طراحی دفتر کار: راهنمای دکوراسیون اداری و دفتر کار

طراحی دفتر کار چیست؟

به دلیل این که دفتر کار محیطی است که افراد در آن از حوزه های مختلف فعالیت می کنند، باید مطابق با حوزه شغلی طراحی شوند. طراحی دفتر کار را می توان با توجه به حوزه های مختلف تجاری، علایق یا سلیقه شخصی انجام داد.

طراحی دفتر کار برای افرادی که می خواهند احساس راحتی کنند و تمرکز کافی داشته باشند و توجه مراجعان را جلب کنند بهترین گزینه است.

 

طراحی داخلی دفتر کار

طراحی دفتر کار را می توان با توجه به سلیقه شخصی طراحی کرد و همچنین می تواند بر اساس موارد زیر انجام شود:

  • حوزه کسب و کار
  • حجم کاری که باید در دفتر انجام شود
  • انتظارات کارفرمایان

 

طراحی دفتر کار چگونه باید باشد؟

نمی توان مفهوم مشخصی در مورد طرح اداری تعیین کرد. زیرا با توجه به سلیقه و حوزه کاری می توان طراحی داخلی را به روش های مختلفی انجام داد. در طراحی دفتر کار باید به فاکتورهایی مانند محدوده کاربری و تعداد افرادی که از آن استفاده خواهند کرد توجه کرد.

2

افرادی که خواهان طراحی دفتر کاری هستند ، با توجه به عوامل مانند تغییر شرایط کاری و ساعات کاری متفاوت، به طراحی جادارتر و مدرن تر روی آورده اند. به عنوان مثال؛ مشاهده شده است که استفاده از تغییرات مدرن، استفاده از رنگ های جدید و گیاهان در طراحی دفتر کاری باعث افزایش بهره وری کارکنان می شود. شرکت های بزرگ شروع به همگام سازی با این ترند جدید در دکوراسیون دفتر کار کرده اند، زیرا اطمینان از تمرکز و راحتی کارکنان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. کارفرمایان شروع به استفاده از گیاهان در دکوراسیون دفتر خود کرده اند.

علاوه بر این، طراحی دفتر می تواند به صورت جداگانه برای هر بخش انجام شود. اگر مشخص کنید که چه انتظاراتی از یک دفتر کار دارید و می خواهید در چه محیطی کار کنید، می توانید یک دفتر کار منحصربفرد برای خود طراحی کنید. برای اینکه احساس خاص بودن کنید، می توانید دفتر خود را شخصی سازی کنید و طراحی دفتر رویاهای خود را داشته باشید.

 

3

طراحی دفتر کار کاربردی چیست؟

مفاهیم مختلفی در طراحی دفتر کار کاربردی دخیل است. کارفرمایان برای اطمینان از رضایت کارکنان خود و البته افزایش بهره وری به دنبال طراحی داخلی دفتر کار با استفاده از متخصصین در این زمینه هستند. بسیار اهمیت دارد که محل کار شما راحت باشد.

بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان با مرتبط کردن دفتر کار خود با ویژگی های شخصیتی برند، دکوراسیون دفتر کار بسیار خلاقانه طراحی می‌کنند.

 

طبق تحقیقات مشخص شده است که استفاده از المان های بصری در بخش اداری باعث جذب افراد می شود. افراد از کار کردن در فضایی که از المان های بصری استفاده شده است، ابراز رضایت بیشتری دارند. نکته کلیدی که بهره وری را افزایش می دهد و کار را لذت بخش تر می کند، طراحی دفتر کار مناسب و کاربردی است.

 

 

امروزه افراد تلاش می کنند تا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. ما به عنوان گروه مهندسی صالحی از این درخواست آگاه هستیم و می‌خواهیم تجربه‌ای راحت و با کیفیت را در سرمایه‌گذاری‌های جدیدتان به شما ارائه دهیم.

نکاتی که در دکوراسیون اداری باید در نظر گرفته شود

یک سبک مناسب برای حوزه فعالیت خود انتخاب کنید

در دکوراسیون دفتر کار ابتدا باید سبک دکوراسیون را مشخص کنید که حوزه فعالیت شما را منعکس کند. چیدمان و ظاهر محوطه کاری نیز با توجه به زمینه های مختلف فعالیت متفاوت است. به عنوان مثال، در حالی که انتظار می‌رود سبک جدی‌تر و سنگین‌تری در یک شرکت حقوقی حاکم باشد، در دفتری که نیاز به خلاقیت دارد، مانند آژانس تبلیغاتی، فضایی پر جنب و جوش و پرانرژی حاکم است. از این حیث انتخاب رنگ و مبلمان مناسب با حوزه فعالیت مورد نظر شما در محل کار و افزایش کارایی کارکنان شما در ارتباط است.

16

اندازه فضای کاری را در نظر بگیرید

یکی از فاکتورهای اصلی در دکوراسیون دفتر کار اندازه فضا است. اطلاع از ابعاد فضا به شما کمک می کند تا محل قرارگیری مبلمان را تنظیم کنید و در مورد نحوه استفاده از فضا تصمیم درستی بگیرید. در حالی که استفاده از مبلمان بزرگ در یک دفتر کار کوچک باعث می شود فضا محدود تر به نظر برسد و به طور کلی فضای منفی ایجاد می کند. سبک مینیمالیستی در یک فضای بزرگ دکوراسیونی خالی و بی روح ایجاد می شود. از این نظر باید مبلمانی را انتخاب کنید که با ابعاد فضای کاری هماهنگ باشد تا کاربرد مورد نظر را داشته باشد.

 

استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها

یکی از مهم ترین عوامل که فضا را جادار نشان می دهد، رنگ دیوار روشن باشد. انتخاب رنگ های روشن مانند بژ، خاکستری و کرمی ، ظاهری وسیع تر و جادارتر در محیط اداری ایجاد می کند. دیوارهایی که در آن از رنگ‌های پاستل و ملایم استفاده شده است، به بزرگ‌تر و عریض‌تر جلوه دادن فضای کوچک کمک می‌کنند. رنگ های روشن و پر جنب و جوش مانند زرد، سبز روشن و یاسی ایده آل ترین گزینه ها برای ایجاد فضای کاری خلاقانه است. از طرفی نباید فراموش کنید که آشفتگی رنگی باعث حواس پرتی می شود.

 

از راحتی کارمندان خود اطمینان حاصل کنید

برای دستیابی به عملکرد مناسب در محیط کار، کارکنان باید در محیطی راحتی کار کنند. برای ایجاد دفتری که تاثیر مثبتی بر کارایی و انگیزه کارکنان داشته باشد، مبلمان مورد استفاده باید راحت و با کیفیت باشد. انتخاب مبلمان یکدست برای جلوگیری از سردرگمی در فضا مناسب خواهد بود. نکته دیگر از نظر راحتی کارمندان، قرارگیری صحیح پارتیشن ها است. میزها باید در فاصله ای قرار گیرند که هر کارمند فضای مخصوص خود را داشته باشد.

 

با نورپردازی به دفتر کار خود نشاط دهید

نورپردازی یکی از تعیین کننده ترین عناصر دکوراسیون است و بر ظاهر و فضای کلی دفتر کار تاثیر می گذارد. به همین دلیل نورپردازی مورد استفاده باید نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد و با توجه به اندازه فضا و شرایط سایر المان های دکوراسیون به صورت متعادل تنظیم شود. علاوه بر این، لوازم جانبی مناسب برای بخش فعالیت که باعث آرامش کارکنان در محیط کار می شود، به ایجاد فضای گرمتر و بانشاط تر به فضا کمک می کند.

 

بیایید نگاهی به محبوب ترین طراحی های دفتر کار بیندازیم.

 

طرح دفتر کار صنعتی

ابتدا اجازه دهید در مورد دکوراسیون دفتر کار صنعتی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد صحبت کنیم. طراحی داخلی دفتر کار صنعتی نوعی طراحی است که اخیرا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و حال و هوای مدرن به به دفاتر شما می بخشد. در این سبک از لوله های فلزی می توان به عنوان دکوراسیون استفاده کرد.

 

4

دکوراسیون جذاب اداری و طراحی متفاوت دفتر کار

طراحی های متفاوت دفتر کار اخیرا بسیار محبوب شده اند. کارفرمایان با توجه به کاری که انجام می دهند، دفاتر خود را با مفاهیم مختلف طراحی می کنند. در ادامه می توانید چند مورد از این دفاتر را مشاهده کنید.

 

5

طراحی داخلی دفتر کار مدرن

وقتی به طراحی دفتر کار مدرن فکر می کنیم، با طراحی های شگفت انگیز در این سبک مواجه می شویم. در این سبک از طراحی فضا جادارتر است و هدف اصلی کاربردی بودن تمام المان های دکوراسیون است.

 

6

دکوراسیون دفتر کار کوچک

چه کسی گفته است که نمی توانید دفتر کار خود را دکوراسیون کنید زیرا دفتر شما کوچک است؟ طراحی دفتر کار کوچک اداری با رنگ های زیبا و لوازم اداری چند منظوره بسیار مناسب است.

7

طراحی داخلی دفتر کار خانگی

البته ما کسانی را که می خواهند در دفتر کار خانگی کار کنند و خانه هایشان را به دفتر کار تبدیل کنند، فراموش نکرده ایم! در مورد تبدیل خانه خود به یک دفتر کار مدرن و جادار می توانید از نمونه های مقابل ایده بگیرید.

 

8

طرح دفتر کار باز

طراحی داخلی دفتر کار اپن یا باز اخیرا بسیار محبوب شده است. به لطف سبک دفت کار باز، کارمندان می توانند به صورت تعاملی با یکدیگر کار کنند و این فرصت را دارند که در یک محیط کاری بزرگ به جای گیرکردن در اتاق کار شخصی به صورت گروهی کنند. علاوه بر این، ارتباط آنها با یکدیگر افزایش می یابد و تمایل کارکنان به کار گروهی افزایش می یابد و بهره وری آنها به نسبت مستقیم افزایش می یابد.

 

 

9

طراحی دفتر کار چوبی

اگرچه طراحی دفتر کار چوبی ممکن است برای برخی از افراد جذاب نباشد، اما انرژی مثبت ساطع شده از طرح های چوبی یک واقعیت غیرقابل انکار است. دفتر کار چوبی گزینه ای است که اعتبار خود را به نمایش بگذاریم ، ترجیح داده می شود. علاوه بر این، دکواسیون چوبی بر خلاقیت افراد نیز تأثیر مثبتی می گذارد.

 

10

طراحی داخلی دفتر کار کلاسیک

در این مقاله دوستداران طراحی اداری کلاسیک را فراموش نکرده ایم که تغییرات زیاد را دوست ندارند! افرادی که خواهان طرح های کلاسیک که نشان دهنده اقتدار و مسئولیت پذیری هستند ، کم نیستند.

 

11

طراحی خلاقانه دفتر کار

به طرح های خلاقانه می رسیم! اینجا کار به عهده شماست. همه کسانی که می خواهند خلاقیت خود را نشان دهند، ، این دفاتر را دوست دارند! این دفاتر فقط با طراحی های خلاقانه خود جلب توجه نمی کنند. طراحی خلاقانه دفتر کار، خلاقیت کارمندان را نیز افزایش می دهد!

 

12

نمونه های طراحی دفتر کار با توجه به حوزه کاری

دفاتر کاری نسبت به عوامل مختلفی مانند زمینه کاری، تعداد افرادی که باید کار کنند، نوع کاری که باید انجام شود، طراحی می شوند. البته طراحی دفتر کار با توجه به حوزه کاری کمی متفاوت است.

 

طراحی دفتر وکالت

برای یک وکیل بسیار مهم است که هم به طرف مقابل اعتماد به نفس بدهد و هم کنترل را حفظ کند. این امکان برای وکلا وجود دارد که دفتر کاری خود را با طرح های منحصر به فرد طراحی کنند. به نظر ما داشتن یک کتابخانه و یک صندلی اداری لوکس در رأس فهرست ملزومات دکوراسیون دفتر کار قرار دارد!

13

طراحی دفتر نمایندگی

دفتر نمایندگی فضایی هست که نیاز به خلاقیت زیادی دارد و نیاز به ارتباط مداوم با مشتری دارد. از این رو، طرح دفتر کار باز را می توان در این حوزه استفاده کرد.

 

14

علاوه بر شیک بودن، شخصی سازی یا طراحی با توجه به حوزه فعالیت، مهم ترین نکته ارگونومیک بودن طراحی دفتر کار است. انتخاب مبلمان مورد استفاده در طراحی داخلی دفتر کار به دلیل ساعات کاری پ، نگاه مداوم به صفحه کامپیوتر یا ساعت ها نشستن در یک مکان ثابت بسیار اهمیت دارد. فراموش نکنید که در کنار داشتن مدرن ترین دفتر کار باید سلامت خود را نیز در نظر بگیرید. افرادی که ساعات کاری طولانی دارند ممکن است در طول زمان مشکلات سلامتی متفاوتی را تجربه کنند. فتق گردن و کمر از جمله آنهاست.

 

طراحی مطب متخصص تغذیه

به طور کلی در طراحی مطب متخصصین تغذیه از نکات ساده استفاده می شود. ترکیب رنگ بخش سلامت و رنگ سفید بسیار ترجیح داده می شود.

 

15

طراحی دفتر کار مهندسی و ساختمان سازی

آیا نمی خواهید یک محیط کاری راحت و قابل اعتماد را به مشتریانی که به دنبال خانه ای جدید هستند ارائه دهید؟ با طراحی داخلی دفتر کار اداری مدرن و شیک می توانید به مشتریان مضطرب خود کمک کرده و به بهترین نحو به آنها خدمات رسانی کنید.

17

از خدمات طراحی داخلی دفتر کار گروه ساختمانی مهندس صالحی استفاده کنید و فرصت را از دست ندهید تا خدماتی با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهید!

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته بندی ها

ابربرچسپ ها

آخرین نوشته ها

مطالب مفید

طراحی ویلا در کردان

طراحی ویلا در کردان (شرکت نوین سازه نیکسو)

ایده انتقالی برای اتاق نشیمن

ایده اتاق نشیمن انتقالی

طراحی و ساخت ویلا در کردان

طراحی و ساخت ویلا در کردان (گروه مهندسی نوین سازه نیکسو)