8 فضای مهم که باعث ایجاد آلرژی در خانه می شود

چه عواملی باعث ایجاد آلرژی در خانه می شوند؟

بسیاری از وسایل موجود در خانه می توانند بدون اینکه متوجه شوید باعث آلرژی در خانه شوند. با توجه به برخی جزئیات می توانید از مشکلاتی که باعث ایجاد آلرژی در خانه می شوند جلوگیری کنید. بنابراین، چه چیزهایی باعث ایجاد آلرژی در خانه می شوند؟ در این مقاله روش هایی که آلرژی در خانه را کاهش می دهد و به شما کمک می کند زندگی بسیار سالم تری داشته باشید بررسی شده است…

چه چیزهایی که در خانه باعث آلرژی می شوند

قبل از هر چیز بهتر است بدانید چه چیزهایی در خانه باعث ایجاد آلرژی می شوند. سپس برای جلوگیری از آلرژی در خانه چه باید کرد.

  1. گلدان گیاهان آپارتمانی
  2. حیوانات خانگی
  3. فرش و خاک
  4. گرد و خاک در کتاب ها
  5. مبلمان لحافی گرد و غبار را جمع می کنند
  6. تخت ها گرد و غبار را جمع می کنند
  7. زنگ زدگی روی سر دوش ها
  8. دستگاه های تهویه مطبوع

برای جلوگیری از آلرژی در خانه ، اول از همه مراقب اتاق خواب باشید. با پاکسازی تمام اتاق های خانه از گرد و غبار آلرژیک، محیطی بهداشتی در خانه ایجاد کنید.

از بین بردن آلرژی در خانهاقدامات احتیاطی که باید در خانه برای محافظت در برابر آلرژی انجام شود

در ادامه مواردی وجود دارد که باید در نظافت خانه برای جلوگیری از آلرژی در خانه در نظر بگیرید:

گرد و غبار، گرده و گازهای مضری که از بیرون به خانه شما می آیند، ممکن است باعث آلرژی در خانه شود. لوازم اداری، رنگ ها و مواد شوینده باعث ایجاد واکنش آلرژیک می شود. سعی کنید هوای خانه خود را تمیز نگه دارید. از تهویه مطبوع استفاده کنید زیرا این دستگاه ها می تواند گازهای مضر موجود در هوا را تمیز کند.

تهویه مطبوع را به صورت ماهانه تمیز کنید. رطوبت زیرزمین و اتاق های آفتاب گیر خانه خود را کنترل کنید. می توانید رطوبت سنج تهیه کنید و رطوبت را به طور منظم بررسی کنید.

اتاق خواب ها یکی از خفه ترین اتاق های اکثر خانه ها هستند. بسته بودن پنجره ها و درها هنگام خواب در شب باعث تجمع مواد مضر در هوا می شود. روبالشی و رختخواب خود را مرتباً عوض کنید. کولر گازی خود را نیز به طور منظم تمیز کنید.

سعی کنید هنگام استحمام پنجره را باز نگه دارید تا مواد آلرژیک در حمام شما ایجاد نشود. پس از دوش گرفتن، اجازه دهید حمام شما خشک شود. خیس ماندن آن باعث باقی ماندن آلرژن ها می شود. اگر خانه شما یک خانه قدیمی است، حداقل یک بار با یک تیم حرفه ای تماس بگیرید و بررسی های لازم را برای تغییر هوای خانه خود و در صورت نیاز بازسازی ساختمان را انجام دهید.

عوامل نامرئی که باعث ایجاد آلرژی در خانه می شوند را با نکاتی که ارائه شد، از خانه خود دور نگه دارید.

آلرژی در خانه

 از هر 5 کودک، یکی آلرژیک است

در حال حاضر از هر 5 کودک در کشور ما یک کودک با تشخیص آلرژی و از هر 4 بزرگسال یک نفر با تشخیص آسم تحت درمان هستند. آلرژی در خانه هم در دنیا و هم در کشور ما نسبت به کنه ها و گرد و غبار خانگی در حال افزایش است.

مردم می توانند گرد و غبار خانگی و میکروب ها را با هم اشتباه بگیرند. کنه های گرد و غبار خانگی موجوداتی از خانواده حشرات هستند که در محیط ما به اندازه هایی زندگی می کنند که با چشم غیرمسلح نمی توانیم ببینیم. آنها از بثورات پوستی انسان تغذیه می کنند.

اتاق خواب

اتاق خواب از نظر آلرژی در خانه مهمترین اتاق خانه است. برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل اتاق تا حد امکان از باز کردن پنجره ها خودداری کنید. تهویه مطبوع برای خنک کردن اتاق گزینه بهتری است. بهتر است فرش‌های اتاق را بردارید، زیرا موکت‌ها گرد و غبار را جمع می کنند. نباید از منسوجات خانگی اضافی در اتاق خواب استفاده شود زیرا پارچه ها به راحتی گرد و غبار را جذب می کنند.

اطمینان حاصل کنید که اتاق تا حد امکان ساده باشد. اگر حیوان خانگی دارید، هرگز اجازه ندهید آنها وارد اتاق خواب شما شوند، بخصوص آنها روی تخت خود نیاورید. اگر به کنه های گرد و غبار حساسیت دارید، از روکش های میکروفیبر برای رختخواب و بالش استفاده کنید. با استفاده از این روش، از عبور کنه و گرد و غبار از تشک به رختخواب جلوگیری می کنید.

شستن روتختی و بالش هر هفته در دمای 55 درجه و شستن ملافه ها (روکش، لحاف و …) هر دو هفته یکبار نیز باعث از بین رفتن ریزگردها می شود. با انجام این اقدامات احتیاطی، ممکن است ظرف چند روز مقدار آلرژی در خانه شما کاهش یابد.

 

اتاق نشیمن

روشن کردن کولر باعث کاهش رطوبت می شود که بهترین راه برای به حداقل رساندن اثرات  گرد و غبار است. فیلترهای کولر گازی را هر سال عوض کنید. هر دو سال یکبار کولر گازی خود را تعمیر کنید. مطمئن شوید که مدل تهویه مطبوع شما دارای فیلتری است که گرد و غبار خانه، موهای حیوانات خانگی، خاک ، قارچ و کپک را فیلتر می کند.

اگر پنجره‌ها را باز می‌کنید، حتماً طاقچه‌ها و مبلمان اطراف را به طور منظم تمیز کنید تا گرد و غبار بیرون روی آن‌ها جمع نشود. اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی شما دارای فیلتر مناسبی است. این فیلتر از تشکیل گرد و غبار هنگام تمیز کردن خانه جلوگیری می کند.

کفپوش سخت برای افراد آلرژیک در خانه مناسب‌تر هستند، زیرا گرد و غبار و موی حیوانات خانگی را راحت‌تر جمع‌آوری می‌کنند. اگر از فرش استفاده می کنید، آن را چند بار در هفته جارو بکشید. در ضمن هر فصل یک بار باید مبلمان خود را جابجا کرده و با جاروبرقی تمیز کنید. می توانید با پاک کردن مکرر سطوح سخت و قفسه ها از تشکیل گرد و غبار جلوگیری کنید. متخصصان آلرژی می گویند که به طور کلی رطوبت خانه زیر 30 درصد از تجمع گرد و غبار جلوگیری می کند.

آلرژی در آشپزخانهآشپزخانه

پاک کردن آشپزخانه قبل و بعد از پخت و پز بسیار مهم است، اما اغلب از قسمت زیر سینک غافل می شوید. کف سینک ناحیه ای است که نیاز به توجه بیشتری دارد زیرا می توان مواد زائد مانند قارچ، مدفوع سوسک و ادرار موش را جمع کند. با تمیز کردن این ناحیه یک بار در ماه از ایجاد یک محیط آلرژیک در خانه جلوگیری می کنید.

همچنین باید از مصرف مواد شوینده فرار اجتناب شود زیرا چنین موادی می توانند مجرای تنفسی را تحریک کنند. پس از تمیز کردن با مواد شوینده قوی، بسیار اهمیت دارد که آشپزخانه را به مدت 30 دقیقه تهویه کنید و اجازه دهید کاملاً خشک شود.

 

حمام

پس از حمام یا دوش گرفتن، فن را برای چند دقیقه بگذارید کار کند. اگر فن ندارید، پنجره را باز کنید تا رطوبت کم شود. سطوح مرطوب را خشک کنید و اطراف وان را تمیز کنید تا امکان ایجاد قارچ را کاهش دهید. همیشه بعد از تمیز کردن حمام را تهویه کنید. اگر متوجه رشد قارچ روی دیوار شده اید، می تواند نشانه ایجاد آلرژی در خانه باشد. با تماس با افراد حرفه ای بدون معطلی از این مشکلات آلرژیک جلوگیری کنید.

به منظور اطمینان از عاری بودن خانه از مواد حساسیت زا، باید اقداماتی را برای جلوگیری از رطوبت و گرد و غبار به طور کلی انجام دهید. با توجه به این موارد، محیط خانه ایده آلی را برای محافظت از خود در برابر آلرژی در خانه فراهم خواهید کرد.

آلرژی در خانه

مواردی که در خانه باعث ایجاد آلرژی می شوند

افراد مبتلا به آلرژی بسیار مستعد ابتلا به محرک های خارجی هستند. حتی در خانه شما که فکر می کنید بهداشتی ترین محیط است، نکاتی وجود دارد که آلرژی شما را تحریک می کند.

کپک می تواند در گلدان رشد کند

گرد و غبار، کنه و شوره حیوانات خانگی را می توان در هر گوشه ای از خانه شما، حتی در فضا های غیرمنتظره پیدا کرد. برای مثال، کپک می‌تواند در گلدان‌ها نیز شکل بگیرد و در تمام فضای زندگی شما پخش شود. برای جلوگیری از این امر، برگ های مرده گیاه خود را بردارید، از آبیاری بیش از حد خودداری کنید.

آلرژی به حیوانات خانگی

اگر حیوان خانگی دارید، سلول‌های مرده‌ای که از آنها می‌ریزند نیز در هوا پرواز می‌کنند و به تخت‌خواب، مبلمان و فرش می‌چسبند. حیوانات خانگی همچنین می توانند سایر آلرژن ها مانند شوره حیوانات خانگی، گرد و غبار و گرده را جذب کنند. بنابراین بسیار بهتر خواهد بود که حیوانات خانگی خود را از اتاق خواب خود دور نگه دارید. همچنین قسمت هایی که بیشتر مواقع در آن فعالیت دارند را با جاروبرقی تمیز کنید و پس از بازی با آنها شستن دست ها را فراموش نکنید.

گرد و غبار فرش

یکی از مواردی که در خانه باعث ایجاد حساسیت می شود گرد و غبار روی فرش و موکت است. فرش و موکت نیز به مرور زمان گرد و غبار را جمع می کنند. فرش هایی که به اتاق شما زیبایی می بخشند، در نهایت میزبان ریزگردها هستند. کنه های گرد و غبار و مدفوع آنها آلرژی در خانه شما را تحریک می کند. اگر آلرژی دارید، فرش های خود را مرتباً تمیز کنید.

کتاب غذای حشرات کوچک هستند

کتاب ها میزبان کنه ها گرد و غبار، شپش های کتاب و هاگ های قارچی هستند. برای جلوگیری از این امر، آنها را در جعبه های دربسته نگهداری کنید یا به طور مرتب درب ها را تمیز کنید.

 

 

درباره نویسنده

26 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب مفید

قبل از شروع پروژه بازسازی بعدی خود انجام دهید

14 کاری که باید قبل از شروع پروژه بازسازی بعدی خود انجام دهید

مراحل بازسازی خانه

ترتیب مراحل بازسازی خانه | مراحل بازسازی ساختمان 0 تا 100

مدیریت پیمان در منطقه یک

صفر تا صد مدیریت پیمان در منطقه یک تهران