همه چیز درمورد مشارکت در ساخت در تهران

مشارکت در ساخت در تهران به این صورت است که فردی ملک خود را به عنوان سرمایه در اختیار فرد یا شرکتی که دارای تخصص و سرمایه کافی است و ولی صاحب زمین نیست قرار می‌دهد. طرفین با توجه به مقدار سرمایه گذاری (مالک زمین و کارفرما سرمایه اجرایی) درصد مشارکت در ساخت برای طرفین تعیین می شود.

ریسک پروژه های مشارکت در ساخت برای مالکین در صورت عدم توجه به جزئیات می‌تواند بسیار زیاد باشد و حتی مقدار زیادی ضرر مالی به همراه داشته باشد. در این مقاله تمام تلاش خود را به عنوان شرکت مهندسی نوین سازه نیکسو (صالحی) می کنیم تا با ارائه اطلاعات دقیق از شرایط قرارداد مشارکت در ساخت در تهران، ریسک این سرمایه گذاری مهم برای آینده شما را تا حد امکان کاهش دهیم.

ریسک بخشی از هر سرمایه گذاری است، اما مهندس صالحی تضمین بدون ریسک بودن سرمایه گذاری شما است.

آنچه در این مقاله میخوانید

قرارداد مشارکت در ساخت در تهران:

قرارداد مشارکت در ساخت عبارت است از اینکه یک شرکت ساخت و ساز به همراه یک مالک، متعهد به ساخت ملکی متناسب با شرایط منطقه که در قرارداد آورده شده است، می شود. قرارداد مشارکت در ساخت تهران یک قرارداد تعهدی است که هر دو طرف یعنی مالک و سرمایه گذار نسبت به یکدیگر متعهد به انجام کارهای به خصوصی هستند؛ مثلاً تعهد مالک، تخلیه ملک و تحویل آن به شرکت ساخت و ساز در مدت زمان تعیین شده در قرارداد انعقاد شده  است. تعهد سرمایه گذار به این صورت است که ملک را بر اساس شرایط معین شده در قرارداد مشارکتی و برنامه زمان‌بندی اجرا کند و سپس تحویل مالک زمین دهد.

شرایط طرفین قرارداد مشارکت در ساخت تهران:

شرایط طرفین قرارداد مشارکت در ساخت تهران:

در قرارداد مشارکت در ساخت در تهران که از دو طرف تشکیل شده  است، شراکت برای به دست آوردن سود و منفعت به واسطه سرمایه گذاری در یک پروژه است و هر یک از طرفین طی قراردادی که بر اساس شرایطی از جمله کلنگ زدن بنا تا احداث ساختمان تنظیم می‌شود، درصدی از سود را دریافت میکنند. در این قرارداد سهم هر یک از طرفین با توجه به سرمایه آورده شده در پروژه محاسبه می‌شود. باید در هنگام تنظیم قرارداد به این نکته توجه کنید که هر دو طرف مشارکت یا یکی از طرفین در مشارکت ساخت جزء اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد.

قبل از تنظیم قرارداد و امضای آن باید در خصوص صلاحیت‌های هر دو طرف از نظر قانونی، اقتصادی و اجرایی تحقیقات به عمل آورد. پس از اثبات صلاحیت آن‌ها اقدام به تنظیم و امضای قرارداد می شود. اگر هر دو طرف جزء اشخاص حقیقی هستند باید موارد زیر را بررسی کرد تا بعد از امضای قرارداد با مشکلات حقوقی و قانونی برخورد نکنید.

مواردی که باید در قرارداد مشارکت در ساخت در تهران به آن توجه کنیم چیست؟

یک شخص حقیقی در قرارداد مشارکت ساخت و ساز باید شرایط زیر را مدنطر خود داشته باشد:

  1. طرف حقیقی باید در قید حیات باشد. چون بستن قرارداد با شخص فوت شده باطل و فاقد تامین حقوقی است.
  2. طرفیت قرارداد باید سالم، عاقل و بالغ باشند. بالغ یعنی سن او حداقل ۱۸ سال باشد.
  3. اگر ملک دارای چندین مالک باشد همه شریک‌ها باید قرارداد مشارکت در ساخت و ساز را شخصاً یا توسط وکیل امضا و انگشت نگاری کنند.
  4. مالک باید ممنوع المعامله نباشد در غیر این صورت کلیه معاملات انجام شده با وی باطل است.
  5. برای محاسبه درصد سود مشارکت میان دو طرف قرارداد مشارکت در ساخت در تهران، نوسانات قیمت بازار مسکن و همچنین نرخ تورم کشور باید در نظر گرفته می‌شود.
  6. محاسبات سهم طرفین قرارداد براساس قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز در منطقه ساخت و ساز انجام می‌شود.
  7. در قرارداد مشارکت در ساخت، سهم شرکت پیمانکار و مالک از به شکلی مساوی و با ۵۰ درصد به عنوان معیار تعیین می شود اما؛ به طور مثال با توجه به سرمایه گذاری طرفین این درصد می تواند 60 به 40 نیز تقسیم شود.
  8. در پروژه‌های مشارکت در ساخت در تهران حتماً ارزش ملک و ارزش نهایی پروژه در ابتدا باید محاسبه می‌شود. برای این کار از فرمول‌های خاصی برای تعیین سود و ارزش ملک استفاده می‌شود. برای محاسبه این مقادیر می توانید از شرکت نوین سازه نیکسو مشاوره دریافت کنید.
  9.  در تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت در تهران، تمامی موارد به ویژه میزان سود طرفین، با نظر مستقیم دو طرف تنظیم خواهد شد.
  10. قبل از اینکه پروژه مشارکت در ساخت آغاز شود، شرکت نوین سازه نیکسو به عنوان پیمانکار یک وجه بلاعوض را به مالک پرداخت می‌کند تا بتوانند در طول زمان اجرای پروژه، محل اسکان برای خود و خانواده فراهم کند. این بخش با توجه به شرایط طرفین قابل تغییر است.
  11. بهتر است هنگام انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت در تهران، فردی به نام داور در قرارداد تعیین شود که نقش قضاوت کننده را بر عهده داشته باشد.
  12. در این قرارداد باید مسئولیت‌ها و وظایف هر دو طرف قرارداد به دقت تعیین و ذکر شود.
  13. حتماً از اعتبار سرمایه گذار اطمینان حاصل کنید تا از وارد شدن ضرر های مالی و حقوقی به خود جلوگیری کنید.
  14. اگر هر یک از طرفین قرارداد مشارکت در ساخت در تهران به مسئولیت‌ها و وظایف عمل نکنند، حق فسخ قرارداد برای طرف مقابل امکان‌پذیر خواهد بود.
  15.  در این قراردادها به جای استفاده از سفته، چک معتبر بانکی استفاده کنید. به کمک چک بانکی امکان پیگیری مشکلات در آینده آسان تر است.
  16. گزارش دهی از سمت سازنده باید طبق قرارداد مشارکت در ساخت به شکلی منظم ارائه شود.
  17.  اگر در حین انجام پروژه خدایی نکرده یکی از طرفین فوت کند، ورثه باید مراحل ادامه پروژه را بر عهده بگیرد. این مشکل ممکن است در پروژه از لحاط زمانی اخلال ایجاد کند.
  18. اگر زمان قرارداد به پایان برسد، اما پروژه ساخت و ساز هنوز خاتمه نیافته باشد، حق فسخ قرارداد یا ضرر برای هر دو طرف تنها در صورتی وجود خواهد داشت که قبلاً در قرارداد شرایطی را در این ارتباط نوشته باشید.
  19.  تعیین مقدار ضمانت نامه برای اجرای پروژه در قرارداد مشارکت در ساخت در تهران الزامی است.

درباره هریک از این موارد یا موضوعات دیگر اگر سوالی دارید میتوانید با شرکت نوین سازه نیکسو تماس بگیرید و ابهامات خود را در کمترین زمان ممکن رفع کنید.

طرح مشارکت در ساخت تهران

شرایط اشخاص حقوقی در مشارکت ساخت تهران:

اگر مالک یا سازنده یک شخص حقوقی است. باید موارد زیر را بررسی کنید:

  1. ملک مالک یا شرکت سازنده به ثبت رسمی و قانونی رسیده است.
  2. آخرین تغییرات شرکت را از طرف مقابل بخواهید و بررسی دقیق انجام بدهید و کپی برابر اصل آن را ضمیمه قرارداد خود کنید.
  3. سازنده باید توان مالی کافی جهت انجام شرایط درج شده در قرارداد را داشته باشد.
  4. محل قانونی شرکت سازنده و محل سکونت مالک باید در متن قرارداد قید شده باشد.

تعهداتی که برای مالک و سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت تهران تعیین شده است:

در قرارداد مشارکت ساخت باید تمامی تعهدات طرفین قید شود و برای همه  آن‌ها زمان اجرایی تعیین شود. بسیاری از قراردادهای مشارکت در ساخت و ساز، این موارد را در قرارداد قید نمی کنند و بعد از امضای قرارداد به دنبال راه‌حل برای این مشکلات می‌گردند. پس تمامی تعهداتی که بر عهده طرفین است باید در متن قرارداد ذکر شود.

دریافت ضمانت اجرایی برای تعهدات طرفین قرارداد:

نوشتن تعهدات کافی نیست شما باید ضمانت‌های ضروری برای اجرای کامل این تعهدات را هم تعیین کنید. درصورتی‌که ضمانت تعهدات را تعیین نکنید و در اجرای تعهد مشکلی ایجاد شود، طرفین قرارداد در تعیین میزان خسارت با مشکل روبه‌رو می‌شوند. در متن قرارداد باید تمامی موارد را پیش‌بینی کرده باشید و تمامی تعهدات و تضامین به طور کامل و دقیق تعیین شده باشد و با توجه به تعهدات و زمان انجام آن‌ها ضمانت متناسب را تعیین کنید.

تعهدات و ضمانت‌های  طرفین (سازنده و مالک) در قرارداد مشارکت در ساخت تهران:

جرایم روزانه، حق فسخ قرارداد و … ضمانت‌های مناسبی هستند؛ ولی باید با توجه به موقعیت طرفین از آن‌ها استفاده کرد. به طور مثال برای تأخیرهای کوتاه مدت، حق فسخ منطقی نیست؛ ولی جریمه روزانه بهترین گزینه است؛ اما برای تأخیرهای بلندمدت باید حق فسخ قرارداد را در نظر گرفت و دلیل  آن متوقف نشدن پروژه است.

برای مثال با توجه به برنامه زمان‌بندی قرارداد مشارکت یک پروژه، سازنده باید در طول یک‌سال جواز ساخت و ساز را می‌گرفت و حالا  ۱۵ ماه از زمان امضای قرارداد گذشته است. اگر مالکین حق فسخ داشته باشند، می‌توانند قرارداد را پایان دهند و البته با توجه به شرایز می‌توانند قرارداد را ادامه دهند. این ضمانت‌ نامه ها باعث می‌شود طرفین حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

موضوعاتی که باید در بندهای قرارداد مشارکت در ساخت در تهران نوشته شود، با توجه به پروژه تعیین می‌شود به همین دلیل است که شما نباید این موارد را از قرارداد های دیگر کپی کنید. یکی از مواردی که زیاد پیش می‌آید، نداشتن دانش کافی به موضوعات حقوقی و عمرانی است. به طور مثال شما برای تأخیر در تعهدات جریمه در نظر گرفته اید؛ ولی زمان‌بندی دقیقی برای پرداخت تنظیم نکرده اید که در این حالت این جریمه بی‌اثر است. تأخیر در پروژه‌های مختلف و زمان‌های مختلف ضرر یکسانی به طرفین وارد نمی‌کند. به طور مثال جریمه تأخیر در دریافت پروانه ساخت باید از بقیه موارد کمتر باشد، زیرا مالک هنوز ملک خود را به سازنده تحویل نداده‌ است.

 

تعهدات سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت و ساز:

در متن زیر ما لیستی از مهم‌ترین تعهدات سازنده را  برای شما آورده‌ایم. دقت کنید که این لیست مهم‌ترین موارد تعهدی هستند و همهٔ تعهدات را در این لیست جای نداده ایم که دلیل آن تفاوت در قراردادهای مشارکت در ساخت است که تعهدات متفاوتی را برای طرفین به وجود می آورد.

 مهم‌ترین تعهدات سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت تهران :

  • در تهیه نقشه‌های مشارکت در ساخت در تهران نظر مالکین باید در نظر گرفته شود و توسط طراحان درج شده در قرارداد طراحی شوند.
  • اخذ پروانه کار و اخذ سایر جوازهای لازم و پرداخت هزینه‌ از طرف مجری پروژه.
  • تأمین مالی، ساخت و مدیریت ساخت و ساز طبق قرارداد و مفاد آن و مشخصات کلی سازه جدید و لیست مصالحی که به کار می‌گیرند باید به دقت لیست و گزارش شود.
  • خرید و نصب اصولی و استاندارد تأسیسات اصلی شامل کنتور آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب وظیفه سازنده است.
  • مدیریت ساخت طبق برنامه زمان‌بندی شدده در قرارداد و تحویل آپارتمان به مالکین بدون هیچ کم و کاستی.
  • بیمه کردن پروژه مشارکت در ساخت در تهران.
  • پرداخت قرض‌الحسنه مشارکت در ساخت، پرداخت حق السهم بلاعوض، چک ضمانت و … به مالک
  • مسئول اخذ پایان کار و سندهای تک برگی و تحویل این مدارک به مالک.
  • پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز در زمانی که ملک در اختیار شرکت سرمایه گذار است.
  • رعایت اصول ایمنی کار طبق مقرارت ملی شورای کار.
  • مسئولیت همه حوادثی که از عدم رعایت ایمنی کارگران و خسارت به همسایگان مجاور، بر عهده سازنده است.
  • همکاری با مالک، تیم نظارتی و تیم داوری.

تعهدات مالکین در قرارداد مشارکت در ساخت تهران:

  • مالک متعهد می‌شود ملک را در تاریخ تعیین شده تحویل سازنده بدهد.
  • مالک باید تعهد دهد که ملک شرایطی مانند اجاره، رهن و مصادره را ندارد.
  • انتقال سند به سازنده طبق شرایط تعیین شده در قرارداد مشارکت در ساخت در تهران.
  • بازپرداخت مبلغ قرض‌الحسنه بعد از تحویل آپارتمان‌های تکمیل شده طب قرارداد (این باز پرداخت در بیشتر مواقع به عنوان درصدی سهم از پروژه به سازنده داده می شود)
  • پرداخت بدهی‌های ملک قبل از تحویل ملک به سازنده مانند مالیات، شهرسازی، پسماند، آب، برق، گاز، تلفن و …

مشارکت در ساخت تهران

مزایای مشارکت در ساخت در تهران شرکت

شرکت در ساخت و ساز در تهران چندین مزیت برای افراد و مشاغل دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

1. رشد اقتصادی

2. فرصت های سرمایه گذاری

3. ایجاد شغل

4. توسعه زیرساخت

5. تنوع بخشیدن به نمونه کارها

6. سود بدون هزینه

7. بیشتر شدن ارزش سرمایه طرفین قرارداد مشارکت در ساخت در تهران

8. به فروش رسیدن سریع ملک به دلیل مشتریان زیاد در بازار املاک تهران

9. مقاومت ساختمان نوساز نسبت به بنای قدیمی بیشتر می شود

10. رعایت اصول مهندسی مدرن در ساختمان که ارزش ملک را افزایش می دهد

11. مالک زمین متراژ مسکونی بیشتری را به دست می‌ آورد.

12. افزایش زیبایی ساختمان با بکارگیری مصالح و استانداردهای روز دنیا

13. استفاده از مصالح با کیفیت، نیروی کار با تجربه و ماشین‌آلات مدرن برای ساخت بنا طول مدت پروژه را کاهش میدهد

مشارکت در ساخت و ساز در تهران مزایای بی شماری از رشد اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری گرفته تا ایجاد شغل و مشارکت مدنی را به همراه دارد. این بخش، پویا است که به تکامل خود ادامه می دهد و چشم اندازهای زیادی را برای کسانی که علاقه مند به بخشی از توسعه شهر هستند ارائه می دهد.

خدمات نوین سازه نیکسو (صالحی) در مشارکت در ساخت در تهران

  • بررسی شرایط ملک برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت
  • بررسی مدارک ملک مشارکتی درقرارداد
  • معرفی سازنده معتبر یا پیشنهاد همکاری با نوین سازه نیکسو
  • آماده سازی قرارداد مشارکت در ساخت در تهران
  • مشخص کردن قدرالسهم قرارداد مشارکت برای طرفین
  • تعیین جدول زمانبندی مشارکت در ساخت با توجه به ابعاد پروژه
  • زمانبندی انتقال سند مشارکت در ساخت در تهران
  • تعیین شرایط گرفتن طبقه اضافی
  • نظارت بر اجرای پروژه
  • نظارت بر تعهدات قرارداد مشارکت سازنده

 

چالش های مشارکت در ساخت در تهران

چالش های مشارکت در ساخت در تهران

در حالی که مشارکت در ساخت در تهران مزایای بی شماری دارد، آگاهی از چالش های پیش روی شما ضروری است. در اینجا برخی از چالش های کلیدی وجود دارد که ممکن است با آن مواجه شوید:

1. پیچیدگی نظارتی

چارچوب نظارتی در تهران می تواند پیچیده و قابل تغییر باشد. مجوزهای ساخت و ساز، مجوزها و انطباق با قوانین محلی می تواند یک کار دلهره آور باشد که نیازمند توجه دقیق و تخصص قانونی است.

2. رقابت

صنعت ساختمان تهران به شدت رقابتی است. بسیاری برای فرصت‌های مشابه رقابت می‌کنند که می‌تواند منجر به رقابت شدید برای پروژه‌ها، منابع و مشتریان شود.

3. ریسک های مالی

پروژه های ساختمانی اغلب شامل سرمایه گذاری های مالی قابل توجهی هستند. تأخیرها، افزایش هزینه ها یا چالش های غیرمنتظره می توانند خطرات مالی را برای طرفین ایجاد کنند. به این دلیل داشتن یک استراتژی مالی قوی ضروری است.

4. محدودیت های زیرساخت

زیرساخت‌های تهران با وجود بهبود مستمر، همچنان با چالش‌هایی مواجه است. مسائلی مانند ترافیک و دسترسی به محل ساخت و ساز می تواند بر جدول زمانی پروژه و تدارکات تاثیر بگذارد.

5. متخصص و متعهد نبودن سرمایه گذار

اگر در انتخاب سازنده طرف قرارداد مشارکت در ساخت در تهران تحقیق کافی نکرده باشید و با افرادی غیرمتخصص قرارداد امضا کنید، در طول اجرای قرارداد با مشکلات زیادی روبرو می شوید. بنابراین باید پیش از امضای قرارداد همکاری، از تخصص و تجربه اطمینان حاصل کنید تا از مشکلات اجرایی مشارکت پیشگیری کنید. برای تحقیق در مورد سازنده باید در مورد پروژه‌های ساخت و ساز  طرف مقابل اطلاعات دقیق به‌دست آورید و از مالکان و افرادی که با سازنده در این پروژه‌ها همکاری داشته‌اند، در مورد این طرف پرس و جو کنید.

6. عدم تحویل به‌موقع ساختمان از طرف سازنده

عدم تحویل ساختمان با توجه به قرارداد مشارکت در ساخت در تهران و در زمان تعیین شده از جانب سازنده ، یکی از بزرگترین‌ چالش های مالکان برای امضای این قرارداد است.

7. عدم مطابقت کیفیت ساختمان در پایان پروژه با کیفیت تعیین‌شده در قرارداد

به‌عنوان مالک طرف قرارداد مشارکت در ساخت در تهران این انتظار دارید که ساختمان مطابق استانداردهای تعیین شدن توسط شما ساخته شود. اگر سازه از استاندارد مورد انتظار شما برخوردار نباشد، ممکن است با مشکل روبرو شوید و این یکی از مشکلات مشارکت در ساخت است که باید از وقوع آن جلوگیری کنید.

8. اختلافات ناشی از تقسیم واحد غیر منصفانه

یکی از  چالش های مشارکت در ساخت در تهران که با تنظیم یک قرارداد مشارکت دقیق و اصولی، می‌توانید تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کنید، اختلاف در مورد تقسیم واحدها و سایر فضاهای ساختمان است.

9. ساختن ملک بر خلاف نقشه تعیین‌شده توسط مهندس ناظر

تخلف سازنده در ساخت و ساز بدون توجه به نقشه مورد توافق یکی دیگر از چالش های مشارکت در ساخت در تهران است که با اعمال نظارت دقیق روی پروژه می‌توانید از وقوع این مشکلات پیشگیری کنید.

10. انتقال سند مشارکت در ساخت در تهران

11. وقوع نوسانات اقتصادی، تورم و ورشکسته شدن یکی از طرفین

12. پیش فروش آپارتمان بدون اطلاع مالک و کلاهبرداری

مزایای مشارکت در ساخت نسبت به فروش

مزایای مشارکت در ساخت نسبت به فروش

مقایسه مشارکت در ساخت و ساز با فروش ملک در تهران مزایای متمایز را نشان می دهد:

1. درآمد بلند مدت

شرکت در ساخت و ساز به شما این امکان را می دهد که از طریق توسعه و فروش املاک درآمد بلندمدت ایجاد کنید. از سوی دیگر، فروش معمولاً سودی یکباره به همراه دارد. به طور کلی سود مشارکت در ساخت در پروژه های با طبفات بالا بیشتر است و در مقابل برای سازه هایی با طبقات کم مشارکت در ساخت توصیه نمی شود.

2. رشد پورتفولیو سرمایه گذاری

ساخت و ساز شما را قادر می سازد تا رشد خود را با پروژه های مختلف گسترش دهید، سرمایه گذاری خود را متنوع کرده و ریسک را کاهش دهید. فروش املاک ممکن است تنوع پرتفوی شما را محدود کند.

3. کنترل و سفارشی سازی

شرکت در ساخت و ساز به شما امکان کنترل طراحی، کیفیت و ویژگی های پروژه را می دهد. فروش شامل ارائه خواص از قبل موجود، محدود کردن سفارشی سازی است.

4. ساخت برند

مشارکت در پروژه های ساختمانی به شما این امکان را می دهد که یک نام تجاری شناخته شده در صنعت ایجاد کنید. فروش املاک ممکن است فرصت های یکسانی برای برندسازی ارائه نکند.

5. مشارکت در توسعه شهری

مشارکت در ساخت و ساز به توسعه شهری و توسعه زیرساخت های تهران کمک می کند. فروش املاک ممکن است تاثیر یکسانی بر رشد شهری نداشته باشد.

به طور خلاصه، در حالی که هر دو مشارکت در ساخت و ساز و فروش ملک در تهران مزایای خود را دارند، مشارکت در ساخت و ساز درآمد بلندمدت، رشد پورتفولیو، کنترل، ساخت برند و تأثیر قابل توجهی بر توسعه شهری را به همراه دارد. با این حال، با چالش هایی نیز همراه است که نیاز به بررسی و برنامه ریزی دقیق دارد.

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت در تهران

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت و ساز در تهران به طور معمول به یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک یا مشارکت در املاک و مستغلات گفته میشود، به ویژه در تهران که در آن مالکان و توسعه دهندگان برای ساخت یک ساختمان با یکدیگر همکاری می کنند. سود معمولاً به صورت واحدهای ساخته شده، سپس بر اساس درصد از پیش توافق شده تقسیم می شود. این درصد با استفاده از روش های مختلف تلاش می شود در حدود 50 درصد برای طرفین تعیین شود.

در قراردادی که بین طرفین مشارکت در ساخت در تهران بسته می شود درصد مشارکتی برای طرفین تعیین می شود تا بین آنها اختلافی به وجود نیاید. در گام اول سرمایه گذاری طرفین توسط کارشناس بی طرف ارزش گذاری می شود. سپس این مبلغ را بر سرمایه نهایی تقسیم کرده و در گام بعدی قیمت ملک نیز تعیین می شود. بعد از ارزش گذاری ملک، هزینه های ساخت و ساز را نیز باید تخمین بزنید. جمع سرمایه های مالک و سازنده، ارزش کل پروژه را مشخص می کند.

با توجه به این ارزش گذاری نهایی درصد مشارکت در ساخت تعیین می شود. همان طور که قبل به آن اشاره کردیم، مالک یا سرمایه گذار براساس درصد مشارکت در ساخت وجه بلاعوضی را پرداخت می کنند تا این درصد به صورت مساوی بین طرفین تقسیم شود.

میزان وجه بلاعوض بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

مبلغ «بلاعوض» معمولا به صورت توافقی پرداخت می‌شود و قانون خاصی دربارۀ آن وجود ندارد ولی در کل میزان این مبلغ با توجه به میزان سرمایه گذاری طرفین بستگی دارد و برای هر منطقه متفاوت است.

سخن پایانی مشارکت در ساخت در تهران

سخن پایانی: مشارکت در ساخت در تهران

در طول سالیان اخیر مشارکت در ساخت را زیاد شنیده ایم و یا حتی در نزدیکانمان افرادی هستند که خانه‌های کلنگی و قدیمی خود را به دست سازندگان ساختمانی می‌سپارند و آپارتمان نوساز تحویل می‌دهند. به این کار مشارکت در ساخت و ساز گفته می‌شود.

فرم‌های مشارکت در ساخت و ساز اغلب ناقص بوده و همه نیاز‌ها و پیش‌بینی‌های لازم و ضروری امر ساخت و ساز و تعهدات طرفین را پوشش نمی‌دهد که طبق بندهای گفته شده در متن بالا باید دقت زیادی در متن قرارداد مشارکت در ساخت در تهران شود. همچنین در چند سال اخیر با توجه به تجربیات املاک و شرکت‌های ساخت و ساز و وکلا باعث شده که قرارداد‌ها با جزئیات دقیق‌تری از لحاظ حقوقی و فنی تنظیم ‌شود که ضمانت‌ها و تعهدات قرارداد مشارکت را پوشش دهد.

در نهایت باید گفت که قرارداد مشارکت در ساخت در تهران یکی از قراردادهای بسیار با اهمیت در زمینه املاک است. برای نوشتن چنین قراردادی باید بیشتر مطالعه کنید و از متخصصین این حیطه کاری و وکلا استفاده کنید. تعهدات نوشته شده برای مالک و سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت با توجه به خصوصیات پروژه متفاوت است؛ ولی مهم‌ترین تعهدات را در این مقاله برای شما ذکر کردیم.

نمونه پروژه های مشارکت در ساخت در تهران

سوالات متداول مشارکت در ساخت در تهران

شروع کار مستلزم تحقیق کامل، شناسایی فرصت ها و اطمینان از انطباق قانونی است. شرکت مهندسی نیکسو می تواند راهنمایی های ارزنده ای ارائه دهد.

شرکت مهندسی نیکسو به دلیل طراحی های نوآورانه، تعهد به پایداری و خدمات جامع مدیریت پروژه شناخته شده است.

بله، مجوزهای مختلفی مورد نیاز است. شرکت مهندسی نیکسو می تواند در اخذ مدارک لازم کمک کند.

بله، آنها در هر دو بخش تجربه دارند و می توانند خدمات خود را با نیازهای خاص شما تنظیم کنند.

شما به راحتی می توانید از طریق وب سایت آنها یا اطلاعات تماس ارائه شده در سیستم عامل های رسمی آنها با آنها ارتباط برقرار کنید.

درباره نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

اشتباه رایج در خرید خانه

11 اشتباه رایج در خرید خانه که حتما باید به آن توجه کنید.

مشارکت در ساخت منطقه یک تهران

مشارکت در ساخت منطقه یک – Participation in the construction of region one

d8aad8add988db8cd984 d8add8b1d981d987d8a7db8c d8a2d9bed8a7d8b1d8aad985d8a7d986 d987d8a7 d8afd8b1 d982d8b1d8a7d8b1d8afd8a7d8af

تحویل حرفه‌ای آپارتمان ها در قرارداد مشارکت در ساخت + نکات نظارت