارزترین این مزایا این است که فرآیند پخت و پز از فرآیند معاشرت با خانواده و دوستان شما جدا نیست. همچنین برای والدین دارای فرزند، امکان مشاهده کودکان در حالی که آنها در حال تهیه غذا در آشپزخانه هستند. به عنوان مثال، می توانید هنگام تهیه غذا با مهمانان خود صحبت کنید. در حالی که فرزندان شما در اتاق نشیمن مشغول بازی کردن یا انجام تکالیف خود هستند، می توانید آنها را در حین تهیه غذا کنترل کنید. مخصوصاً برای خانواده‌های دارای فرزند و مهمانان زیاد، اپن آشپزخانه راحتی زیادی را فراهم می‌کند.

جریانی که فاصله ها را کوتاه می کند

اپن آشپزخانه، بدون دیوارهایی که جلوی نور و دید را می‌گیرند، همیشه حسی از فضای بزرگتر را القا می‌کنند. با این حال، نباید فراموش کرد که فضای بزرگ و جادار نیز در هنگام طراحی نیاز به مراقبت و توجه به جزئیات ویژه ای دارد. به خصوص عملکرد ارگونومیک آشپزخانه یکی از الزاماتی است که کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد. به منظور کوتاه کردن فواصل در فضاهای آشپزخانه های اپن ، همیشه از جزیره آشپزخانه و ایجاد مثلث بین سینک، اجاق گاز و یخچال استفاده می شود.

Salon3

یک پالت رنگی ساده انتخاب کنید

سبک مینیمالیست و مدرن با پالت رنگی ساده طراحی شده است، به خصوص در اپن آشپزخانه این ویژگی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از دکوراسیون با پالت رنگی ساده نتایج بسیار بهتر و جادارتری به همره دارد. در آشپزخانه‌هایی که در آن رنگ‌های خنثی و به‌ویژه رنگ سفید استفاده می شود، احساس جادار بودن و ظرافت فضای اپن آشپزخانه را افزایش می دهد.

IMG 2788

ویژگی های ساختاری

می‌دانید که قسمت های مختلف آشپزخانه که ویژگی‌های ساختاری اولیه مانند کابینت آشپزخانه، میز آشپزخانه و غیره را تعیین می‌کنند، ظرفیت بهبود کیفیت زندگی شما را دارند. به لطف وسعت و سیالیتی که این اپن آشپزخانه فراهم می‌کند، برخی از عناصر طراحی که در بین چهار دیواری، فضایی خفه‌کننده و شلوغی ایجاد می‌کنند، می‌توانند در آشپزخانه‌های اوپن به یک مزیت تبدیل شود.

به عنوان مثال، یک جزیره آشپزخانه بزرگ و چند منظوره را می توان به عنوان عنصری استفاده کرد که امکان انتقال آسان تر به اتاق نشیمن را در یک پلان بدون دیوار فراهم می کند. یا لوازم آویزان شده از سقف می توانند ظرافت صنعتی را به محیط اضافه کنند بدون اینکه این منطقه وسیع را خفه کننده و خسته کننده کند.

IMG 1616 p

تهویه

افرادی که به ساختار سنتی آشپزخانه ها عادت کرده اند در مورد اپن آشپزخانه از این می ترسند که بوی غذا در فضای نشیمن پخش شود. در واقع، اپن آشپزخانه ای که به درستی طراحی نشده‌اند و سیستم تهویه مناسبی ندارند، می‌تواند این مشکل را ایجاد کند. برای این کار یکی از مهمترین موارد در طراحی اپن آشپزخانه ، قسمت تهویه است.

ما به شما توصیه می کنیم که روی یک فن تهویه با کیفیت سرمایه گذاری کنید. به غیر از این، می توانید با استفاده از پنکه سقفی در قسمت نشیمن ، از تاثیر آزاردهنده بوی غذا بکاهید. البته پنجره های بزرگ همه این مشکلات را به طور کامل حل خواهند کرد. فراموش نکنید که در اپن آشپزخانه با سیستم تهویه نامناسب، بوی غذا دائمی نیست و به قسمتی که نمی خواهید سرایت نمی کند.

HK novron a1 17

مدیریت ترافیک

طرح های اتاق نشیمن اپن آشپزخانه اغلب دارای یک بخش ناهار خوری هستند که آشپزخانه و قسمت نشیمن را به هم متصل می کند. میز ناهارخوری اغلب به یک منطقه حائل بین آشپزخانه و اتاق نشیمن تبدیل می شود. اجرای صحیح این منطقه حائل ممکن است آنطور که به نظر می رسد آسان نباشد زیرا کنترل ترافیک مهمترین نقطه در فضای با پلان باز است.

دور نگه داشتن کودکان از قسمت های خطرناک آشپزخانه، اجازه دادن به مهمانان خود را برای برقراری ارتباط با میزبان در آشپزخانه بدون قرار گرفتن در مقابل هم ، از جمله نکاتی است که باید در مدیریت ترافیک فضای خود در نظر بگیرید. در بیشتر مواقع کمک گرفتن از یک متخصص که در این زمینه تجربه کافی دارد ، مقرون به صرفه تر است. می توانید از بخش طراحی داخلی گروه مهندسی محمدرضا صالحی در این ارتباط اطلاعلت بیشتری بگیرید.

راه حل های انعطاف پذیر برای خانه های کوچک

مدل های اپن آشپزخانه یک راه حل کاربردی طراحی مخصوصا در خانه های کوچک است. با طراحی فشرده آشپزخانه در داخل اتاق نشیمن، می توان اتاق های بسیار کاربردی را حتی در فضاهای بسیار کوچک ایجاد کرد. یکی از مزیت های مدل های آشپزخانه اپن این است که این کانسپت کاملا انعطاف پذیر است. بدون محدودیت ها و دیوارهای ثابت سازه های معماری سنتی، آشپزخانه می تواند بسیار راحت سازماندهی شود و در نتیجه کاربردی تر و کاربر پسندتر باشد. به لطف این انعطاف‌پذیری، مدل‌های آشپزخانه اوپن نیز در خانه‌های کوچک نتایج بسیار بهتری دارند.

Ax 2a

مناطق قابل تقسیم

البته ممکن است فکر کنید زمانی که آ اپن آشپزخانه و اتاق نشیمن کنار هم باشند ، نیاز به حریم خصوصی خواهید داشت. اما فراموش نکنید که طراحی و دکوراسیون مدرن موفق به تولید مدل هایی با توجه به هر نیاز و تقاضای خاصی می باشد. در پلان های کف باز عریض می توان فضاهای مختلف را بدون دیوار تقسیم بندی کرد. جداکننده های نیمه باز نمونه بسیار زیبایی برای ایجاد این حریم خصوصی است.

کنترل روشنایی

نور طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است. هیچ کس نمی خواهد در آشپزخانه خفه کننده و کم نور آشپزی کند. البته در مورد اتاق نشیمن هم این نکته صادق است. به همین دلیل یکی از مهم ترین پاسخ ها به این سوال که چگونه اپن آشپزخانه و اتاق نشیمن را دکوراسیون کنیم، محل قرارگیری پنجره ها است. اگر اتاق نشیمن خانه شما دارای پنجره هایی است که از یک طرف نور دریافت می کنند، این یک طراحی عالی است. در صورت لزوم، می توانید پنجره های اضافی را به فضای خود اضافه کنید یا پنجره های موجود را بزرگ کنید.

23

اصالت

یکی از مهم ترین عواملی که در طراحی اپن آشپزخانه باید در نظر گرفته شود این است که اگرچه آشپزخانه، ناهارخوری و قسمت نشیمن جزئی از یک پلان باز هستند، اما به دلیل ویژگی های متمایز باید هر یک از آنها را به عنوان مناطقی منحصر به فرد و خاص در نظر بگیریم. هر منطقه باید ویژگی متمایز خود را داشته باشد که در آن کارکرد آن قسمت برجسته می شود. در غیر این صورت، فضای دکوراسیون بسیار آشفته تر و پیچیده ت یا خسته کننده و معمولی به نظر می رسد.

AliAkmanEvi mutfak 3

تمایز بصری در زمینه های مختلف

البته بیش از یک راه برای ایجاد تفکیک بصری واضح بین فضاهایی با عملکردهای مختلف وجود دارد. یکی از آنها استفاده از مواد مختلف است. روش دیگر این است که مناطق را با تن رنگی مختلف از هم جدا کنید.

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

روند مبلمان اتاق نشیمن

6 ترند مبلمان اتاق نشیمن که باید در سال 2024 امتحان کنید

میزهای مرمر

اشتباهات رایجی که هنگام نصب میزهای مرمر مرتکب می شوند

ترکیب دو رنگ نشیمن

بهترین ترکیب دو رنگ برای یک دکوراسیون خیره کننده اتاق نشیمن