8 نکته کلیدی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک

این نکات می تواند برای یک اتاق کوچک ، یک دفتر ، یک اتاق خواب کوچک و غیره استفاده شود. در اتاق کوچک خود ، باید به سازماندهی مناسب تمامی اشیا توجه ویژه ای بکنید. به جز سازماندهی مناسب روش های دیگری نیز برای بهینه سازی کاربردی و زیبای اتاق کوچک شما وجود دارد. دکوراسیون مناسب می تواند به بزرگتر نشان دادن اتاق کوچک خانه شما کمک کند. ما این 8 نکته ساده را برای شما آماده کرده ایم تا اتاق کوچک شما زیبا تر و بزرگتر به نظر برسد.

3 2

1. دیوارها را سفید رنگ کنید تا اتاق بزرگتر به نظر برسد

زمانی که برای فضای اتاق کوچک خود از یک رنگ استفاده می کنید ، مخصوصاً رنگ های روشن و سفید ، بر ظاهر کوچک آن فضا تاکید می کنید و مبلمان را برجسته تر می کنید. این روش یک رویکرد مینیمالیستی می باشد که جریان فکری را از فضایی به فضای دیگر انتقال می دهد. بدون ایجاد اختلال در تمرکز شما ، رنگ سفید به اتاق کوچک شما کمک می کند بزرگتر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:  ساخت ویلا در لواسان

  1. از مبلمان جمع و جور (کمپکت) برای استفاده حداکثری از فضا استفاده کنید

وقتی می خواهید بهترین استفاده را از فضای کوچک خود داشته باشید ، باید مبلمان جمع و جور و چند منظوره را به اولویت های خود اضافه کنید. این مبلمان را به راحتی می توانید با استفاده از چرخ ها جابجا کنید. برای استفاده بیشتر از فضای محدود از مبلمان متحرک با قابلیت تغییر کاربری یا مدولار استفاده کنید. مبلمان جمع و جور می تواند اتاق را برای اهداف زیادی مانند اتاق خواب ، فضای اداری و فضای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.

  1. مبلمان را نسبت به دیوار با فاصله قرار دهید

وقتی تمام مبلمان خود را به دیوار می چسبانید ، اتاق کوچک شما حتی تنگ تر به نظر می رسد. بنابراین ، شما باید مبلمان خود را نسبت به دیوار با فاصله قرار دهید تا فضای بیشتری در این اتاق ایجاد شود. وقتی فاصله مناسبی بین دیوار و مبلمان قرار دهید، فضای اتاق جادار تر و بزرگتر به نظر می رسد. مثلا اتاق غذاخوری را در نظر بگیرید که در اکثر موارد بزرگتر به نظر می رسد زیرا نقطه کانونی آن یعنی میز و صندلی ها در مرکز این فضا قرار گرفته است.

5

  1. از پرده برای بزرگتر نشان دادن اتاق استفاده کنید

اندازه اتاق ممکن است شما رابرای استفاده از پرده دل سرد کند ، اما نکته اصلی این است که پرده می تواند به بزرگتر نشان دادن اتاق شما کمک کند. پرده های بلند که از فضای دیوار شما به خوبی استفاده کرده است ، ترفند دیگری است که می توانید با استفاده از آن اتاق کوچک خود را بزرگتر نشان دهید.

  1. از نورپردازی مناسب برای بزرگتر نشان دادن اتاق استفاده کنید

نورپردازی به بزرگتر نشان دادن اتاق شما کمک شایانی می کند. می توانید از لوسترهای معلق یا دیواری ، محیطی یا برجسته استفاده کنید تا جزئیات اتاق خود را با کمک نور برجسته تر کنید. حتماً نور را برای فضای کاری یا سایر کارهای خود دقیقا تنظیم کنید. نورپردازی می تواند به ظاهر و احساس یک اتاق کمک کند در حالی که روشنایی تمام نقاط را تامین می کند. هماهنگی مبلمان و نورپردازی می تواند اتاق شما را بزرگتر و راحت تر نشان دهد. سعی کنید بهترین ترکیب را برای اتاق کوچک خود انتخاب کنید.

  1. برای بازتاب بیشتر فضا از آینه استفاده کنید

از آینه در اتاق کوچک برای بزرگتر نشان دادن آن استفاده کنید. آینه ها نور طبیعی را به اتاق کوچک شما اضافه می کنند در حالی که فضای شما را روشن تر و جذاب تر می کنند. اگرچه راه حل ایده آلی نمی باشد ، اما گاها استفاده از آینه ترجیح داده می شود زیرا مقرون به صرفه می باشد. به راحتی می توانید به صورت آنلاین و یا در فروشگاه های محلی آینه مورد نظر خود را پیدا کنید.

  1. از دیوارها و فضای گوشه اتاق خلاقانه استفاده کنید

برای استفاده کاربردی از اتاق خود می توانید از چوب لباس و قفسه های ایستاده استفاده کنید. فراموش نکنید که گوشه اتاق و پشت درب را نیز جزوی از فضای خود در نظر بگیرید. برای پیدا کردن اشیایی که در گوشه یا دیوار قرار می گیرند ، می توانید از متخصصین ما سوال کنید. فضای نادیده گرفته شده در اتاق شما راه حل هایی برای استفاده استراتژیک و کاربردی از فضا به شما ارائه می دهد.

6 3

 

  1. از طراحی دیوار و کاغذ دیواری برای ایجاد عمق در فضا استفاده کنید

سعی کنید از تابلو هایی با تم رنگی سفید ، رنگ های متضاد و تعادل بصری استفاده کنید. برای افزایش جذابیت بیشتر دیوار ، به دنبال کاغذ دیواری هایی با الگوهای بزرگ باشید. تابلو های هنری می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از دکور و کاغذ دیواری به اتاق کوچک خود روح هنری بیشتری ببخشید.

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

روند مبلمان اتاق نشیمن

6 ترند مبلمان اتاق نشیمن که باید در سال 2024 امتحان کنید

میزهای مرمر

اشتباهات رایجی که هنگام نصب میزهای مرمر مرتکب می شوند

ترکیب دو رنگ نشیمن

بهترین ترکیب دو رنگ برای یک دکوراسیون خیره کننده اتاق نشیمن