آیا خانه یا محل کار شما نیاز به نوسازی دارد؟

هنگامی که خانه یا محل کار قدیمی نوسازی می شود ، می تواند باعث ایجاد استرس و ناراحتی برای افراد شود.اغلب مواقع نوسازی ساختمان را به تاخیر می اندازیم. آیا خانه یا محل کار شما نیاز به نوسازی دارد؟  در این حالت ، وضعیت فضایی که باید بازسازی شود بسیار اهمیت دارد.

در چنین مواردی ، یکی از اولین کارهایی که باید انجام شود بررسی وضعیت فعلی فضای بازسازی می باشد. در صورت نیاز به بازسازی ساختمان ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از یک متخصص مشاوره بگیرید. طراح داخلی تعیین می کند که آیا فضای داخلی شما نیاز به بازسازی دارد یا خیر. علاوه بر این ، فضا انجام پروژه ، مواد مورد نیاز و طول پروژه بازسازی بررسی شود.

نفاوت یک خانه قبل و بعد از نوسازی

بازسازی خانه یا نوسازی محل کار ، فرآیند انجام هر دو پروژه باید به طور کامل برای مالک توضیح داده شود و هزینه احتمالی آن برآورد شود. بدون شک ، روند نوسازی یک فرآیند دشوار و طولانی مدت می باشد. اما برای اینکه کارهای بازسازی برای شما لذت بخش باشد ، باید خواسته های خود را برای شخصی که بازسازی را انجام می دهد کاملا مشخص کنید.

با یک بررسی کوتاه می توانید به این نتیجه برسید که زمان بازسازی خانه یا محل کار شما فرا رسیده است. بازسازی خانه می تواند یک فرآیند طولانی مدت باشد و در پایان هر مرحله ، ممکن است فضای دیگری نیاز به بازسازی داشته باشد.

 قبل از هر چیز ، تجزیه و تحلیل ساختمان از نظر رنگ ، سفیدکاری و موارد مشابه در اولویت قرار دارد. شاید شما فقط می خواهید رنگ دیوارها را تغییر دهید یا اتاق نشیمن خود را گسترش دهید ، این نکته بسیار اهمیت دارد که تعیین کنید چه هدفی از پروژه بازسازی دارید. شما می توانید با رنگ آمیزی دیوارها یا با کاغذ دیواری متناسب با سلیقه خود به آنچه می خواهید برسید. یا ممکن است نیاز به تعمیرات اساسی و تعمیر کل ساختمان داشته باشید.

بررسی نقشه خانه جهت بازسازی

 با برداشتن یک قلم و کاغذ می توانید فضایی که باید بازسازی شود و مواردی که باید انجام شود را لیست کنید. لیست کردن یکی از کاربردی ترین روش های اولیه برای برنامه ریزی پروژه های بازسازی می باشد. علاوه بر این ، می توانید با یک متخصص در مورد کارهای نوسازی موجود در لیست خود ، مشورت کنید. گاهی اوقات ، می توانید با استفاده از یک متخصص از بازسازی های غیر ضروری اجتناب کنید. حتی پس از اینکه فضای نوسازی را مشخص کردید ، می توانید هزینه را مطابق لیست خود محاسبه کنید. نکته مهم در اینجا این است که تعیین کنید می خواهید برای فضای زندگی خود چه کار کنید و کار را به متخصص بسپارید.

1) رنگ آمیزی و سفید کاری

رنگ آمیزی و سفید کاری اغلب در صدر لیست نوسازی خانه ها قرار دارد. دلایلی مانند رطوبت ممکن است باعث ایجاد لکه روی دیوارهای خانه شود یا رنگ شادابی و جلای خود را از دست بدهد ، ممکن است نیاز به رنگ آمیزی مجدد خانه باشد. در صورت ریزش گچ ممکن است نیاز به سفیدکاری داشته باشیم. این فرایند نه تنها ظاهر نامناسب فضای خانه را بازسازی می کند ، بلکه به ایجاد محیطی سالم در خانه و محل کار شما نیز کمک می کند.

رنگ کردن خانه

2) نوسازی کفپوش و کاشی

کفپوش و کاشی هایی که به مرور زمان فرسوده شده اند ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشند. پارکت های متورم ، خراشیده و ساییده شده ، کاشی های شکسته ، فرش های تغییر شکل یافته را می توان به عنوان علائم فرسودگی و نیاز به نوسازی در نظر گرفت.

3) نوسازی تاسیسات آب و برق

مشکلاتی مانند گرفتگی سینک ظرفشویی ، خرابی روشویی در توالت ، چکیدن شیرآلات تعمیر و بازسازی سیستم لوله کشی را ضروری می کند. جدا از این موارد ، نشت آب می تواند به دلیل فرسودگی کابین دوش یا وان در طول زمان ، باعث خسارت عمده شود. مشکلاتی در نصب و راه اندازی تاسیسات برق و همچنین لوله کشی ممکن است نیاز به نوسازی داشته باشد.

نصب تاسیسات

انفجار فیوز و از بین رفتن پریزها نیاز به تعویض دارند. به دلیل این که نقص در نصب و راه اندازی برق می تواند به ابعادی برسد که می تواند جان و مال را افراد را به خطر بیاندازد پس بازرسی منظم از این تاسیسات ضروری می باشد.

4) نوسازی درب ها و پنجره ها

یکی از متداول ترین کارهای نوسازی خانه و محل کار ، نوسازی درها و پنجره ها می باشد. تعویض دستگیره درها یا لولا ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد. به غیر از این ، ممکن است درب و پنجره از نظر عایق حرارتی و صوتی مشکلاتی را ایجاد کند که نیاز به تعمیر و نگهداری و نوسازی دارند. همچنین ممکن است به دلیل تغییرات در دکوراسیون نیاز به بازسازی داشته باشد.

5) نوسازی سقف آسیب دیده

به ویژه به دلیل بارش شدید برف و باران ، ممکن است نشتی در پشت بام خانه اتفاق بیافتد. بارش برف و باران ممکن است مشکلاتی مانند ریختن گچ کاری ، نشت سقف و رطوبت را ایجاد کند. بازسازی خانه و محل کار از ایجاد مشکلات بزرگتر جلوگیری می کند.

مداخله به موقع و بازسازی مشکلاتی که در خانه ها و محل کار شما ایجاد می شود ، از مشکلات بزرگ مالی آینده جلوگیری می کند.

(منبع)

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دسته بندی ها

ابربرچسپ ها

آخرین نوشته ها

مطالب مفید

طراحی و ساخت ویلا در کردان

طراحی و ساخت ویلا در کردان (گروه مهندسی نوین سازه نیکسو)

اشتباه رایج در خرید خانه

11 اشتباه رایج در خرید خانه که حتما باید به آن توجه کنید.

مشارکت در ساخت منطقه یک تهران

مشارکت در ساخت منطقه یک – Participation in the construction of region one